Hoe pony en wagen versieren voor de Sint?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Hoe pony en wagen versieren voor de Sint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 11:36

Het barst van de paardeneigenaren op de school van mijn dochters maar Sinterklaas wilde dit jaar graag met de Shetlander van mijn jongste naar school komen.

Ik heb maar een heel simpel wagentje en het lijkt me wel leuk om die een beetje te versieren voor de gelegenheid. Helaas ben ik allesbehalve creatief. Zo'n pluim op Giant's hoofd lijkt me wel wat, alleen heb ik geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen Verward

Wie heeft er nog een leuk idee om het wagentje een beetje aan te kleden? Het is een vierwielertje met bok en twee bankjes tegenover elkaar erachter.

(Oh, en mocht Horsey dit lezen, ik kan wel wat hulp gebruiken) Knipoog


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 13:18

2 Jaar terug hebben wij in Ridderkerk Sinterklaas met paard en wagen vervoerd. Ik heb daar fotos van, zal ze ff opzoeken en inscannen. We hadden -al zeg ik het zelf Knipoog - hele leuke versieringen gemaakt......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:22

Zoals beloofd:

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Sint%201(1).jpg[/img]
Hier Sinterklaas op de wagen met mijn vriendin Joke en haar paard Imondro (voor de insiders in de tuigwereld, ja ja DE Imondro Haha! )

Op deze foto zijn de versiering niet zo goed te zien.
Grappig detail was dat ik niet mee reed (Isabeau wel) en aan de kant stond te kijken, 2 jongetjes fluisteren tegen elkaar: 'Wie is die vrouw naast Sinterklaas?' Zegt die ander: 'Joh, dat weet je toch wel? Dat is Sinterklaas zijn vrouw!' Haha!

Afbeelding
Hier een foto van de achterkant. De witte pony was versierd met waterverf. Verf op je handen en stempelen maar! Haha!

Alle pakjes die aan paard en wagen hangen waren gewoon lege eierdozen, melkpakken e.d. in een mooi sinterklaaspapiertje!

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Sint%202(1).jpg[/img]
Op deze foto zie je goed hoe we de mandjes op de achterkant hadden versierd. Stro erin en pakjes en wat winterwortels.

Helaas zijn de fotos wat van mindere kwaliteit. Ze waren erg donker, dus ik heb ze flink lichter moeten maken!

Ik hoop dat je hiermee wat idee-en op doet!
Veel plezier en succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 23:11

Ha leuk, hier heb ik wel wat aan Lachen

Vooral die "cadeautjes" zijn natuurlijk makkelijk vast te maken en geven meteen een feestelijke uitstraling.
De wielen van de koets die jij hier laat zien lijken wel roze, ik had nog steeds een wiel roze, dat heb ik voor de gelegenheid maar weer zwart gespoten Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:08

Percy schreef:
De wielen van de koets die jij hier laat zien lijken wel roze, ik had nog steeds een wiel roze, dat heb ik voor de gelegenheid maar weer zwart gespoten Knipoog


De wielen lijken iss wel roze op de foto, maar ik heb ze echt met bloed, zweet en tranen rood geverfd! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 00:22

Okee, okee, rustig maar Haha!

Maar door de vertekening op de foto lijken ze precies dezelfde kleur te hebben als dat ene wiel van mij *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:59

Haha, wat ik nog vergeet is dat we ook hele kleine pakjes hadden gemaakt en die in staart en manen hadden gebonden. Dat is niet echt goed te zien op de foto.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 80 bezoekers