"Pensioenfonds manegepaarden/pony's"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 12:29

Bedankt Maaike,

ik heb inmiddels (bijna) alle intiatieven die in Nederland op dit moment aanwezig zijn, geïnventariseerd en ben sowieso van plan om met hen contact op te nemen. Het wiel hoeft immers geen twee keer uitgevonden te worden Knipoog !

en Leonoor, ik heb inmiddels je mailtje gelezen. De server is weer tot leven gebracht. Het is toch ook wat met die universiteiten in Nederland !

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:18

Hoi allemaal!

Jeetje ik heb nog lang niet alles in deze topic gelezen maar mijn hartje ging gelijk sneller kloppen toen ik de eerste berichten las! Daarom moest ik gewoon even snel reageren!

Laat ik allereerst zeggen dat ik het absoluut eens ben met het principe dat manegepaarden een waardig pensioen verdienen! Ik ben me terdege bewust van alle haken en ogen die ermee te maken hebben, geloof mij maar dat ik daar het afgelopen jaar heel erg mee bezig geweest ben.

Onze manege is sinds een paar maanden dicht en mijn favoknollie zou absoluut in de worst geëindigd zijn als (mag ik dat van mezel zeggen?) ik en een paar goede vrienden/vriendinnen ons niet ontzettend hadden ingezet om haar bij Stichting ´t Olde Manegepeerd te krijgen. Ze is dan nog niet hoogbejaard, maar door slijtage zou ze nooit meer echt gereden kunnen worden. Het gaat volgens mij fantastisch met haar, geniet echt van haar oude dag en ik kan niet wachten tot volgende week (dan gaan we haar eens opzoeken).

Stichting ´t Olde Manegepeerd is op dit moment nog klein en relatief onbekend, maar telkens als ik Rika spreek dan blijkt maar weer hoe enorm groot de inzet en de goede wil is van deze mensen. Ik kan daar op dit moment gewoon de juiste woorden niet voor vinden. Als we het ´sentiment´ even aan de kant zetten, deze mensen zetten zich in voor iets waar ik principieel volkomen achter sta, en ik weet met mij vele andere manegeklanten. Dure paardenpensions als de Paardenkamp zijn meestal niet weggelegd voor manegepaarden en dus moeten ´we´ het hebben van initiatieven van particulieren die willen helpen bij het opvangen van bejaarde manegepaarden. Gelukkig ben ik er dus achter gekomen dat die mensen absoluut bestaan!!!

Ik wil graag op je mailinglist hoor, ik zit helemaal te stuiteren op m´n stoel van enthousiasme, een geweldig initiatief! En wil je meer weten over Stichting ´t Olde Manegepeerd, misschien dat ik je er iets meer over kan vertellen! Mail me maar Lachen

Hehhh.... wat geeft me dat een warm gevoel, weten dat er meer mensen zijn die zich hiervoor in willen zetten!!! GA ZO DOOR!

Pienie

Berichten: 34
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:23

Even bij de weg: ik denk dat je inderdaad beter een soort samenwerkingsnetwerk kunt (proberen!!) op te starten vanuit één centrale stichting (dit is in feite waar ´t Olde Manegepeerd naar streeft; zoeken naar zoveel mogelijk locaties door het hele land, lobbyen om manegehouders mee te laten denken etc) ipv zelf weer iets nieuws op te richten. Samen onder één naam ben je sterker, krijg je meer naamsbekendheid en associeren mensen je ook sneller met jouw specifieke doel.

(jeetje ik ben helemaal hyper)

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 10:43

Pienie, ik heb je ge-PB't!