Rustige halfbloed arabier (heb me net aangemeld)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jarunee
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Heilo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 20:01

Ik heb een vrij rustige halfbloedarabier...Jarunee...Vrij raar eigelijk want het is toch een halfbloed arabier? Hebben jullie een halfbloed arabier en zijn die ook zo rustig?

Groetjes Rachel (heb me net aangemeld)


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:13

arabieren hoeven niet perse druk te zijn hoor!!
er bestaan ook hele rustige arabieren, net als er bv rustige en drukke haflingers zijn

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:33

ik heb een volbloed die als hij niks doet erg onrustig en vervelend wordt, maar zodra hij kilometers maakt (we ridjen endurances) dan is hij zo mak als een lammetje. Als je dus veel doet is het niet zo raar. En in de zomer is hij ook zo lui als wat, hij is ook pas 5, maar zodra hij ietsjes minder doet of een paar daagjes stil staat, dan is hij heel irri en gaat hij overal aan trekken.
Ach, ik ben wel gewend aan drukke paarden (heb mijn echte eigen paardje ook nog, een Aram, de arabier is van m'n vader maar ik rijd m). Wees maar blij dat hij rustig is...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:27

Ik heb ook een halfbloed arabiertje. Over het algemeen is hij heel relaxt. Ook buiten heel braaf en rustig.
Maar af en toe (vooral met springen)komt z'n vaders kant naar boven en is het echt een heethoofdje.
Maar ik vind hem voor een arabier aardig rustig.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:31

Hoi en welkom!
Misschien heeft jouw paardje van karakter geruild met de mijne: ik heb een Fjord met een identiteitscrisis: ze denkt geloof ik dat ze een Arabje is!
Hihi, dus je ziet, uitzonderingen heb je in alle rassen.

Onze WPN'er is bijna helemaal Engelse volbloed, en een echte brave goedzak. Niks nerveus bloedpaardje!

Geniet er lekker van joh; heerlijk zo'n betrouwbaar dier!

Groetjes en tot Bokt!

Sonja.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 22:41

Ik heb een rustige volbloedarabier!!! Haha! (Op een enkel keertje na dan, ook mijn puk wil wel eens schrikken of de "echte" arabier uithangen als ze los mag in de bak en het flink waait Schijnheilig) Maar goed, ik ken eigenlijk helemaal geen "wilde" arabieren hoor...in mijn ervaring zijn het intelligente en werklustige paarden die als ze vertrouwen hebben in de ruiter echt niet zo gauw gek zullen doen. (Een uitzondering daar gelaten misschien, maar dat geldt volgens mij voor ieder ras...)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 23:18

ik heb ook een arabische hengstje, en hij is helemaal niet druk ( vind ik dan ), hij is zelfs een beetje lui Haha!

Galactica Wadim X Gemini

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 08:26

Ik heb ook een half arabiertje gehad. Hij was toen 5 jaar en zo mak als een lammetje. Als ie lekker hooi stond te eten, dan lag ik lekker op z'n rug mee te genieten. Hij heeft ooit 1 keer een klein minibokje gegeven, maar dat stelde niks voor *LOL* (hij kon het gewoon niet, lol). Ik denk dat er heus wel uitzonderingen zijn die lekker druk zijn, maar dat zal je waarschijnlijk met elk ras hebben.
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 12:41

Ik heb een groninger en een 100% volbloed merrie gehad die was vaak rustiger dan de groninger dus imo maakt het echt niet uitwel was het zo at als de groninger schrikt ik die met ho braaf en even een aai rustig heb terwijl die arab zich zelf op kon gaan naaien en half in paniek kon raken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 13:10

Voltrack is meer onbesuisd. Hij denkt: ha leuk, bokken, struikelt pleurt en ik lig eronder. Daarna bokte hij niet meer, had hem ook wel pijn gedaan. Ach hij is jong en weet af en toe van gekkigheid niet wat hij moet met die 4 benen.
We hebben ook een half Engels Volbloed gehad die dus niet warm of koud werd van allerlei dingen. Heel betrouwbaar. Haar hebben we ingeruild voor een iets mindere (minder procenten) en die is 10x zo gek. Ligt ook aan zijn verleden maar toch.
Voltrack heeft zich wel eens geprobeerd los te trekken. Als ik dan mijn hand op het touw legde en ho zei, dan ging hij weer rustig staan. De KWPNers (3 in totaal) trokken net zo lang tot ze los waren. Die arabier heeft heel wat meer hersencellen, hij ziet sneller in dat iets niets voorstelt. Als hij schrikt kijkt hij even goed en ziet dat hij zich aanstelt, de KWPNers stoppen pas als hun tong op hun schoenen hangt. heel vervelend. Nou is het wel zo dat Vol ietsjes meer schrikt ofzo dan de meeste KWPNers, maar hij blijft meestal redelijk rechtuit lopen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers