patent aurigan verlopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

patent aurigan verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 08:38

Ik belde gisteren een ruitersportzaak over de dubbelgebroken HH bitten die gewoon sprekend op de originele KK bitten lijken.
Dus ik vroeg wat voor legering het nu precies was, en ik kreeg als antwoord, hetzelfde als de originele.
Dus ik zeg direct, dat kan niet, KK heeft een patent op aurigan.
Maar volgens die vrouw was het patent verlopen.
De meeste patenten zijn volgens mij voor 25 jaar ofzo, maar is aurigan dan al zo oud?
Weet iemand dit?

Dus ik ga vanavond een neppertje halen Knipoog denk ik, maar eerst moet ik zeker weten da t het nikkelvrij is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:06

Toch zijn neppers nooit zo goed en mooi afgewerkt als de echte K&K,
je ziet de kwaliteit er echt wel aan af vind ik persoonlijk.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 09:20

Sjuimpje, dan heb je deze nog niet gezien, deze zijn echt mooi en goed afgewerkt. ik heb zelf al een KK 13 cm, maar heb nu dus 15 cm nodig (evt. 14,5), en dus heb ik wat rondgekeken.


Maar niemand die iets weet van dat patent?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:21


germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 12:05

ben aan het zoeken, maar heb problemen met opstarten van acrobat reader, dus dat moet eerst even opgelost worden.

Ik heb de patenten van sprenger gevonden met
http://ep.espacenet.com/

Maar ik kan dus de PDF-bestanden niet lezen vanuit IE, wel gewone PDF bestandne van de harde schijf. Dus een link bij mij staat niet goed.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:29

Het patent is nog opgenomen in de Madrid Agreement (patenten registratie), alleen niet meer voor Nederland. Weet niet precies hoe het dan met de verkoop staat, dit zou dan in principe voor Nederland wel vernieuwd moeten zijn. Maar in de omliggende landen is het iig nog mogelijk om te produceren en verkopen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 15:49

MM,
Dit is hem volgens mij
http://l2.espacenet.com/espacenet/viewe ... =en&DB=EPD

Verder heeft de firma Herm sprenger nog veel meer patenten, als ik acrobat aan de gang krijg, dan moet ik de boel eens lezen, ik kan het nog steeds niet (loopt vast WFICACE foutmelding)

Lukt 1 van jullie het wel om het pdf-bestand te openen?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:31

Luxan
- Stirrups of metal.
- Harness and saddlery, goods made of leather and of leather imitations, namely harness straps and harness fittings, stirrups and riding saddles, bits for horses, halters.

en

4 New System
- Common metals and their alloys; ironmongery, small items of metal hardware; goods of common metal not included in other classes, especially training chains, stirrups, spurs; fittings for riding and drive carriages.
- Hand-operated animal care apparatus, namely mechanical hoof cleaners, sweat scrapers, mechanical scratchers, claw tongs, tinning scissors, trim knives and scissors; bits.
- Leather and imitations of leather, and goods made of these materials and not included in other classes, especially straps, muzzles, animal leads, leather bits, whips, harness and saddlery; necklaces for animals; bits.
- Hand-operated animal care apparatus, namely curry combs, horse brushes, mane combs, animal combs, brushes.

Dat zijn de andere patenten die Herm. Sprenger geregistreerd heeft staan . Ook deze zijn niet in Nederland geldig.