iemand ervaring met paarden massage?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Diana_Mabel

iemand ervaring met paarden massage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 13:44

Ik heb zo'n boekje over massage gekocht zodat ik toch wat kan doen met mabel (we hebben geen verlichting bij de bak Huilen )
In het boek staat dat de staart beweegbaar moet zijn en zelfs rechtop moet kunnen staan. De staart van mabel is niet zo bewegelijk het optillen om over de bilkoord heen te doen is al lastig. Nu weet ik dat ze heel stijf is maar welke massage kan ik het beste doen het wordt mijn eerste keer en ik wil niets beschadigen natuurlijk.

Dresuur zadel te koop 17,5 inch medium wilde boom
http://www.bokt.nl/markt/ad/396430/lede ... 175-fit-25

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:19

je kan het beste met Ttouch beginnen. In de boeken van Ttouch wordt ook duidelijk uitgelegd wat je moet doen. Niet alles vinden ze even lekker en je moet ook niet verwachten dat je in een keer je paard /staart helemaal soepel krijgt. Je moet dit regelmatig doen. Rio vindt het heerlijk en ik vind het leuk omdat hij er zo rustig van wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:31

Ttouch is inderdaad een hele goede methode. Vaak doen en niet te lang achter elkaar (15min), dat geeft de beste resultaten.
Die staartoefeningen ken ik, zolang je niet meer vraagt dan het paard geeft, is er weinig aan de hand, maar druk niet door die weerstand heen, dan het je grote kans op een stevige blessure. Voorzichtig aan dus, maar het is ook geen watje.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Gast546

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:15

Vraag het anders eens aan Horsey, zij heeft er een opleiding voor gevolgd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie