Zelf deken maken?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

Zelf deken maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 22:20

Bij kerstmis krijg ik een deken voor mijn paard (voor in de trailer na de les) maar tot dan moet ik zien hoe ik het oplos. (Heb mijn trailer pas van vandaag Haha! )
Heeft er iemand een idee?
Het is voor een paard van 1.65m dus 1.45 boven en 1.95 onderlengte.
Weet er iemand hoe je het zelf kan maken, welk materiaal,...?

sabrinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:39

Ik zou gaan voor Fleece. Wat dit absorbeert best goed het zweet en houdt het paard warm als het echt koud is. En het is heel licht stof.

Hoe je het verder moet maken ? Verward hehe Ik weet niet of je nog een "gewone" deken hebt die leg je op het stuk fleece * wel fleece dubbel gevouwen en je gewone deken ook...* Dan knip je dat zo in form uit. Maar een gaatje waar de voorsluitingen moeten komen hier knoop je een touwtje aan vast en voila je hebt een deken * niet duur!!* Ik neem aan dat het geen preciezie werk moet zijn.. het is maar voor een maandje...
En anders zou ik het eerlijk gezegd niet echt weten.. Clown
Veel succes iig

Er gaats niets boven een Lusitano [RT-HAW] Training Lusitano (franse dressuur/klaus)
    - - - - Draw a line and live above it..- - - -
    Dressuur en NH lessen
-35! (15-04-12)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:10

Je kan ook een oude bedde deken gebruiken,
die heeft je oma/tante/moeder misschien nog wel op zolder liggen.
Probeer het anders eens bij een spullenhulp ofzo.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:16

Ik heb hier een oud donsdeken liggen, zou ik van dat ding ook iets kunnen in mekaar flensen? Of is dat dan weer te dik? Het is synte-spul. In mijn geval is het voor een vieze tinker een beetje toonbaar te houden.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:19

Daar is de buitenkant te slap van,
een keer langs de stalwand of een keertje liggen, dan komt er zoveel spanning op te staan dat hij gewoon scheurt/knapt.
Dan zou ik voor een paar tienjes gewoon een canvas/katoenen zomerdeken aanschaffen. Daar kan hij dan alleen neit mee in de regen staan natuurlijk!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:22

Pfff ... donsdeken verwezen dus, naar spullenhulp, voor de arme negertjes in de warme landen Haha! ... Zal dan maar een dekentje kopen, wel even goed rekenen, want normaal gezien zou m'n ponie'tje moeten uitgroeien in de maat dat m'n tink nu is, zodat zij 'm later nog kan gaan gebruiken ... ja, Belgen zijn ook zuinig hoor! ...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie