die rot dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 22:48

Heeft er iemand ervaring met een boett deken, er zitten vreselijk veel dazen en van die kleine rotmugjes Boos! bij ons.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 17:10

nee, heb er geen ervaring mee, maar dat is toch meer voor de mugjes (vooral die zomer exceem krengen) dan dazen?? bij ons, aan het bos, zitten ook heel veel dazen, ze beginnen nu te komen, maar wij hebben Spot gewoon een vliegendeken op(een hele mooie rode Haha! Party!! ), zomers gaan ze 's nachts binnen en overdag binnen en voor het rijden spuit ik haar iig in met Fly-Ban, als het heele rg is ook als ze de wei in gaat. Vindt ze wel eng, maar ze heeft er wel plezier van Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:42

Praat me niet over die rotdazen, ik heb zo'n ontzettende hekel aan die dingen! Jurga kan er niet goed tegen, krijgt megabulten over haar hele lijf. Als we in de zomer met paard en wagen rijden, is Ju helemaal ingepakt in een vliegendeken en een dekenhals die ook over haar hoofd gaat. Ziet er niet uit, maar helpt wel. Vaak ook nog vliegenmiddel erbij spuiten... Die deken weet ik niet of dat wat is, misschien...Ilo.ps. Ik dacht ook dat hij voor zomerexceempaarden werd gebruikt...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:36

JAAAAAAH rotbeesten, inderdaad ook irri als je paardje er bulten van krijgt, maar ik kan er zelf niet goed tegen, krijg helemaal van die grote rode plekken en die plek word ook helemaal stijf en hard (niet te lang over na denken AUB )......daarom heb ik bij paarden in de buurt ook nooooit weer een korte broek aan !!!!!

Maar mijn paarje heeft niet zo heel veel last van die vliegen enzo want hij heeft hele lange manen en staart....
Maar ik zie inderdaad bij ons in de buurt ook wel van die paarden lopen die helemaal zijn ingepakt met zo'n hele fijne vliegen deken

Groetjes Hanneke Extreme duivel