mascara en oogpotlood op paard????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:41

Bij de welsh is het oog een belangrijk onderdeel
Bij ons bij de A's willen ze altijd 'muizenoortjes'en 'kikkerogen' zien
dus wij doen altijd mascara om de ogen en ook babyolie over t lichaam en neus.
je moet bij de drogist om de vriendelijkste niet-watervaste mascara vragen.En voorzichtig te werk gaan natuurlijk!
wij gebruiken het al heel lang en hebben nooit last gehad van ontstoken ogen o.i.d
Verder zien de welshjes(de kleintjes)er op de keuring zo natuurlijk mogelijk uit,ze mogen niet ingevlochten worden
Ik ben er absoluut niet tegen,als je het maar voorzichtig doet,het geeft net dat ene beetje extra uitstraling en karakter aan t hoofd wat de jury wil zien!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:36

Ik zou het zelf niet doen,maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Bij mn paard is oogpotlood iig niet nodig,want ze heeft een hele duidelijke donker zwarte lijn om de ogen heen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:28

Je doet trouwens de mascara niet OP de wimpers,Maar gewoon om de ogen heen,op het ooglid en onder het oog
En de oogpotlood doe je niet zoals bij jezelf op dat randje ,maar ook eromheen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 16:37

Een sprekend oog is niet voldoende, maar als er twijfel is tussen 1 en 2 kan het toch goed uitpakken. De twijfel kan dan door het sprekende oog worden weggenomen.

Ik zou het dus niet standaard doen, ook niet voor wedstrijden want dan is het amper te zien, maar voor keuringen zou ik niet inzien waarom niet als het voordeel op kan leveren!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 16:38

haha grappig. Ik heb wel eens gehoord dat ze bij arabieren de oogleden ook SCHEREN om een mooiere uitstraling.

oooeeehh bah, als dat misgaat...

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:29

Als wij met onze welshen meedoen aan een keuring doen we dat ook altijd..ik zelf vindt het altijd wel mooi...de ogen worden alleen wat donkerde...het paard zelf heeft er geen last van...en het is er zo weer af..er bestaat ook speciale zwartstift voor keuringen...

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:11

Toen ik op vakantie was in Engeland was er een meisje dat haar paard rose oogpotlood op had gedaan, die dag erna helemaal op gezet! Het kan dat dat gewoon slechte kwaliteit was, maar ik zou het toch niet zo snel doen.