Huren weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Huren weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:55

Aangezien de 'verkoop' van m'n pony niet echt wil vlotten en ik 'r steeds chagrijniger vind worden ben ik een beetje begonnen met kijken om zelf een stuk land te huren. Het plan is dan om er nog een paard bij te zetten (van mezelf of evt in bruikleen/lease) er 2 zeecontainers op te zetten en ze gewoon dag en nacht buiten te laten hobbelen. Ik hoop dat ik dan gebruik kan maken van de bak van mensen aan de andere kant van het dorp

Eerste vraag is dus, hoeveel land heb je nodig om 2 paarden goed te kunnen houden? Dus niet dat het overal 1 grote prut bende wordt en dat je ook evt nog een stuk af kan zetten zodat dat bij kan trekken.
En dan volgende vraag, wat zou dan een normale prijs zijn voor zoveel grasland? Ik woon onder schiphol, tussen amsterdam en haarlem in (weet niet of dat evt nog invloed kan hebben op de prijs...)

Bedankt alvast!

snowdon

Re: Huren weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:45

Vergis je niet in de prijs en vergunning voor die 2 zeecontainers Knipoog

Voor twee paarden zou ik denken aan een halve hectare.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:24

voor twee paarden zou ik inderdaad een halve hectare nemen, omdat je ze er blijkbaar geen jaren zult zetten. En inderdaad, zo'n container mag je niet zomaar zetten.

Ik betaal voor 8000m² 100euro per paard per maand, maar dit is wel met alles in, dus zonder iets mag je rekenen op 50euro het paard de maand.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:33

Nee ik weet idd dat je zo'n zeecontainer niet zomaar ergens neer mag plakken. En ik weet ook dat ze erg moeilijk zijn met bouwvergunningen bij ons... (lang leve schiphol zullen we maar zeggen) Dus ik hoop dat ik evt iets kan regelen met dat ze nog verplaatsbaar kunnen blijven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:46

Ik betaal niet per paard, maar gewoon per maand voor het stuk land. Afhankelijk van wat je wilt uiteraard, maar ik vind het zo voordeliger.

BeneXc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:48

ik denk ong. 1 hectare en dan de helft afzetten en ze dan af en toe laten wisselen van stuk want met de tijd lopen ze het gras stuk en dan raak je zoiezonooit zonder...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:49

@snowdon: Dat is ook mijn bedoeling hoor.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:09

Bij ons in België is het een halve hectare per paard, dus ik zou in jouw geval uitkijken voor 1 hectare.

Als je goed rondkijkt, kan je misschien wel een weitje vinden met een stalletje erop (bij ons stonden de stallen er al, hebben enkel beetje moeten opknappen)

Daarnaast; zeecontainers zijn echt niet zo goedkoop hoor.
Denk dat je dan beter eentje kunt huren?
Als je paardje dan toch verkocht wordt en de weide niet zal blijven houden lijkt me huren het beste plan Lachen

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:26

ik heb ook een land bij schiphol, en het is erg lastig, ik heb ongeveer 2 hectare voor 3 pony's en gaat net aan goed, qua hoeveelheid land enzo.
ik betaal er 175 p.m voor, er staat al een zeecontainer op van de eigenaar, alleen zat er geen bodem meer in maar goed, dat is al opgelost.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:31

Tip: maak een paddock voor in de winter, scheelt je een behoorlijke lap grond.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:34

wij zijn een flinke anderhalfjaar bezig geweest met een vergunning voor een container voor 3 paarden. (toen we begonnen waren dat er 2).
bovendien is er bij ons een wachtrij van bijna 10 jaar op een weiland.