stro touwtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

stro touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 16:52

Ik vraag me zomaar af wat jullie met je stro touwtjes doen.
Ik heb nog een enorme berg van die dingen liggen en weggooien vind ik ook zonde. Zijn ze misschien nog ergens goed voor?

* To Belg, or not to Belg *


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:54

Mischien om dingen mee vast te binden?Ik gooi ze eigenlijk allemaal weg.Maar als ik een keer een halstertouw kwijt ben zijn ze altijd handig!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:10

ik heb wel eens gezien dat je van stro-touwtjes een soort borstel kan maken, vraag me niet hoe, maar dat werkt ontspannend. (dat hoorde ik )

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:02

Wij gooien ze ook altijd weg.
Een van onze kettingen waar we de paarden aan zetten (links en rechts) is van gevlochten stro touwtjes

22 Januari verwachten we ons kleintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:04

Ik gooi ze allemaal weg maar je kunt er touwen van vlechten. En halstertouwen heb je altijd nodig en raken altijd zoek.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:07

Wij hebben eens voor carnaval een rok gemaakt van die dingen Haha! Zo'n lange sliertenrok

Maar nu moet je alleen nog carnaval vieren Knipoog

Het leven is een gebakje!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:58

ik bewaar er altijd een paar, altijd handig om het konijnenhok dicht te maken (konijn probeerd te ontsnappen uit zijn binnenhok) en als er iets gemaakt moet worden zijn ze altijd erg makkelijk.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:07

Ik gebruik ze overal voor. Ik heb een hele oude stal, waar nogal eens iets uitelkaar valt. Met die touwtjes zit alles zo weer aan elkaar. Verder maak ik er koeien halsters van. En ook mijn konijnen zijn sterren in ontsnapppen, dus daar komen ze ook van pas.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:22

Als iemand ze trouwens niet meer wil... Ik kan ze goed gebruiken voor een komende wedstrijd. Daarbij moet je met een team (VERKLEED) een estafette wedstrijd doen (zonder paard) en daarvoor hebben we er heel veel nodig, voor het verkleden dan. Als iemand ze over heeft, ik neem ze graag van je over. PB mij even!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:54

Wij gebruiken ze om de vuikzakken dicht te binden, om de dozen oud karton en oud papier samen te binden en om de tomaten op te binden Haha! Maar we hebben er nog altijd wel wat over...

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:30

Ik gooi ze altijd weg, maar als je dat zonde vind kan je er miss een hooinet ofzo van maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:34

vroeger vlochten wij er altijd halsters van, voor de shetjes
als er een stel kids op een fokkerij rondhuppelen zijn halsters altijd erg zeldzaam

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 01:39

draumpje schreef:
vroeger vlochten wij er altijd halsters van, voor de shetjes
als er een stel kids op een fokkerij rondhuppelen zijn halsters altijd erg zeldzaam


Tegenwoordig heb ik echt van die strotouwtjes maar heb ook wel eens hele voorraden bewaard van die kunststoftouwtjes in allerlei kleuren. Moet best wel wat mee te doen zijn eigenlijk. Ik heb er wel eens halstertouwen van gemaakt, maar ook halsters moet te doen zijn. Moeilijk zat om halsters voor die kleine welsh-hoofdjes te kopen Knipoog Knipoog

Maar hoe dat nu precies moet ? op een beetje eenvoudige manier ? Ik heb wel eens omschrijvingen uitgeprint maar ja... "bijna geen TOUW aan vast te knopen" Haha!
En inderdaad ... ik blijf het zonde vinden om ze weg te gooien, al branden ze wel lekker ...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:19

Wij vlechten er touwen maar ook halsters van.
en als je ze bij de knoopjes doorsnijd zijn de boeren er erg blij mee want dan kun je ze opnieuw gebruiken.
(dat doen wij dus eigenlijk altijd)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:35

Wij gebruiken ze voor de kleine reparaties ed. Wat ik ook eens mensen heb zien doen is er een hele brede lange vlecht van maken. Ophangen en je kunt je rozetten er in steken!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:08

halster touwen van vlechten helpt wel,

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:20

op de kinderboerderij gebruiken we ze.
We vlechten er 3 bijelkaar en dan gebruiken we dat als geiten-touwtje, om ze naar de stal te geleiden, altijd handig, anders zitten ze in de tuin, of buiten het terrein :d.
Ook gebruiken we ze voor de pony's: voorhetlongeren en om een halstertouw te knopen.
Veder niet echt voor iets, de rest wordt weggegooid.

Niki

"And nothing is more powerful than beauty in a wicked world"

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 23:35

als je ze netjes voor het knoopje doorsnijd kun je er ook nieuwe touwen van draaien met een boormachine. dikke spijker die in de boorkop past krom slaan tot je een mooi haakje hebt. vervolgens touwen aan elkaar knopen met platte knopen, oude knopen er eerst afsnijden. Dan met z'n tweeen aan de gang gaan en eerst touw draaien van van ca. 15 a 20 meter lang. deze dan zonder dat ie gaat kronkelen dubbel slaan en weer met rustige toeren van de boormachine in elkaar draaien.enz. enz. net zo lang tot je een mooi touw hebt van de juiste dikte... Nu ik dit zo opschrijf is het wel erg wazig.... maarja dat doen wij er dus mee op momenten dat we toch niets beters te doen hebben. Altijd handig een voorraadje goeie touwen... hihi

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:29

Mmmm dat wat annegti zegd is wel heel leuk.Ik deed eht vroeger altijd met een brei naald maar met een boermachine wil eht nog beter.
Ik weet verder niet wat er met de touwtjes gebeurd volgens mij worden ze altijd weg gegooit

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 09:41

BOERmachine????

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:09

ik maakte er altijd massageborstels van, als je de touwtjes op een speciale manier vlecht krijg je zo'n 'borstel' .
de meeste paarden vinden het wel fijn en het is nog goed voor de bloedsomloop ook.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:42

Hoe maak je dan zo'n borstel?

gewoon geen onderschrift :D

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:56

uhmm...is moeilijk uit te leggen, het stond jaren geleden (denk aan minstends 10 jaar) in de penny met tekeningetjes erbij.
maar ik zal het prberen uit te leggen:
je neemt een aantal touwtjes van flinke lengte (hoeveel ligt aan de dikte die je wilt van je borstel) die neem je bij elkaar zodat je 1 dik lang bosje touw hebt en daar maak je 2 lussen van (zo krijg je aan de bovenkant 1 lus en twee uiteinden van je touw waarvan er 1 maar een klein stukje is, aan de onderkant heb je nu 2 lussen) de lengte van de lussen is ong, de lengte van je borstel, als je dat hebt ga je met het lange stuk touw 'vlechten' om en om om de 2 lussen dus als je bij de een erover gaat ga er bij de ander onderdoor.
wel zorgen dat je het touw strak omwikkeld anders is het nog geen massageborstel.
ik weet niet of je het snapt maar je moet het anders maar gewoon een beetje proberen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:41

ook handig om de liksteen aan op te hangen Lachen

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:47

Ik vlocht vroeger hele mooie halstertouwen van stro touwtjes.. Lachen

Als je in principe een aantal veiligheidhaken koopt kan je er prima touwen van maken.. Haha! Bijna zoals in de winkel.. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 45 bezoekers