Spierpijn door bepaald soort zadel??

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flashyjac

Spierpijn door bepaald soort zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 19:43

Ik heb maandag en vandaag op mijn Ijslanderzadel gereden. Perfect zadeltje, ziet er goed uit en van een goed merk. Maar toch heb ik na beide ritten behoorlijke last van spierpijn gehad (nu dus ook nog). Vooral onderaan mijn rug, bij mijn heupen. Kan het zijn dat deze pijn door het zadel komt? Ik heb namelijk echt nooit spierpijn met paardrijden en nu ineens wel, alleen de twee keren dat ik op dit zadel gereden heb.
Ik heb altijd op veel verschillende paarden (op de manege etc.) en dus verschillende zadels gezeten, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Kan het dus gewoon zijn dat dit zadel voor mijn bouw/lichaam niet optimaal is???
Ik ga binnenkort een lange rit maken van ongeveer vijf uur en wil me niet voorstellen hoe ik me daarna voel als ik met dit zadel ga...

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:56

Het kan zeker door je zadel komen !
Ik heb ook problemen gehad met m'n zadel omdat de inchmaat op een gegeven moment niet meer toereikend was (lees: ik werd gewoon te dik Vork Knipoog )
Daar kun je flinke spier- en rugpijn aan overhouden.
Het hoeft overigens niet zo te zijn dat er iets mis is met je zadel.
Het kan ook een kwestie van wennen zijn.
Eigenlijk hetzelfde als met nieuwe schoenen: ook al passen ze nog zo goed, als je ze net aan hebt doen ze toch meestal een beetje pijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 19:59

Misschien zit je in dit zadel anders (rechter op, of meer onderuitgezakt?) waardoor je andere spieren gebruikt om te blijven zitten. Dat kan je spierpijn veroorzaken. Als het na nog een paar ritten niet over gaat, is het zadel misschien niet zo fijn voor jou!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 20:08

Ik denk inderdaad dat het komt omdat dit zadel 'platter' is dan alle andere zadels die ik gehad heb. Bovendien vind ik de ribzit nog niet echt heel erg zacht (zit er zelfs aan te denken nog een seatsaver te kopen ofzo) en zit ik misschien een beetje geforceerd in het zadel.
De inchmaat is niet te klein, dat weet ik zeker, maar het zou inderdaad kunnen zijn dat het komt doordat het zadel gewoon totaal anders zit dan de zadels waar ik voorheen altijd op reed. Ik ga morgen na het rijden maar eens kijken hoe ik me voel.. Als het na een paar keer echt nog hetzelfde is, moet ik misschien toch een ander zadel overwegen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie