Stompzinnig zadelprobleem

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PridesRanch

Stompzinnig zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 13:19

Mijn zadel hangt altijd en eeuwig een stukje naar links. Lijkt me voor Baduh niet lekker en in de galop rechtsom raak ik gewoon mijn rechterbeugel kwijt omdat ik scheef zit. Eerst gaan hangen aan de andere kant helpt niet, en ik rij vaak alleen, dus er is niemand die kan tegenhangen. Ik probeer echt al zo strak mogelijk aan te singelen, maar dat zadel gaat gewoon scheef! Er ligt een schapenvachtje direct op zijn rug met daarover een heel dun sjabrakje en om zijn singel zit ook schapenvacht. Ik heb het idee dat de oplossing heel erg makkelijk is, maar ik kan er even niet opkomen, dus: HEEEEEEEEEEEELP! En alvast bedankt

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:38

Als je er op zit kan je toch in de ene beugel gaat staan om 'm rechter te krijgen?
En anders eens aan de andere kant opstappen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:51

Een zadel wat scheef blijft liggen, ook na correctie, dat past op de een of andere manier niet, of de ruiter moet eens ernstig naar zijn/haar houding laten kijken. Mogelijk zelfs dat het beide is. Laat eens goed naar je kijken.
Succes.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 13:51

Is je zadel aan een opvulbeurt toe?
Kijk eens (laat eens kijken) of het wel door het opstijgen komt, of dat het niet meer zo goed ligt.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 14:01

Het kreng is net opgevuld, en heel af en toe ligt ie wel goed. "Hangen" naar de andere kant doet pijn bij Baduh en haalt meestal ook niet zoveel uit.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:39

Dan past je zadel dus niet goed.
Als je een echte oplossing wilt, moet je dus naar iemand gaan die er verstand van heeft (geen zadelverkoper, maar een zadelmaker) en die eens naar je paardje en zadel laten kijken.
Zadel laten vermaken of een nieuwe.

Een zadel die past, heeft alleen maar een dekje of sjabrakje nodig voor eronder, dit vooral voor de bescherming van het zadel.
En ook niet strak aansingelen.

Blijkt het zadel totaal verkeerd gelegen te hebben, lijkt mij een fysiotherapeut of kraker ook wel handig (nodig) om het probleem te doorbreken.

Het kan ook aan je houding liggen, maar laat voor de zekerheid je zadel toch maar nakijken, komt hier niks uit, zal het wel aan de houyding liggen waarschijnlijk, hoe dan ook, een fysio of kraker is zeer handig, misschien wel nodig, om het probleem te doorbreken.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 20:03

Vanmiddag weer hetzelfde probleem. En ik vind het al een rotzadel. Er ligt er nog eentje in de kast en die ligt ook niet goed. Allebei rotmerken dus ik verdien er niks op als ik ze verkoop. Ik heb echt geen geld voor reparaties (want die zijn bijzonder duur) of een nieuw zadel op dit moment. Ik wil mijn paard geen pijn doen, als ik dat wel doe met dit zadel, dan rijd ik wel met mijn barebackpad. Heel irritant allemaal.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 01:43

Ik weet een hele goede zadelmaker in Meppel, misschien wat ver weg, maar hij is echt een goeie vent met super verstand ervan.
Ook niet duur, ik heb daar een zadel vandaan die echt super op mijn paard ligt (zegt hij, fysio en de da die er helemaal niks vanaf wist maar dat gewoon even zei), ook nu nog na 3 jaar, en waar ik zelf ook super tevreden mee ben.
Het zadel was een halfjaar oud.
En zeker niet duur.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie