rijschoeisel, waar trainen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat voor schoeisel hebben jullie aan met trainen?

jophurs met minichaps
18 (20%)
lange chaps
3 (3%)
alleen stalschoenen (evt. met vna die lange sokken)
11 (12%)
ongevoerde plastic laarzen
1 (1%)
gevoerde laarzen (bijvoorbeeld Aigle)
10 (11%)
Mountain horse
6 (6%)
leren laarzen
41 (45%)

Totaal aantal stemmen: 90


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:25

Soms met (leren) laarzen, soms met schoenen met chaps. Heb net gister nieuwe mountain horse schoenen gekocht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:22

germie schreef:
Renske, ik loop juist liever met leren laarzen door de blubber, omdat ik dan in ieder geval droge voeten hou, dat hou ik niet met jophurs, zo ver zak ik er soms in weg.
Die laarzen maak ik dna daarna wel weer schoon. Ze blijven goed, gewoon afspoelen, in de garage laten drogen, vet erop.

Ik had van die petrie laarzen, ik had ze alleen met wedstrijden aan, en die gingen aan alle kanten stuk. Met die andere loop ik door water, modder enz en die blijven wel goed.


ik heb waterdichte vrij hoge stal/rijschoenen!daar loop ik op mn werk ook mee door de modder, en ze blijven helemaal waterdicht!!
ik liep laatst door alleen maar water ipv modder en stond er tot mn enkels in, maar bij mn veters kwam er gelukkig geen water naar binnen!

heb ook nog oude aigle rijlaarzen maar daar is de voering uit, zijn nog wel waterdicht maar mn stalschoenen+chap is fijner!

mn 1e paar leren rijlaarzen was ik heel zuinig op maar waren toch binnen een jaar kapot, ik heb ze nu van Derby, loop ik ook nog wel eens mee door de modder en door de vieze stal, maar die blijven ook helemaal goed!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:48

marloes-joy schreef:
ik rijd ook zoveel mogelijk met mijn leren laarzen, ...
voorheen reed ik met aigle laarzen maar dat rijd nu voor geen meter meer..


Hihi dat is bij mij ook. Vroeger had ik ook Aigle rijlaarzen en vond ze toen fijn zitten. Net voor ik Laiser kocht heb ik leren rijlaarzen gekocht. En die vind ik het allerfijnste rijden. De aigle-laarzen gebruik ik nu als ik door de modder moet lopen. Maar ermee rijden vind ik een ramp, dus dat doe ik ook echt niet meer.

Met schoenen rijden doe ik eigenlijk alleen tijdens buitenritten in het buitenland, omdat laarzen weer zo ongemakkelijk mee te nemen zijn in het vliegtuig en het is allemaal weer extra gewicht. Maar met schoenen rijd ik niet zo lekker als met mijn laarzen.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:50

hahaha ja echt wel
Ik rij zelf met mini-chaps. Daaronder heb ik stevige schoenen met een niet al te dikke zool. En anders rij ik ook met laarzen.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:01

Ik rijd meestal met stalschoenen en chaps. Soms ook met enkel stalschoenen en lange sokken.
Laarzen heb ik niet en wil ik ook niet, zit absoluut niet lekker vind ik persoonlijk! Maar ik rijd dan ook geen wedstrijden, dus echt nodig is het niet.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:01

wij rijden met gevoerde laarzen. we hebben ze nu al 2 jaar en ze zijn nog steeds goed!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:10

met leren laarzen. alleen als het echt koud is met die mountainhorse thermoboots.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:35

Met het ene paard altijd met laarzen, met de andere altijd met chaps. Die moet ik nl. vaak uit het land halen en dat vind ik zo zonde van m'n laarzen. En bovendien zit ik daar makkelijker op, geen last van bewegende benen zoals als ik met de kleine merrie heb als ik met chaps rijd!

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:42

Ik rijd ook altijd met leren laarzen, voorheen met Aigle, maar nu ik leren laarzen heb, rijden die echt voor geen meter.
Nicolietje, die laarzen zijn zeker duur, maar ik heb ze voor moederdag van mijn moeder gekregen (iets meer dan de helft, de rest zelf bijgelegd)
Ik rijd er alleen mee, uitmesten doe ik met mijn gympen en als ik ga longeren, dan trek ik mijn rubberen laarzen aan, zodat ik geen zand in mijn schoenen krijg.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:07

Eeeeeh tsja van alles eigenlijk: mountainhorse rijschoenen, johpers, westernlaarzen, langechaps+spijkerbroek, moutainhorse laarzen (die ik naar ik heb gelezen toch op wedstrijden aanmag), enz enz.
Mn leren laarsjes heb ik alleen met wedstrijden aan of shows, vindt het ondingen.
Viv

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:18

Ik train altijd met m'n leren laarzen. Dat vind ik het fijnste rijden en dat is voor mijn beenligging ook beter. Chaps en stalschoenen heb ik alleen in het bos aan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:29

Ik train eigenlijk altijd met mijn leren laarzen. Hier rijdt ik ook mijn wedstrijden mee en dan is het wel handig als je weet hoe het voelt om met laarzen te rijden.