uitbrengen en rijden iemand anders zijn paard

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast4532

uitbrengen en rijden iemand anders zijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 21:56

Ik kan een paard gaan rijden voor iemand anders.
Deze wil me daarvoor betalen bij verkoop.
Het is de bedoeling dat ik met dat jonge dier wedstrijden ga rijden.

Hoeveel % van verkoop vragen jullie
Wie betaald startgeld enz?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:59

startkaarten ed door eigenaar laten betalen... hoeveel procent? ik denk dat je toch wel zo'n 20% kan vragen hoor

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:17

Inderdaad startkaart enzo door eigenaar laten betalen, maar voor het percentage moet je voorzichtig zijn. Ben je professioneel bezig, dus voor je beroep en met een flinke dosis ervaring 20 a 25%, anders 10%.

Succes!

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

Apple
Moderator RT, TEN, DRS, AP, AR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:21

let wel goed op dat het een beetje in balans blijft met de hoeveelheid tijd die je erin stopt (dat je geen jarenlang bezig bent voor 500 euro)

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+6, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:29

Ik kreeg tien procent van de verkoopprijs. De eigenaar betaalde wel de startkaart en startcoupons.
Kijk ook naar het toekomstperspectief van het paard. Kun je er bovenin de basissport mee komen (of misschien hoger) of is het er eentje waarmee je je puntjes echt bij elkaar moet krabbelen?

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:46

Ik doe het zelf niet, maar een vriend van me doet (nouja, deed) het wel.
Startgeld betaalt de eigenaar en volgens mij krijgt hij ook 10 %, of meer, van de verkoopprijs.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:48

Vertel eens wat over dat paard kawa, wat voor papieren zitten erbij en zo, ga je er mee dressuren of springen?

De hond is de betere mens

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 12:53

Hij is nu pas 2,5
word van de lente een keer zadelmak gemaakt, dus dat hoef ik niet zelf.
En dan is de bedoeling dat ik hem verder ga rijden.
Hij is dus ook echt voor de verkoop, maar mensen zien graag een paard met wat wedstrijd ervaring.
Dus hoe hoog ik ermee zal eindigen zal er aan liggen hoe veel er geboden word Lachen
Het is de bedoeling dat ik ermee ga dresuren
Zijn afstamming is flemingh x hatrick, dus een sprongetje moet hij ook kunnen maken Lachen
maar dat was niet de 1e opzet.
Maar hij kan zeer goed bewegen, dus geen goedkope knol die aan niemand kwijt te raken is.

Ook word hij voor aanvang van het zadelmak maken gekeurd, zodat er geen tijd ingestopt word en nadien nooit terug gevraagd kan worden omdat niemand hem wil omdat de foto's slecht zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:54

Maak vooral goede afspraken, voor je het weet word je aan de kant gezet.
Wanneer moet het paard verkocht worden?
Wat verwacht de eigenaar (ik ken mensen die in een jaar van groen naar Z+5 willen, ongeacht of het paard daarna last van slijtage krijgt of niet)

Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is een ander verhaal.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:02

bij mij betaalt de eigenaar de startkaart, ik wedstrijdgeld, maar als ik een geldprijs win mag ik die ook houden.
ik krijg er verder geen geld voor, maar het paard wordt ook niet verkocht, het is de bedoeling dat ik iig Z+5 wordt en dan wil hij er verder mee gaan fokken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:14

Ligt erg aan de situatie vind ik. Ik krijg normaal 10% bij de duurdere paarden en 20% bij de iets goedkopere. Ook spreek ik wel eens af dat de eigenaar een bepaald bedrag krijgt en dat alles daarboven voor mij is.
Ligt helemaal aan de prijsklasse waarin het paard zit en hoeveel tijd je eraan moet besteden voordat je hem verkoopklaar hebt.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:22

Voordat je dat doet zou je eerst eens een rekensommetje voor jezelf moeten maken. Hoeveel tijd denk je dat er in gaat zitten om het paard voor een X bedrag te verkopen. Zet daar jou aandeel in de winst tegen af en bereken zo je uurloon. Dan is het aan jou om te bepalen wat je er aan over wilt houden om uit de kosten te komen. Succes!

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 18:28

Het is een paard van de staleigenaar waar Kawa nu staat.
Dus geen extra vervoers kosten.

Hij heeft dat paard zelf gefokt, maar zeker geen verkeerde.
Wat het paard dadelijk waard zal zijn vind ik erg moeilijk om te bepalen, maar weinig zal het niet zijn, omdat hij lekker door de baan komt Lachen
Dus ook erg moeilijk om te bepalen wat ik er aan over zal houden.

ik wilde het er ook met hem over hebben, maar wilde eerst weten wat een beetje gangbaar is Lachen

En ik wil er wel wat aan over houden, maar ik leer er natuurlijk ook weer van, en om een keer een dresuurpaard te rijden is voor mij ook nieuw Lachen

bedankt allemaal voor de info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie