Dillema, verhuizen moet en dus inkrimpen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 14:33

Samen lukt niet helaas. Ze kunnen al niet eens samen op het land. Huilen Mander jaagt Ies (en Fleur) constant op en trapt naar ze. In een klein boxje komen de klappen harder aan en kan Ies niet weg. Da's wel jammer, maar tis niet anders.......

Stef, heeft Honey een net zo grote box als James? Want (me indenkend in de pensionhouder die toch vooral geld wil verdienen-), als ik een box kan verhuren voor 180 euro of ik verhuur diezelfde box voor bv 80 euro... Het werk er aan blijft hetzelfde, ze eet alleen minder -tot geen- bix........

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:32

Margreet is me net voor, daar dacht ik ook al aan.

Ze kunnen ook best samen in een box hoor, heb ik wel meer gezien.
Mijn haf heeft ook alle winters in een box gestaan en daar had makkelijk een shet bij gekund.
Doen!!


Opes nu zie ik pas dat er nog een 2e pagina is.

En nog ff verder rondvragen naar stalling?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:30

Waarom zou je wanneer je een box verhuurt meteen een soort volpension moeten aanbieden?

Zoek iemand aan wie je een box met weidegang kan verhuren maar wel met zelfverzorging. Dan kunnen jullie het voeren en verzorgen verdelen. De een in de ochtend en de ander 's-middags bijvoorbeeld.
Zo doen volgens mij best veel mensen het.

Zo'n weiland in de buurt vind je nooit meer, je kan dus ook waarschijnlijk nooit meer terug als die pensionstalling tegen blijkt te vallen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 21:33

Percy schreef:
Waarom zou je wanneer je een box verhuurt meteen een soort volpension moeten aanbieden?

Zoek iemand aan wie je een box met weidegang kan verhuren maar wel met zelfverzorging. Dan kunnen jullie het voeren en verzorgen verdelen. De een in de ochtend en de ander 's-middags bijvoorbeeld.
Zo doen volgens mij best veel mensen het.

Zou een oplossing kunnen zijn idd, maar ik heb bv niet genoeg opslagruimte als die pensionklant ook 6 balen hooi (of stro) kwijt wil....

Citaat:
Zo'n weiland in de buurt vind je nooit meer, je kan dus ook waarschijnlijk nooit meer terug als die pensionstalling tegen blijkt te vallen.


Nee dat weet ik wel zeker, daarom ben ik ook huiverig om het op te zeggen.
Alhoewel ik nu flink in de clinch lig met de eigenaar, met stro rijden heeft ie met zijn heftruck tegen mijn zadelkast aangereden. Mijn hele kast kapot, medicijnplank naar beneden gedonderd, chloor-hexedine kapot gevallen over diverse voedingssuplementen heen en zo nog meer schade. Hij lacht het iedere x weg, dus er is nu een brief uit dat ik hem aansprakelijk acht. De schade aan al die medicijnen en niet bruikbare voersupplementen loopt tot bijna 200 euro! Ja daar doe ik dus NIET lacherig over.

We zien wel hoe dat verder gaat, misschien 'gooit' ie me er wel af! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 11:13

Buitenzorg schreef:
Stef, heeft Honey een net zo grote box als James? Want (me indenkend in de pensionhouder die toch vooral geld wil verdienen-), als ik een box kan verhuren voor 180 euro of ik verhuur diezelfde box voor bv 80 euro... Het werk er aan blijft hetzelfde, ze eet alleen minder -tot geen- bix........


Yep, hon heeft dezelfde afmetingen qua stal als jamey. We hebben er nu alleen zelf een lage deur in gemaakt omdat ze niet over de deur heen kon kijken. De stalhouder heeft zelfs de voerbak lager gehangen Haha!
De 90 euro van hon is incl gebruik van alle faceliteiten (m.u.v. solarium, dat gaat met muntjes), voer (subli basis brok), hooi, stro (half pak per dag ongeveer) er wordt gevoerd, alleen wel zelf mesten

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:42

Buitenzorg"]
[quote="Percy schreef:
Waarom zou je wanneer je een box verhuurt meteen een soort volpension moeten aanbieden?

Zoek iemand aan wie je een box met weidegang kan verhuren maar wel met zelfverzorging. Dan kunnen jullie het voeren en verzorgen verdelen. De een in de ochtend en de ander 's-middags bijvoorbeeld.
Zo doen volgens mij best veel mensen het.

Zou een oplossing kunnen zijn idd, maar ik heb bv niet genoeg opslagruimte als die pensionklant ook 6 balen hooi (of stro) kwijt wil....
[/quote]

Vind het idd een goed idee van Percy Lachen !
Uiteindelijk doen Ilka en ik het ook zo! Extra opslagruimte voor hooi/stro hoef je eigenlijk niet te hebben, je moet hooguit wat vaker bijvullen Knipoog !
Het grote voordeel is ook, dat als je eens een (paar) dag(en) weg bent, er iemand is die jouw ponies mee kan verzorgen. Omgekeerd natuurlijk dan ook! is erg praktisch!
Ik was bijv. vorige week vrijdag vanaf 7.30 uur de deur uit, om naar de beurs in München te gaan. Ik was ´s avonds om 21.30 uur pas weer thuis. Ilka heeft toen ´s ochtend/ ´s middags/ ´s avonds gevoerd, paarden buiten gezet en ´s avonds weer naar binnen gedaan en alle boxen gemest. Morgen moet zij de hele dag weg en doe ik dat allemaal Lachen ! ook in de vakantie is dit een erg handige regeling! Je hoeft er niets aan te verdienen, als het je dagelijkse gang van zaken maar vergemakkelijkt Tong uitsteken !

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 21:36

*********** update**************

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:42

Ik heb het gelezen, wat een dilemma zeg! Ik heb helaas niet de mogelijkheid om Isabeau onderdak te bieden, hoe graag ik je ook zou willen helpen. Is er geen mogelijkheid om een ander stukje land te huren? En er dan iemand voor de verzorging bij te vragen zodat je toch meer vrijheid hebt?

Is er niet iemand bij jouw in de buurt met Shetjes waar je Ies zou kunnen onderbrengen?

Hoe snel moet je wat anders hebben gevonden?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 21:47

Cassidy schreef:
Hoe snel moet je wat anders hebben gevonden?


In principe niet heel snel, komend voorjaar wil hij stallen gaan bijbouwen en dat is naar verwachting met een half jaar klaar.
Dan komen waarschijnlijk de koeien al.

Maar omdat het nu op andere fronten ook niet botert en we daar dus absoluut niet gaan uitkomen vrees ik dat het oorlog wordt. Daar heeft die vriendelijke vriend al mee gedreigd, dus ik ben bang dat ik anders vandaag of morgen ineens op straat sta met mijn ponys!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:49

Niemand in de buurt op zoek naar een leuk gezeldschaps paardje? (wat je zelf verzorgt)
of kun je bij de stalling er niet voor kiezen Ies dag en nacht op het land te hebben?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 21:51

Nee dat is geen optie. Dag en nacht buiten. Het weiland is nergens beschut en er is geen schuilstal. We gaan zaterdag naar die pensionstal en even bepraten hoe en wat. Misschien kan ik wel helpen uitmesten oid.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:52

Ja, ja mag haar zo hier brengen, mag ze samen met Dien staan Tong uitsteken

Nee Es, ik weet het ook niet... sorry...ik wou dat ik je kon helpen...Scheve mond

Plingenkt een aantal minuten*

Nee sorry...ik weet het echt niet...Huilen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:14

Es, het zal wel moeilijk worden, maar je mag ze bij mij brengen!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 00:23

Sterre schreef:
Es, het zal wel moeilijk worden, maar je mag ze bij mij brengen!!!


Lovers

Wanliner, sorry Haha!

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:31

en als het echt moet, weet ik ook nog wel wat plekjes, alleen is dat aan de overkant, en bij ons op stal is er ruimte voor 1 box, a 100 euro

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:49

Ik heb het je vandaag in een pb geschreven en dat geldt desnoods ook voor twee. De wei is toch al vertrapt Haha!

Eigenlijk zou ik al een paard van iemand overnemen die er niet meer voor kon zorgen maar dat is uiteindelijk toch niet doorgegaan dus mijn noodgevallen plek is open. Dat was een groot paard maar twee pony's, dat redden we hier ook wel. Ik weet in elk geval zeker dat Giant het fantastisch zou vinden om iemand van zijn eigen maat en kleur te mogen begroeten Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 01:08

Bij ons op stal betaal ik voor Pepper 80 euro per maand. Als 2 shetten samen kunnen staan wordt het per Shet goedkoper. Dus als Ies en Pep samen kunnen zou dat misschien een optie zijn. Is iig dichterbij dan bij Sterre of Berdientje Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 12:14

Delphi schreef:
Je kan natuurlijk ook een "pensionklant" zoeken die een aantal keer in de week het voeren en mesten van alle paarden doet, en de pensionprijs dan daaraan aanpassen. Zo doe ik het ook met de vriendin waar ik samen land mee huur, als een van ons niet kan of ziek is doet de ander gewoon de paardjes, is ideaal, ook als we op vakantie willen.


Die optie is zowiezo van de baan omdat ik op termijn van mijn land en boxen af moet. Omdat hij met zijn melkkoeien komt en dan geen 'vreemden' meer op het erf wil.....

Allemaal bedankt voor de fantastische aanboden om mijn viervoeters op te vangen! Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:16

Buitenzorg, kijk even op het DVT. Daar staat een eerder geval van een vergelijkbare situatie (ik denk dat Percy dat heeft geschreven) , ik denk dat je nog niet eens zo slecht in je schoenen staat als je er wel werk van maakt.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:29

Ik lees in je verhaal dat het grootste probleem het voeren is. Nu lijkt het mij niet direct een groot probleem dat ze wat later eten, maar als je inderdaad een nachtje wil gaan logeren o.i.d. wordt het wel te gek ja.

Weet je trouwens dat er voermachines zijn? Dat is een soort voerbak die je vult met een maaltijd. Vervolgens stel je de tijd in waarop je de paarden wilt voeren. De klep van de machine gaat dan pas op dat tijdstip open, waardoor de paarden dan pas kunnen eten! (Het werkt een beetje als een drinkflesje voor konijnen en zo. Het voer (of water) hangt buiten de stal (of wei) en de bak staat eronder. Een paar jaar geleden hadden ze deze apparaten bij de Heimolen in Huijbergen. Ik weet niet of ze ze nu nog hebben, maar je kan het in ieder geval proberen!

Een andere mogelijkheid: beide paarden naar je vriendin, is dat nog een optie??

Succes met je keuze!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 13:11

mariska schreef:
Ik lees in je verhaal dat het grootste probleem het voeren is. Nu lijkt het mij niet direct een groot probleem dat ze wat later eten, maar als je inderdaad een nachtje wil gaan logeren o.i.d. wordt het wel te gek ja. `

Niet meer.... Haha! Zie update.... Huilen
Probleem is dat ik niet meer hoef te kiezen tussen wel en niet verhuizen, ik MOET verhuizen! Huilen

Citaat:
Weet je trouwens dat er voermachines zijn? Dat is een soort voerbak die je vult met een maaltijd. Vervolgens stel je de tijd in waarop je de paarden wilt voeren. De klep van de machine gaat dan pas op dat tijdstip open, waardoor de paarden dan pas kunnen eten! (Het werkt een beetje als een drinkflesje voor konijnen en zo. Het voer (of water) hangt buiten de stal (of wei) en de bak staat eronder. Een paar jaar geleden hadden ze deze apparaten bij de Heimolen in Huijbergen. Ik weet niet of ze ze nu nog hebben, maar je kan het in ieder geval proberen!


Ik denk alleen dat ik niet eens wil weten wat die krengen kosten?! Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:20

er zijn zat stallen waar je een shet voor 45 euro op het land kunt zetten en ze nog gevoerd worden ook. zou daar naar gaan zoeken.