waar zijn jullie paarden bang voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:01

PARAPLU'S!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:24

ik heb er een die is al bang als er een grassprietje de verkeerde kant opstaat Frusty

met ander woorden die is overal bang voor, alles wat iedereen hier al heeft opgenoemd (behalve vervoersmiddelen auto's enz), met name die sabeltandtijgers en sizzy is die van jou ook zo bang voor die krokodillen die in alle sloten zitten Knipoog

het enigste waar die van mij niet bang voor is is haar voerbak Vingers aflikken

moe word je van zo'n paard, en toch verkoop ik haar nooit. Lovers liefde is een raar ding.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:28

Vroeger had ik een engels volboedje en die spande de kroon. Vrachtwagencombinaties konden sissend en piepend met een meter ruimte langsscheuren maar een bankje of prullebak die wel eens naast paden staan die waren pas echt eng.... die kunnen zomaar opspringen en je in je billen bijten hoor!

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:53

Ro is bang voor zo'n ion waar je de weg mee afzet. dat ding staat al vanaf het begin naast de bak en echt iedere dag maakt ze een noodsprong. ik word er strontziek van. Bah!!!!!!! zeik merrie. grrrrr

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:11

Ehhhhhh, *Ciska denkt heel diep* eigenlijk nergens voor. Gewoon zo saai. Zo'n verschrikkelijk bom proof paard. Maar wel lekker makkelijk

.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:12

Knuffel is ook nergens bang voor. Vrachtauto's, trekkers fiesters treinen, treinen oversteek plaatsen. Helemaal nix (vindt ik wel erg knap voor een paard van 4 *LOL* maar goed). Maar waar madame echt bang voor is zijn die witte stenen die sommige mensen wel eens langs hun oprit leggen, put deksels en plastic kleden in de bak Verward


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:14

Wie begrijpt dat nou he, ik niet in ieder geval

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:40

Isolda is nergens bang van.
En Isolda is overal bang van.

Het is maar net hoe haar maantjes waaien.
De ene keer kan ik met haar bij een grote tractor/aanhanger etc rijden, de andere keer beland ik in de sloot door een voorbijkomende fietser.
En als ik al 5 keer met veel pijn en moeite bij wat rondslingerende rotzooi gereden ben, peeuwt ze nog steeds *LOL*

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 00:19

Pablo van alles, zoals je hebt kunnen zien in Berlicum Haha! Hij vindt ook met name alles waar hij recht naar toe moet (zoner het gevoel erlangs te mogen) doodeng en eigenlijk is het gewoon een schijtlijster *LOL*
Raimaer nergens van, die gaat kijken wat daar voor iets raars ligt

Leuk twee verschillende paarden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 01:27

Net wat ze op dat moment uitkomt Extreme duivel
Kan van alles zijn van omgevallen boom tot Albert Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:03

Niet te voorspellen...

Kan een stronk zijn die al jaren op dezelfde plaatst staat, paraplu's vind hij doodeng, maar eigenlijk alle vreemde voorwerpen, zoals dakspanten die op een bouwterrein liggen of ogpestapelde hekken. Het kan niet op! Alles is eng. Scheve mond

Helaas is hij ook bloedsnel en komt meteen omhoog, dan is er eigenlijk niets meer aan te houden en dan glij je er aan de achterkant vanaf, of je wil of niet.

Ik heb voor een paar maanden voor het eerst ècht met hem gesprongen en toen vond ik het wel apart dat hij alles in 1 keer sprong, muur, nepsloot, hek, bord of zeil, het kon niet op Verward

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 09:50

geele bloempjes Haha!

maar niet van toeterende vrachtauto's, knallende motors, schreeuwende kinderen, paraplu's, blaffende honden die achter je aan gerend komen of andere echte enge dingen Lachen

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 10:56

Verschillende dingen, vooral grondzaken (plastic bekertje in de branding bijvoorbeeld). Het was een echte merrie. Eigenlijk nooit bang tenzij haar pet verkeerd op stond. Dan was dus ook alles eng Haha!. (of: eigenlijk altijd bang tenzij ze een goede dag had). Met wat overtuigingskracht was vaak wel duidelijk te maken dat het een beetje gemuts was.

De enige keer dat ze echt heel erg bang was, was toen er een grote Bernersennehond ( Verward spelling) in de kantine zat. Wij reden in de bak en dat enorme beest zat dus ongeveer op ooghoogte met de paarden. Nog nooit zoiets engs gezien Haha! (en later kon dat beest gewoon in de bak rondlopen zonder dat de paarden er ook maar naar omkeken).

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 11:53

Stromend water , als in beekjes/riviertjes. Daar gaat hij dus NIET doorheen Bloos. Ik kan op m'n kop gaan staan, maar hij doet ' t NIET ! Plassen, groot of klein, prima, geen probleem, maar stromend water? Dat leeft hoor! Da's echt levensgevaarlijk Extreme duivel!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:21

iwan is bang voor tractoren (dat is echt vliegwerk) en allerlei hoopjes! Alles wat op een hoop ligt is potentieel gevaarlijk en daar moet je met een heeeele grote boog omheen....

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:26

Trammelant van omgevallen bomen met al die omhoog stekende wortels en zo'n donker gat, paraplu's en kinderwagens, water (sprong dan ook geen sloten) en als hij varkens ruikt is hij ontoerekeningsvatbaar.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:28

Chester is nergens echt bang voor, trekkers kunnen gewoon passeren, vrachtwagens mogen hun remmen ontluchten en wapperende stukken plastic moeten worden onderzocht Tong uitsteken

Waar hij wel eens last van heeft, is dat hij loopt te slapen als we buiten aan het rijden zijn, en zich dan ineens rot kan schrikken van een donker stuk asfalt... terwijl we net over 3 van die dingen heen zijn gelopen Scheve mond Dan staat hij ineens op de rem, even snuiven en snurken, om daarna gewoon verder te lopen alsof er niets aan de hand is... gek paard

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:31

Meagan is nergens bang voor, maar sommige zaken bekijkt ze wel met een scheef oog. Dat is vrij normaal gezien het gezichtsvermogen van een paard. Een van die dingen zijn hekjes op kniehoogte of paaltjes op dezelfde hoogte met daartussen een touwtje of ketting gespannen. Nu heeft ze op kniehoogte aan de binnenkant van haar achterbeen een litteken zitten (niet heel groot gelukkig en bijna niet zichtbaar), dus misschien heeft ze zich ooit verwond aan zo'n onhandig formaat hekje!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:33

Mijn eerste pony was Captain Cool, is slechts eenmaal geschrokken en dat was bij Ockenburg, daar stonden vroeger vleesstiertjes in een wei waar het ruiterpad plots op uitkwam, was in galop het ruiterpad aan het verpesten toen hij ineens oog in oog kwam te staan met stier, Als een paard wit weg kon trekken was hij wit weggetrokken (enut was al een schimmel) Was errug leuk

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:36

Lanna is volkomen bom-proef als ze dat zelf wil Knipoog. Maar kan enorm veel pret hebben met gevaarlijk snorten naar een blauwe vliegenlamp die knettert (ook al staat die lamp al drie jaar voor haar stal en reageert ze er nooit op). Dat snorten is gewoon voor de pret. Verder wil bij voorkeur ze niet langs varkensboerderijen. Niet omdat ze er bang voor is maar omdat ze vindt dat het ongelofelijk stinkt. En daar heeft ze gelijk in.

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:37

Stromend water Haha! Gewoon waterplassen is hij nou niet meer bang van maar stromend water wel en vooral als het dan ook nog eens op de grond kletterd Koe

Als we onder de brug door lopen en er komt een trein over, dat vind hij ook niet leuk Lips are sealed

Paraplu's vind hij ook niet leuk, daar moeten we nog eens mee gaan oefenen

Verder is hij eigenlijk nergens bang voor...soms als ie een aanstelleritusdagje heeft is hij overal bang voor Frusty

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:40

Bang is een groot woord maar hij is niet zo dol op bukkende mannen, ezels, koeien en joggers die met hun armen zwaaien. Verder is hij helaas erg gevoelig voor de zenuwen van andere paarden. En dingen zijn eng die op de weg staan die hij níet inwil...genruikt hij dan als aanleiding om om te draaien in de richting waar hij heenwil.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:42

paddy is voro alles bang. Echt voor alles. Zelfs voor dingen die er niet zijn. En overal zijn dingen die er niet zijn............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:46

Citaat:
Ik heb voor een paar maanden voor het eerst ècht met hem gesprongen en toen vond ik het wel apart dat hij alles in 1 keer sprong, muur, nepsloot, hek, bord of zeil, het kon niet op

Dat had kawa dus ook.
In het parcours sprong hij alles.
Maar zo kan hij om een verkeerd lichtstraaltje zeiken. Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:57

Omar is best angstig voor vrachtwagens, sjovels en tacktoren die te dicht bij komen en rijden Lips are sealed Verder is hij behoorlijk dapper gelukkig Schijnheilig