geschoren, haar groeit nu al terug???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

geschoren, haar groeit nu al terug???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 20:51

Eind oktober heb ik mijn pony's geschoren (dekenmodel) Honey is echt nog stekelig zeg maar, maar jamaica's haar is alweer een heel eind gegroeit. Ze heeft nu zeg maar zomervacht, en is glad, zacht, en absoluut niet stekelig. Ik vind dit een beetje vaag eerlijk gezegd.
Kan ik er nu op rekenen dat ik haar, voor de winter over is, nog een keer kan scheren?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:54

Wij hebben het paard op stal wat geschoren wordt al 2 keer geschoren, binnen 1 maand. ZIjn vacht groeide heel hard door. Nu blijft 't wel kort.

:evaw:

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:59

baily is ook geschoren nog voor de jouwe stef en die is nu ook al een heel stuk aangegroeid.
hij heeft er nog geen last van met zweten onder de deken en hij droogt nog snel genoeg op maar ik denk dat ie over een paar weken toch weer geschoren. je hebt dus idd kans dat je nog een keer moet scheren...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:11

Den krijgt ook wel weer een beetje vacht. Maar ik maak me d'r niet zo druk om. Pas eind februarie of begin maart nog maar een X.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:16

Waldo staat al weer op de nominatie voor de derde keer...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:13

JA Fab verandert ook langzamerhand in een teddybeertje alweer......die heb ik al twee keer geschoren Boos!, nu moet ik weer scheren.....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:56

Bij ons staat een pony die na 4/5 weken ook weer een hartstikke dikke vacht heeft, en echt dik.. Is nu alweer voor de 3e x geschoren geloof ik. Elke keer groeit het heel snel weer aan en dan ook echt heel dik!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:19

Jullie doen toch wel een extra deken op als je je paard geschoren hebt? Die vacht maken ze niet voor niets aan, neem ik aan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:56

loulou krijgt ook alweer een dikkere vacht. vooral bij de hals.
en XoNo, het ligt er echt niet aan dat de deken niet dik genoeg is. de haren komen altijd vrij snel terug.
mijn lesgeefmens der paard heeft 2 dekens op en die staat op stal en ook die krijft weer een dikkere vacht.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:00

Volgens mij licht het wel deels aan wat voor deken je gebruik. Ik ben d'r heel erg makkelijk in. Als hij een X jeuk heeft zet ik hem rustig een uurtje zonder zodat hij lekker kan kriebelen en jeuken. En een fleece dekentje d'r over als ik ga rijden alleen de eerste week omdat hij het dan wel eens koud heeft maar later niet meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:49

Stef, ik heb Milena afgelopen zaterdag, schrik niet, voor de derde keer geschoren en er kwam weer een flinke berg wol vanaf.
Terwijl ze flink in de dekens staat, in een binnenstal, met de hele dag het licht aan tot 23 uur......

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:11

mijn knol heb een deken van 250 gram op zijn rug liggen .. en warm is ie.... hij staat ook nog eens binnen dus das ook al warmer dan


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 20:12

ze staat onder een 250 grams deken, en heeft het echt niet koud. Als het weer het toe laat gaat ze hier ook soms enkele uurtjes mee buiten en als het heel mooi weer is gaat ze zonder deken buiten. Maar ze is dan ook niet helemaal geschoren

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:31

Als je deken niet warm genoeg is maakt je paard gewoon weer het haar aan wat het lichaam nodig heeft om warm te blijven, vrij simpel. Ik zou maar een iets dikkere deken opleggen als ik jouw was stef, anders blijf je scheren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:01

Heeft niet alleen met dekens te maken Napoleon, het is een koudbloed waar we het over hebben. Die staat op winterstand en dat betekent als een razende wintervacht aanmaken, de hele winter door.... Zit in z'n genen, kan geen deken tegenop.... Zelfs als je 'm nu onder een 500 grams deken zou zetten, blijft 'ie wintervacht aanmaken...

Black_Power
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:07

Stef!
Hier Black Power weer!!
Wees BLIJ!
je hebt blijkbaar een gezond paard! Weet je hoe hard mijn eigen haar groeit? Daar stond ik zelf ook van te kijken!!!
Daarbij had mijn paard van de zomer een paar kale schuurplekjes van z'n halster..na een paar dagen zag je de stoppels er alweer op staan!
Buiten dat veel suk6

Liefs BLACK!

I SHALL RETURN.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:11

Black_Power schreef:
Stef!
Weet je hoe hard mijn eigen haar groeit? Daar stond ik zelf ook van te kijken!!!


Dikkere deken op je bed, blijft het langer kort *LOL* *LOL* *LOL* Of als je het langer wilt laten groeien zonder deken slapen Haha!

Nee onzin, effe serieus: bij koudbloeden heb je het vaak gewoon niet in de hand hoe hard de vacht groeit. Al begin je al vanaf juli weer met dekens op, die wintervacht komt toch. Die dieren hebben al eeuwen in hun genen zitten dat ze een flinke vacht aan moeten maken omdat ze anders gewoon letterlijk dood gaan. Dat krijg jij er in een paar jaar met je dekentjesgedoe echt niet uit.
Meerdere malen per winter scheren is dus de oplossing. Waarbij ik dus mazzel heb, want ik ben dol op scheren. Mileen staat er weer lekker kort bij, met op elke bil een hartje Lovers

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:26

Sheril moet eerdaags eigenlijk ook weer gedaan worden, het gaat nu nog wel, maar voor januari zal ze er weer aan moeten geloven ben ik bang. Volgens mij is ze rond dezelfde tijd als Jamaica gedaan, ook dekenmodel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 18:06

ik vind het gelukkig ook leuk werk, alleen heb ik zelf geen machine, maarja.
Het stomme is alleen dat hon (toch ook koudbloed) echt nog een stekelvarkentje is Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:03

Pinky krijgt ookal weer bruine haren *kijkt gelukkig!* Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers