fries

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ardonnypony

fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 16:59

ik heb een fries gekocht, merrie 1.5 jaar. wie heeft info /?? over hoe in te rijden enz enz ik heb namelijk zlef nooit op een fries gereden .... Verward

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:15

Een Fries is gewoon een ras, net zoals alle andere rassen... Het enige waar je op moet letten is dat Friezen graag hun hals erop zetten en dan dus niet over hun rug lopen. Oftewel, je moet ze zeker in het begin (redelijk) diep instellen, om zeker te maken dat ze echt over de rug lopen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:38

Hoe in te rijden? Over een jaar of 2 pas iig.. liefst met goede begleiding!
Tot die tijd is het beste om gewoon afentoe eens te poetsen, halster om en een klein stukje wandelen. Maar doe niet te veel met een jong paard.
Als het mogelijk is, lekker in een weiland met veel paardenvriendjes van haar leeftijd. Lekker laten spelen dus Lachen

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 08:37

Nou, friezen zijn wel anders dan andere rassen!!!! Een fries hoe je niet extreem diep in te rijden ik heb zelf nu 5 friezen ingereden en heb regens last van hoor!! Kortom dit slaat dus nergens op. En ik ben mijn fries M2. Helemaal zelf beleerd!!! Voor vragen kan je mij dus mailen!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:51

een Fries is later rijp dan bv. een wpner, ze nodigen wel uit om eerder te beginnen omdat ze vaak lekker braaf zijn. Omdat de hals van een Fries vaak er wat meer op staat, hebben dus veel Friezen inderdaad de neiging om niet over de rug te gaan (dat slaat dus wel degelijk ergens op!!!) en inderdaad, zoek hele goede begeleiding en ga vooral niet zelf aan het 'klooien'veel plezier met jouw Fries!
(meer info... kijk even op mijn homepage! Haha! )

http://www.stalrhijnauwen.nl facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
zadelmak maken, trailer laden, dressuurles t/m ZZ niveau
pensionstal sinds 1981 met veel buiten voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 18:25

oke over dat inrijden heb ik het later nog wel, en van dat over de rug rijden zie ik nog wel want ik hoor alweer verschillende meningen... Verward
maar wat moet ik nu met d'r doen? ik poets en ik stap met haar over het erf. m'n vriendin (luna_cockie) hier op bokt heeft ook een paard van 1.5 jaar en die loopt er al langs de weg mee en die kan al alles alleen nog niet rijden. ook longeren en los of a.d. hand springen doet ze heel af en toe. dus echt alles alleen geen rijden maar zou ik dat ook doen ??? als ie op straat iets ziet en ze loopt weg denk mar niet dat ik dan een fries van 1.5 jaar kan tegenhouden hoor ! (want ze is echt heel groot en zwaar gebouwd) suggesties ????

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:16

Voorlopig nog maar niet de weg op dus. Ze is nog jong, je hebt nog tijd genoeg. Zoveel mogelijk van haar jeugd laten genieten (speelkameraatje erbij), lekker veel naar buiten en bv 2 x per week een kwartiertje prutsen, halstertje om, borstelen, voetjes geven, netjes leren stilstaan en evt een stukje over het erf wandelen. Pas als ze netjes met je meeloopt en heel erg goed luisterd het erf af.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 13:21

Ik ben van mening, dat je een jong paard al wel een hoop kunt leren (aan het halster meelopen, vastzetten, poetsten ed, maar kijk uit met longeren), maar datie vooral ook paard moeten kunnen zijn. Dus lekker met leeftijdsgenoten de wei op en lekker kunnen donderjagen.
En dan een of twee ker per week echt wat met hem doen, zoals wandelen ofzo.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie