open/ dicht ??

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Poohbeer

open/ dicht ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 08:09

Bij ons staan de paarden op stal nu en het gangpad waar alle neuzen naar wijzen heeft achter een open luik en voor de deur open. De paarden hebben dus altijd frisse lucht. Nu het kouder wordt vind de stalgenoot van het paard dat tegenover mijn paard staat (beide het dichtst bij het luik) dat het luik dicht moet. Oke voor 's nachts prima, maar het toch nogal. Bij mijn weten is het beter het luik gewoon open te laten. Met het luik dicht is het echt niet warmer op stal en paarden staan ook niet vol in de wind omdat de wind netjes door het gangetje blaast en in hun stal staan de paarden windvrij. Als het luik dicht is tocht het nogal en volgens mij krijg je dan juist zieke paarden.
Wat is jullie mening hierover??

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:41

Frisse lucht is perfect, maar tocht heel slecht.
Maar de ervaring leert dat veel paardeneigenaren in het gangpad gaan staan te voelen of het tocht. Daar heb je dus niks aan. In de box gaan staan, en dan beoordelen, da's het beste, want daar staat je paard immers en niet in de gang.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:19

Als het niet tocht, zou ik het luik open laten. Zoals Sonja al zei is frisse lucht goed, maar tocht niet. Als het dus niet tocht, gewoon open laten, dat is echt veel beter.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:35

Paarden vinden een windje juist fijn.
Tocht natuurlijk niet....ik zou hem open laten als het niet tocht.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(
♥ ** Instagram ** ♥

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:01

Kou is helemaal niet erg, tocht wel. Daar krijgen paarden juist problemen van aan hun luchtwegen. Een box moet absoluut tocht vrij zijn, andres vraag je om problemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie