ma_rie_tje schreef:Zoals ik het lees heb je toch vrij veel vrijheid wat de stalling betreft.
Is er misschien een mogelijkheid dat je een uitloopt maakt aan je stal? dat het paard zelf bepaald of die binnen of buiten staat. Dan krijgt die ook (veel) meer beweging en heeft niemand het probleem dat het paard binnen en buiten gezet moet worden ofdat niet mand het paard te pakken krijgt
dat idee is ook al een keer langsgekomen maar achter haar box ligt een graskuil en het stukje gras wat dus aan de stal grenst is tien meter lang maar helaas maar een metertje breed en dus zou dat ook niet gaan. het liefst wil ik een stalletje dat grenst aan de wei inderdaad, zodat ze zelf wat in en uit kan lopen. want ze wil graag naar buiten als ik kom, heel logisch, maar als ik een paar uur later weer langskom om haar binnen te zetten wil ze dolgraag weer naar binnen. dus als ze zelf zou mogen beslissen zou ideaal zijn.
ook vroeg hier iemand in dit topic of ze helemaal alleen staat. ja dat staat ze. maar als ik haar in de wei doe heb ik hetzelfde probleem. andere mensen bij ons in de buurt houden hun paard ook de hele tijd maar binnen. dus buiten heeft ze ook geen ander paard. Daarom probeer ik zoveel mogelijk met mensen samen te gaan rijden.
Ik wil ook heel graag een maatje voor dr. ze heeft niet altijd alleen gestaan. maar de afgelopen jaren dus wel. En toen kwamen we met het idee dat we wel een veulen erbij wilde. dat kon dan wel, vreemd he. maargoed... paard gedekt, niet drachtig. zo ging het eerstejaar voorbij. toen kwam er een andere hengst. weer niet drachtig. jaar drop was het opeens raak, maar helaas januari 2006 kwam er een dode tweeling van negen maanden ter wereld. dus toen heb ik besloten ermee te stoppen. het was kantje boord met het paard en dan kan je ook niet door blijven gaan vind ik. het paard is al 18 en daarom wil ik graag een jong paard, heeft ze een maatje en kan ik daar straks mee verder. hier ligt dus ook het knelpunt want een paard erbij zou al heel wat schelen. alleen dan het stalprobleem nog. ik hoop dat het idee een stal bij de wei positief gaat vallen. dat is wel een goed idee.
bedankt voor jullie reacties. ik heb ze allemaal gelezen en ik weet wel wat jullie bedoelen. ik vind het van mezelf ook vreselijk fout. ik heb al een hoop ideeen bedacht maar niet alles is even haalbaar.
ik hoop dat er verder geen reacties meer komen hoe fout ik zit, dat realiseer ik me al heel lang en ik probeer elk gaatje voor haar vrij te maken. En ik hoop ook dat het jaar 2008 daarin zal meewerken zodat ik het de volgende winter niet meer heb