ik wil later een fokkerij beginnen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

ik wil later een fokkerij beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 18:14

hoi allemaal

ik wil later graag een eigen fokerij gaan beginnen ,maar me ouders zeggen dat dat helemaal niet kan , omdat we daar niet in thuis zijn zeggen ze

Nu is mijn vraag kan ik later een fokkerij beginnen en moet ik daar nog een opleiding voor doen of een curses

Natuurlijk doe ik daar nog wel wat bij!

groetjes

sharon

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:18

Larensteijn in Deventer is een HBO opleiding op het gebeid van paarden. je kunt er afstuderen in verschillende richtingen. Een Havo of een VWO/Gymnasium diploma is een goede start om aan een dergelijke op,eiding te beginnen.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-02 18:32

Jippie schreef:
Een Havo of een VWO/Gymnasium diploma is een goede start om aan een dergelijke op,eiding te beginnen.


jammer genoeg scoor ik niet zo hoog ik zit op vmbo(mavo)

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:44

Get real...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:37

Na het VMBO kun bijv. naar de M.A.S. daar kun je de richting dierhouderij/paardenhouderij volgen.
Vraag het anders eens na bij je decaan wat de mogelijkheden zijn voor een vervolgopleiding na je school.
Als het je droom is moet je er voor gaan en je niet iets door een ander laten aanpraten, lukt het niet (wat heel goed mogelijk is) heb je het iig geprobeerd!!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:24

Naast de HAS en MAS worden er ook wel eens 'losse' curcussen gegeven in "fokkerij". Alleen moet je goed beseffen dat er in de fokkerij net als de andere takken in de paardenhouderij weinig geld te verdienen is.
Het zit wel net iets ingewikkelder in elkaar dan een hengst een merrie laten dekken....

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:50

Ik denk dat je al blij moet zijn als je voor je hobbie wat paardjes kunt fokken en daar dan niet al te veel geld bij legt.
Om fokker voor je dagelijks levensonderhoud te worden word het toch wel erg moeilijk.
En het zit idd iets ingewikkelder in elkaar dan een hengst een merrie laten dekken, zoals westernfreak al zei.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:52

als jij genoeg talent en geld hebt waarom niet. er zijn verschillende opleidingen voor en op verschillende niveau's van losse avondcurssusen tot HBO niveau. maar besef wel goed dat je hier ontzettend veel inzicht voor nodig hebt en ontzettend veel geld om alles te financieren (is natuurlijk ook ras afhankelijk).

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:58

klein beginnen kan geen kwaad.
maar je moet er wel verstand van hebben hoor

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 26 bezoekers