Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MysticTinker schreef:Draineren is de enige oplossing als je zonder veel moeite elke dag wil kunnen rijden.
En flinke laag zand er overheen kan ook wel helpen, maar na een tijdje begint de klei zich toch door het zand te mengen en heb je weer een blubberboel.
Wij hebben wel drainage maar of dat nou zeveel helpt weet ik eigenlijk niet. Wij maken de bak geregeld vlak en dat helpt ook goed tegen blubber, daarnaast hebben we een sloot aan een lange kant van de bak en daar loopt de bak wat naar toe, loopt iets af... Heb met klei geen ervaring en zou dan inderdaad zo'n doek ertussen doen als de klei zoveel werkt... of helemaal af laten graven en opnieuw laten opvullen met goed zand, maar dat zal wel een paar centjes kosten. Zammie schreef:Wij hebben de mazzel dat we woudgrond onder de zwarte grond hadden en hebben de bak gewoon omgezet. het woudzand naar boven en het zwarte zand onder het woudzand. hebben sindsdien wel weer wat woudzand erop laten brengen, maar is door vrienden gedaan (die hebben een boerderij en halen wel vaker geel/woudzand naar boven) Dat heeft ons ook alleen maar een etentje gekostWij hebben wel drainage maar of dat nou zeveel helpt weet ik eigenlijk niet. Wij maken de bak geregeld vlak en dat helpt ook goed tegen blubber, daarnaast hebben we een sloot aan een lange kant van de bak en daar loopt de bak wat naar toe, loopt iets af... Heb met klei geen ervaring en zou dan inderdaad zo'n doek ertussen doen als de klei zoveel werkt... of helemaal af laten graven en opnieuw laten opvullen met goed zand, maar dat zal wel een paar centjes kosten.
asjemenou schreef:Ik wilde eigenlijk ook een bak thuis,wij hebben wel geen klei grond.
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat je het of zo simpel en goedkoop mogelijk kunt doen, dus gewoon wat zand erop0 of zo.
Of heel duur en de hele mikmak zoals afgraven, drainage, grof puin, doek, een speciale toplaag enz.
Want de bakken die ik ken die het goedkoop maar toch goed wilde doen, (dus een paar duizend euro) die kunnen de helft van de tijd niet rijden.
Mijn wei is dan nog beter...
Ik rij dus gewoon in de wei, helaas.
Hoop nog steeds dat we de loterij winnen zodat er toch een bak komen kan.
Zammie schreef:asjemenou schreef:Ik wilde eigenlijk ook een bak thuis,wij hebben wel geen klei grond.
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat je het of zo simpel en goedkoop mogelijk kunt doen, dus gewoon wat zand erop0 of zo.
Of heel duur en de hele mikmak zoals afgraven, drainage, grof puin, doek, een speciale toplaag enz.
Want de bakken die ik ken die het goedkoop maar toch goed wilde doen, (dus een paar duizend euro) die kunnen de helft van de tijd niet rijden.
Mijn wei is dan nog beter...
Ik rij dus gewoon in de wei, helaas.
Hoop nog steeds dat we de loterij winnen zodat er toch een bak komen kan.
Onze bak heeft nog geen € 500,- gekost ik denk nog niet de helft omdat ik op zoek ben gegaan in de buurt wie met een kraan de bak kon omzetten (dus geen loonwerker er zijn meerdere mensen die met en kraan werken en er op zaterdag wel een centje bij willen pakken) en ik kan eigenlijk altijd rijden behalve als het de hele dag hard regent of vriest, maar dat zijn dagen dat ikzelf ook niet rijdt.... En daarbij komt dat ik de wei liever heel houdt en met slecht weer daar al helemaal niet is zou rijden.