Help! Wat doen jullie met de mest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:30

Hallo bokkers,
Op het moment hebben we een 8 kuub container te leen van de buren die hem een keer per half jaar komen legen voor 30 euro. (we hebben 3 pony's en in de zomer staat er een paard bij) Maar helaas willen hun dit niet meer doen en willen ze hun container terug om hem op te knappen. Ik ben een beetje aan het rondzoeken geweest maar vind t allemaal nog vrij prijzig vergeleken met wat ik laatste keren moest betalen. Wat doen jullie met de mest? Ik heb ook gehoord dat mensen gewoon stuk of 6 kliko's hebben en wanneer die vol zitten wegbrengen naar een bedrijf die de mest willen hebben. Nu vraag ik me af wat voor een bedrijven willen die mest hebben? Loonbedrijven? Akkerbouw bedrijven? Mensen die in drenthe wonen weten misschien wel wat adressen in de omgeving van Veenoord?

Gr Sanne

Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:49

Hoi Sanne,
Toen ik de paarden nog bij huis had, bestelde ik de mestcontainer bij Containermaat. Prima bedrijf, snelle levering, prima voorwaarden. En ook nog goedkoop vergeleken andere container verhuurbedrijven.
Je kan natuurlijk ook altijd nog een loonwerker of boer in de buurt vragen of hij de mest op wil halen.

Succes :)

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:52

Thanks zal eens kijken bij containermaat hebben die ook een site?

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:57

Juul08 schreef:
Hoi Sanne,
Toen ik de paarden nog bij huis had, bestelde ik de mestcontainer bij Containermaat. Prima bedrijf, snelle levering, prima voorwaarden. En ook nog goedkoop vergeleken andere container verhuurbedrijven.
Je kan natuurlijk ook altijd nog een loonwerker of boer in de buurt vragen of hij de mest op wil halen.

Succes :)


Heb even gekeken op de site.
Waar valt de paardenmest onder eigenlijk? En er staat een prijs bij maar niet hoelang je hem dan kunt huren. dus wat betaalde jij per maand of per jaar of hoe doen hun dat? En hun willen de paardenmest ook gewoon hebben? Moest je een vergunning aanvragen voor de container?

Guusch
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:00

Hoi Sanne,
Heb je geen boer in de buurt of mensen met volkstuintjes? Ik mag het zelf bij de buurman op het land gooien.

speurneusc

Berichten: 5412
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:01

ik bracht het in de trailer naar de vuil stort van de gemeente, als groenafval, vulde eerste de kliko en daarna de trailer

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:05

Guusch schreef:
Hoi Sanne,
Heb je geen boer in de buurt of mensen met volkstuintjes? Ik mag het zelf bij de buurman op het land gooien.


Ja heb ze helaas allemaal in ons dorp al geprobeerd.

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:07

speurneusc schreef:
ik bracht het in de trailer naar de vuil stort van de gemeente, als groenafval, vulde eerste de kliko en daarna de trailer


Dat is gratis toch?
En hoeveel paarden had je. Hoevaak deed je het wegbrengen?

Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:25

Hoi Sanne, als je op de website "mest" intypt bij de zoekfunctie dan krijg je de mestcontainers gezien. Wij hebben die van 6m3 gehuurd maar die is wel redelijk snel vol :)
Je mag 'm geloof ik max 6mnd huren en dan moet je hem weer op laten halen. Maar als je de container dan nog niet vol hebt, kun je hem misschien nog verlengen.
Op de pagina bij de mestcontainer naar keuze staan tevens de voorwaarden. Hierbij de link:
http://www.containermaat.nl/website/ind ... archResult

Je kunt ze ook altijd even een mail sturen als je vragen hebt. Ze reageren vaak binnen twee werkdagen.
Oja, zij voeren de mest voor je af, zit bij de prijs in. In sommige gemeentes moet je een vergunning aanvragen voor het plastsen van een container. Maar als het op je eigen erf is hoeft het geloof ik niet.

Succes :)

Maikaatje

Berichten: 695
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: Veenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:31

Juul08 schreef:
Hoi Sanne, als je op de website "mest" intypt bij de zoekfunctie dan krijg je de mestcontainers gezien. Wij hebben die van 6m3 gehuurd maar die is wel redelijk snel vol :)
Je mag 'm geloof ik max 6mnd huren en dan moet je hem weer op laten halen. Maar als je de container dan nog niet vol hebt, kun je hem misschien nog verlengen.
Op de pagina bij de mestcontainer naar keuze staan tevens de voorwaarden. Hierbij de link:
http://www.containermaat.nl/website/ind ... archResult

Je kunt ze ook altijd even een mail sturen als je vragen hebt. Ze reageren vaak binnen twee werkdagen.
Oja, zij voeren de mest voor je af, zit bij de prijs in. In sommige gemeentes moet je een vergunning aanvragen voor het plastsen van een container. Maar als het op je eigen erf is hoeft het geloof ik niet.

Succes :)


Super. Bedankt voor de informatie!

speurneusc

Berichten: 5412
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:55

Maikaatje schreef:
speurneusc schreef:
ik bracht het in de trailer naar de vuil stort van de gemeente, als groenafval, vulde eerste de kliko en daarna de trailer


Dat is gratis toch?
En hoeveel paarden had je. Hoevaak deed je het wegbrengen?


nee dat is niet gratis, teminste op flakkee niet, miss andere gemeentes wel , de kliko valt onder gewone huisvuil waar je al voor betaald hebt, wat in de trailer gestort werd was groentarief, is voor elke gemeente anders, kan je op de grofvuil site van de gemeente kijken wat je zou betalen per kuub.

ik had 1 paard, en uitmesten was verschillend, lag aan de tijd die ik had, of mijn "uitmester" tijd had etc.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:37

Wij laten onze mest altijd door een loonwerker afvoeren.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:38

Wij hebben een mesthoop en een tuinder die het graag wilt hebben, dus hij gebruikt het om over zijn gazon te strooien :) ideaal natuurlijk, maar niet voor iedereen weggelegd..

Fiero6

Berichten: 488
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:43

Ik heb een mestaanhanger van 2 bij 1 die ik elke zaterdag kan weg brengen naar een mestvergister in de buurt. ( meestal rij ik om de week ernaar toe, dan is mijn aanhanger pas goed vol)
Het is wat werk maar ik kan het gratis kwijt.
In het najaar mag ik mijn mest dumpen op het naast gelegen akkerland.

Klarinda

Berichten: 4707
Geregistreerd: 28-06-11
Woonplaats: Ermelo

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:06

Bij ons komt een boer het ophalen, of we brengen het daar heen met een trekker met kar, en die wil het zo gratis hebben voor zijn land :)

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:55

Ik heb ook een container gehuurd en word binnen5 dagen geleegd als ik bel, wel prijzig maar ben er wel vanaf.
In het voorjaar laat ik hem eenmalig door loonwerker over de wei uitrijden

RachelIndy
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Deventer

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:25

misschien ergens een container huren? ik ken ook mensen die de mest uitstrooien in de bak dan bevriets de bak niet in de winter!

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:47

Juul08 schreef:
Hoi Sanne, als je op de website "mest" intypt bij de zoekfunctie dan krijg je de mestcontainers gezien. Wij hebben die van 6m3 gehuurd maar die is wel redelijk snel vol :)
Je mag 'm geloof ik max 6mnd huren en dan moet je hem weer op laten halen. Maar als je de container dan nog niet vol hebt, kun je hem misschien nog verlengen.
Op de pagina bij de mestcontainer naar keuze staan tevens de voorwaarden. Hierbij de link:
http://www.containermaat.nl/website/ind ... archResult

Je kunt ze ook altijd even een mail sturen als je vragen hebt. Ze reageren vaak binnen twee werkdagen.
Oja, zij voeren de mest voor je af, zit bij de prijs in. In sommige gemeentes moet je een vergunning aanvragen voor het plastsen van een container. Maar als het op je eigen erf is hoeft het geloof ik niet.

Succes :)


@juul08
Huur jij daar nu nog een container dan? Ik heb gisteren gebeld en toen werd verteld dat ze ivm gewijzigde wetgeving geen mestcontainers meer mogen plaatsen.

Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:53

Oh echt? Dat is balen.
Nee ik huur niet meer, ik heb de paarden niet meer bij huis staan. De laatste keer dat ik bij hen gehuurd heb was vorig jaar maart/april.

Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:57

Daarom staat de optie "mestcontainer" niet meer in de keuzelijst op de website, denk ik. Vorig jaar stond dat er namelijk nog wel op.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:59

klopt, omdat hij nog wel bij "nieuws" stond hoopte ik dat hij nog te krijgen was.
Dus als iemand nog een site weet voor een container tegen een soorgelijk tarief hoor ik het graag!

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:03

Ik heb inderdaad net iemand aan de telefoon gehad die inderdaad ook vertelde dat ze het niet meer doen.
Maar ik kan m nog wel vinden op de site, heb ik ook tegen die mevrouw vermeld.

Ik ben ook op zoek naar zo'n soortgelijk bedrijf, met ongeveer hetzelfde tarief.

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:37

Ik krijg as week mijn container,geleverd door kroon uit amsterdam.

Weet niet wat jullie prijzen zijn

Bak van 15m3 kost 65 mnd lege 185
Maakt niet uit hoeveel mest je dan hebt,prijs is zelfde
Stro mest is goedkoper maar mag niet lang liggen,moet vers dus was dan duurder uit

Mukkie1979
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Help! Wat doen jullie met de mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:46

Heb je zelf geen ruimte voor opslag?
Wij brachten het eerst altijd maar de milieustraat op de aanhanger.
Het land mist echter bemesting dus nu maken we twee mestbulten voor twee jaar mest. De mest die er 1 jaar ligt gooien we in het voorjaar over het land. Een keer hooi eraf halen en dan de paarden er weer op.

Anomien

Berichten: 7411
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:52

ik laat het ophalen door een oude boer uit de buurt. Kost ons 60 euro. En ongeveer 3x in het jaar. Voor in totaal 2 arabieren, 1 kwpn, 1 jaarling fries, Dpony en een shetlander.

Nu rode diesel eraf gaat wil hij wel wat meer ontvangen. Hij kiept het zelf op de aanhanger en rijdt 2-3 keer terug naar zijn erf.

Gezien de leeftijd van de oude boer heb ik ook al geinformeerd bij een loonwerker. Kost hetzelfde 100,-- en zou volgens hem nog een koopje zijn.