klei voor koeling?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

klei voor koeling?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 15:21

ik heb nu klei,dat ik opt obias zijn been heb gesmeerd, blijkt 24 uur te koelen en erg goed te helpen(beter als het afspuiten)
wie heeft er ervaring met klei?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:29

hoi, ik heb wel ervaring met groene leemklei bij Pepsi, hij reageerde daar erg goed op, de zwelling was heel snel verdwenen! En ik vind het ook ideaal spul bij een wond(je), als je dat er opsmeert, geneest de wond heel mooi zonder litteken!! *LOL*

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:39

Ik heb bij mijn eigen paardje eens klei om het been moeten doen, maar de bedoeling was dat de klei warm werd
(ander soort klei Verward ) en ging 'broeien' waardoor de bacterien eruit gingen ed

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-02 17:28

Stephany schreef:
hoi, ik heb wel ervaring met groene leemklei bij Pepsi, hij reageerde daar erg goed op, de zwelling was heel snel verdwenen! En ik vind het ook ideaal spul bij een wond(je), als je dat er opsmeert, geneest de wond heel mooi zonder litteken!! *LOL*


ja volgens mij heet het ook zo! lijkt nu net of ie met een wit been in de wei staat. witte sok! ik heb wel zo'n idee dat het helpt, het blijft lekker koel

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Elles_Vrijenesse
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:40

Groene leemklei is super goed! Wij gebruiken het ook.. (niet dat het daarom goed is!;))

"De kracht van een vlieg is genoeg om een paard zijn staart te laten bewegen..."

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:49

Ik heb de groen klei ook weleens gebruikt,vond het wel een gedoe om het er weeer af te krijgen.
Nu heb ik ontdekt dat met vette plantenolie en een paar druppels essentiele olie van pepermunt een geweldig koude toestand verkregen kan worden Lachen
Het is nog veel schoner werken ook Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:24

Ik ook en niet eens bij de paarden, maar bij mezelf toen ik mezelf een blauwe teen had bezorgd. Ik was toen op ponykamp (nee er stond geen paard op me voet..) en die mensen daar deden er klei op, wat ze normaal ook bij de paarden gebruiken bij blessures. En het hielp echt!!
mijn teen deed minder pijn en was na een dag met dat spul erop al een stuk minder dik en blauw!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:14

Als ik een zware duinrit achter de rug heb, smeer ik Powder Amoricaine op de benen van mijn paard. Dat helpt niet alleen bij gallen en zwellingen, maar ook bij "vermoeidheid van de benen" (bijv. na lange transporten, etc.) Te koop bij Divoza.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Fleuribelle, Googlebot en 29 bezoekers