stro touwtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:02

idd touwen van maken Lachen

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:22

IcePrincess schreef:
uhmm...is moeilijk uit te leggen, het stond jaren geleden (denk aan minstends 10 jaar) in de penny met tekeningetjes erbij.
maar ik zal het prberen uit te leggen:
je neemt een aantal touwtjes van flinke lengte (hoeveel ligt aan de dikte die je wilt van je borstel) die neem je bij elkaar zodat je 1 dik lang bosje touw hebt en daar maak je 2 lussen van (zo krijg je aan de bovenkant 1 lus en twee uiteinden van je touw waarvan er 1 maar een klein stukje is, aan de onderkant heb je nu 2 lussen) de lengte van de lussen is ong, de lengte van je borstel, als je dat hebt ga je met het lange stuk touw 'vlechten' om en om om de 2 lussen dus als je bij de een erover gaat ga er bij de ander onderdoor.
wel zorgen dat je het touw strak omwikkeld anders is het nog geen massageborstel.
ik weet niet of je het snapt maar je moet het anders maar gewoon een beetje proberen

kun je hier een keer foto''s van maken stap voor stap. want ik vind het wel een goed idee maar kan er zo niet wijzer uit worden

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 16:42

Idd, een paar foto's met handleiding zou handig zijn... Ik kan het zo niet helemaal volgen, maar lijkt me een handige toepassing!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:40

foto's gaat niet lukken maar misschien lukt het wel met dit tekeningetje.
Afbeelding
en dan als je aan het einde komt het lange stukje touw door de lussen heen halen en het zit vast (dus het 'vlechten' doe je óm de lussen en niet erdoor)
misschien snappen jullie het zo?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:53

Nee Haha!
Maar bij ons worden ze gewoon allemaal weggegooid Lachen

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:17

IcePrincess schreef:
en dan als je aan het einde komt het lange stukje touw door de lussen heen halen en het zit vast (dus het 'vlechten' doe je óm de lussen en niet erdoor)
misschien snappen jullie het zo?

ik snap het tot het vlechten en dan gaat het niet meer. heb je daar niet toevallig ook een tekeningetje van Schijnheilig Schijnheilig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 19:44

Ik geloof dat ik het begrijp. Ik ga het gewoon proberen!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:45

Kan jij dan geen foto''s maken van het vlechten, en heveel toutjes heb je eigenlijk nodig?? ongeveer

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:48

De "kids" bij ons op stal maken er hangmatten van... in de zomer erg grappig!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:55

chanickyo schreef:
Kan jij dan geen foto''s maken van het vlechten, en heveel toutjes heb je eigenlijk nodig?? ongeveer

het is niet echt vlechten, meer gewoon omwikkelen van de lussen, maar het resultaat ziet eruit als een vlecht.
de hoeveelheid ligt aan de lengte en de dikte dat je wilt hebben, gewoon even uitproberen dus Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 04:51

Een bijna 10 jaar oud topic maar nog steeds actueel merk ik. (Mensen komen via dit topic op mijn website). Ook ik kan slecht iets weggooien en heb al heel wat gevlochten, touwen gedraaid etc. Jarenlang heb ik ze ook gebruikt om mijn tomatenplanten mee omhoog te leiden.