Beginnende singelnijd!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Beginnende singelnijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 01:26

Nuala begint steeds vaker te bijten bij het aansingelen, dit deed ze eerder nooit! Eerst was het nog in de lucht, nu al gericht naar je toe..
Ik hbe een katoenen singel die ik ook nooit helemaal droog krijg, kan me eigenlijk wel voorstellen dat het niet lekker zit.
Wat voor singel kan ik het beste kopen om dit tegen te gaan?
Ik zelf hou niet zo van neopreen, omdat ze elastisch zijn, leren singels heb ik nog nooit geprobeerd..


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 02:29

Hé Esmé, mijn neopreen is niet elastisch.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 03:22

Gaatje voor gaatje voorzichtig aansingelen, dan komt het wel weer goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:15

heeft jamaica ook gehad, gewoon negeren en belonen als ze het niet doet.
Heeft bij jamaica prima gewerkt.
Wel gaatje voor gaatje aansingelen

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:32

Niet in één keer strak trekken, maar gaatje voor gaatje.
Gewoon rustig laten 'wennen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:50

Neopreen is niet elastisch.
En een natte singel zou ik nooit aandoen.
Dan zou ik er 1 bij kopen zodat je elke dag af kunt wisselen.

Maar kijk als eerste of je zadel en singel niet ergens knellen, want dan is het heel normaal dat je paard zo reageert.

Singel zoals gezegt gaatje voor gaatje aan.
En hoe lastig hij het ook vind, pik het niet dat je gebeten word.
Zuur kijken mag, maar bijten niet.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 16:45

Mijn paardje is ook sinds kort bijterig bij het aansingelen. Ik heb een Cottage Craft-singeltje, die bevalt prima, en ik singel altijd rustig en gaatje voor gaatje aan. Ik moet zeggen dat ik zelf denk dat het aansingelen haar ergens pijn doet en dat ze dus ergens een probleem heeft. Binnenkort laat ik er iemand naar kijken, omdat ik het niet vertrouw. Weet jij zeker dat je paardje niet ineens ergens last van heeft? Hoe reageert ze bijvoorbeeld als je op haar buik of rug duwt met je handen, is ze gevoelig met poetsen? Een paard wat pijn heeft of krijgt door het aansingelen wordt natuurlijk altijd chagrijnig!

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:40

neopreen zijn alleen elastisch als je er een elastieken stoot aan hebt zitten..
in de neopreen zit namelijk gewoon nylon als een gewone singel...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:30

Het kan ook zijn dat je zadel niet goed past. Als je dan aansingelt dan drukt het hard op de zere plek en dat is niet fijn. Je moet dus kijken of je onderscheid kunt maken of het pijn is of gewoon lastig zijn.
Je kunt dit uitzoeken door bv. de singel aan te trekken, zodra ze trapt weer loslaten, dan even wachten, weer aantrekken, etc. Dit volhouden tot ze stopt, meestal na een keer of 8. Als ze niet stopt dat is het vaak echte pijn. Druk eens op haar rug op de plekken waar het zadel drukt, probeer idd een andere singel. Misschien heeft ze meer winterhaar en rtekt de singel daar nu aan.
Het kan echt heel veel zijn.
Succes.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:44

Ik heb een Wintec singel, en daar heb ik 2 weken geleden heel veel goeds over gehoord, maar ik heb het probleem dat ik een passend zadel moet vinden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 18:40

Bedankt voor de reacties,

het zadel knelt nergens en ik mag ook altijd gewoon overal poetsen en drukken, zonder problemen. Dat haar wintervacht er tussen komt zou nog weleens kunnen...

Denk toch dat ik maar een andere singel koop, deze blijft echt heel lang nat, dat schiet niet op.

Maar als ik dan toch geld ga uitgeven, dan liever een goede singel. Ik zelf heb een voorkeur voor een dikke leren (echte) dressuursingel. Wat vinden jullie daarvan?

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:54

ik had een leren van passier
wel een duren maar een hele goeie.
na het rijden afhalen met een spons met een beetje zadelzeep en hij blijft mooi schoon en zacht. was er erg over te spreken.
helaas past ie niet op mijn westernzadel Haha!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 20:59

heb je die toevallig nog Marije?

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:51

ik heb ook een leren maar heb er wel een bontje om. Ze kreeg nl. schuurplekken net achter haar benen. Sinds ik een bontje heb is het haar aan het terugkomen. Moet ik ook zeggen dat ik hem niet elke dag afdeed hoor, met zadelzeep en spons (slecht slecht slecht)

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers