Even een vraagje over de stokmaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Even een vraagje over de stokmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 16:55

Ik ben aan het zoeken naar een nieuw paard, ik heb al een maatje in gedachten ongeveer 1.60-1.65m ik zelf ben 1.67 niet veel groter dus.
Lijkt het jullie slim om een even groot paard als mezelf te kopen? Scheve mond
En zo niet wat is dan een mooie maat voor mij?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:59

Wat wil je ermee gaan doen?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:02

Het is net wat je fijn vind..

ikzelf ben ook 1.67m en heb nooit problemen als ik op paarden rijd die net zo groot of groter als mij zijn, maar ik vind het gewoon nlang niet zo leuk als op een pony!

op een 1 of andere manier ben ik me de hele tijd aan het ergeren op paarden of ponys met paardengangen(meestal dan).

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:03

Ik ben zelf 1.65 en mijn merrie is op moment nog in de groei, maar voorlopig is ze rond de 1.60m.
Ze is vijf jaar, maar ze kan nog doorgroeien.. hoewel ik verwacht niet zo overdreven meer.
Haar stokmaat was niet de reden die ik haar heb, maar ik ben wel blij dat ze is voor mijn smaak een mooi maat.

Smaken verschillen...

Wat is jou voorkeur qua paard?
Wat wil je ermee gaan doen...?

Jou eigen lichaams lengte heeft niet zoveel mee te maken met het uitzoeken van een paard.. tenzij je het eng vindt om op zo'n grote paard te zitten.

Veel succes met het zoeken naar een leuk paard! Knipoog

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:14

Het ligt in inderdaad helemaal aan wat je zelf wilt. Wel is het voor het oog mooier als de combinatie 'past'. Iemand van 1.90m op een rank, klein paardje is vaak geen gezicht, een klein rank persoon op een kasteel van een paard ook niet. Maar dat is meestal alleen voor het oog.

Ikzelf ben maar 1.60, en ik heb liever een kleiner paard of een pony. Ook heb ik redelijk korte beentjes, waardoor ik op zo'n kasteel vaak wat minder in te brengen heb. Mijn bijrijdpaard is echter 1.75, en fors gebouwd, maar ik zou zelf nooit z'on paard kopen. Ik vind eigenlijk alles boven de 1.50 al hoog van de grond Tong uitsteken

Ik denk dat de maat die jj noemt wel een mooi maatje voor jou is.

Veel succes met het vinden van een leuk paardje!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:38

Hangt er helemaal vanaf wat je wilt doen met het paard en waar je je zelf prettig bij voelt. Op het eerste gezicht klinkt 1.60/1.65 voor jouw lengte als een mooie maat. Kleiner kan je ook nog wel kopen (en groter natuurlijk ook).
Ik zou geen groot paard kopen 'omdat het zo hoort', neem gewoon lekker een formaatje waar je je plezierig bij voelt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:39

ik ben zelf 1.73 en heb een pony van 1.54 (stevig gebouwd)... ik voel me prettiger als ik naast een paard sta en ik kan over zijn/haar rug naar de andere kant kijken....

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:48

Ik ben 1,72 en ik ga toch echt voor pony's!! Echt waar, en pony gangen vind ik ook fijner.

Maar smaken verschillen! Wat vind jij?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:59

de gangen zijn minder prettig soms... maar pony's hebben meer karakter...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 12:20

Ik vind paarden van 1.60 die slank gebouwd zijn heel mooi, ik wil er graag mee springen en verder veel recreatierijden.
Appie is een pony (1,48) en de andere zijn ook allemaal kleiner, ik heb 4 jaar geleden alleen maar op grote paarden gereden en dat vind vaak fijner dan pony's rijden al zit apollon ook niet verkeerd.
Maaruh volgens jullie moet dat wel kunnen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:26

uiteraard!!!!!!! Zolang je pony er geen last van heeft, zou ik zeggen "Sch**t aan de wereld"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 15:42

HAHA! volgens mij kan ik dat het beste doen ja! Maar ik wil altijd wel graag weten wat anderen ervan vinden. Maar ik weet nu wel genoeg ik ga gewoon op zoek naar eentje van 1.60!
doei!