Kalkoenen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PinnieLinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-01 16:37

Hoe kan ik het beste mijn kalkoens gaten schoonhouden voordat Iowa de trailer in gaat? Want als ik haar er dan weer uit haal, zitten ze weer vol troep en kan ik ze weer schoonmaken. En ze houdt er niet zo van. Wie heeft er een goede methode voor mij?
Groetjes Linda

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 16:41

Thuis schoonmaken, en dan een bolletje watten erin stoppen. Ik stop altijd een flinke prop watten gewoon in m'n mond, dan is het nat en een beetje glibberig (getver wat klinkt het trouwens smerig Misselijk nu ik het opschrijf maar dat valt in de praktijk wel mee.) Heb ook van die stobjes (rubber dopjes die je in het schroefgat stopt) gehad en vette watten gebruikt, maar er gaat toch echt niks boven m'n eigen Vork methode Knipoog vind ik zelf.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:28

Inderdaad thuis alvast schoonmaken, ook de schroefdraad nakijken. Ik doe er een prop watten in gedrenkt in hoefvet.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:53

Ik hoorde gisteren van de hoefsmid dar er speciale rubberen dopjes te koop zijn, een heel zakje vol kost bijna niks (zei hij).
Dus op naar de ruitersportzaak Lachen .

Wat niet is kan nog komen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 22:08

Ik doe altijd watjes in vaseline gedoopt, werkt ook als een speer!

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 22:35

Tess, die dopjes heb ik ook gehad, ik kreeg ze er soms niet meer uit, of ze waren net te klein en dan vielen ze er onderweg al uit.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

jodokus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 14:01

tegenwoordig kun je ook speciale schroeven kopen die je in de schroefgaten kunt draaien.
je hoef ze dus gewoon erook niet uit te halen. Op de wedstrijd draai je ze eruit en de schroeven erin. Lekker gemakkelijk.
Geen vuile schroefgaten meer.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 16:11

Pas op met die speciale schroeven!!! Als je veel op de weg rijdt, slijten ze een beetje af, waardoor je je schroevendraaier niet meer in die sleuf kan zetten, dan krijg je ze er dus noooooit meer uit. Boos!

SG, je wordt nooit vergeten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:31

Die dopjes krijg je er dus niet meer uit Boos! niet doen dus.
Waarom maak je je gaten niet gewoon op wedstrijd schoon met een hoeftapkrukje en dan direct de proppen erin? Zo doe ik het en het gaat altijd goed.
Je moet alleen vijf min. eerder vertrekken.....

Es k├Ânnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:38

Mijn tante gebruikt ook de watjes in vaseline, ik maak de gaten altijd op wedstrijd pas schoon. Was ik alleen vandaag de sleutel vergeten om de kalkoenen vast te draaien.... Krijg je als je er alleen voor staat als je hulptroepen vertraging hebben... Nou ja, toen heb ik dus maar zonder kalkoenen gereden, het gras was redelijk droog. Ging ook goed, ook al was het niet helemaal de bedoeling...Ilo.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:52

Ik heb juist wel goede ervaringen met de rubber dopjes, maar ik schijn een van de weinige te zijn, het geluk is schijnbaar idd met de domme. Haha! Haha!

SG, je wordt nooit vergeten.

PinnieLinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 20:42

Nou ik ga gewoon maar watten in vaseline dopen en dan erin doen. Want die dopjes ga ik toch maar niet kopen. Ik kan dat altijd nog doen!
Iniedergeval iedereen bedankt, zo kan ik gemakkelijk kalkoenen indraaien morgen! Haha!
groetjes Linda

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie