Hoeveel commissie mag ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Hoeveel commissie mag ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 22:07

Ik werd anderhalve week geleden gebeld door iemand die een bepaald paard zocht. Nu wist ik iemand die vaak dat soort paarden heeft/fokt. Ik heb de persoon die belde doorverwezen naar die man. Nu heeft hij aan de persoon die mij belde een paard verkocht (onder voorbehoud van goedkeuring). De verkoper zei tegen mij dat ik maar moest zeggen wat ik aan commissie wilde hebben, omdat hij dankzij mij dat paard verkocht had. Kijk da's leuk zaken doen met twee telefoontjes Haha! .

Nu heb ik alleen geen idee wat ik mag vragen, want ik doe dit niet dagelijks. Is er nog een bepaald percentage voor, het gaat om een bedrag van ca. 4500 euro? Ik wil niet te veel vragen, maar ik heb geen idee wat normaal is. Wie o wie weet hier meer van?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:11

Ik vind dat ze zelf wat aan moeten bieden, staat wat raar om iets te vragen en je durft sowieso niet veel te vragen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:21

7.5 procent das niet veel maar wel netjes, aangezien je niet echt je best hebt hoeven doen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:25

Wat ik weet varieert het een beetje tussen de 5 en de 10 procent. Waarbij voor de 10 procent het paard meestal ook staat bij degene die hem voor de verkopende partij aanbied. In jouw geval lijkt 5 procent me redelijk.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 22:37

Ik denk dat ik dan voor 5 procent ga. Gek, maar zelfs dat vind ik nog veel. Dat is toch ong. 225 euro.

Ik bedacht me ook net dat ik 5 jaar geleden van diezelfde man 50 gulden heb gekregen toen hij een veulen aankocht bij onze fokker dankzij mijn tip en van de fokker kreeg ik ook nog 50 gulden. Het veulen kostte maar 1600, maar dat is omgerekend toch nog 6,25% aan "commissie". Eigenlijk is die 5% dan idd best reeƫl.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:39

Toch nog veel hoor E225,- Knipoog Zou het zelf niet durven vragen Haha!