Winter schoonmaaktijd- al die spinnenwebben!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Winter schoonmaaktijd- al die spinnenwebben!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 00:38

Jaja, ik heb een onzettende schoonmaak opruim bui. Al een paar dagen. Vandaag was mijn kast op stal aan de beurt, mijn paard zelf ook, en alles rondom zijn stal. Heerlijk om alles weer opgeruimd te zien! Maar ja, onze loods met andere paarden is niet echt schoon, dat wil zeggen, enorm veel spinnewebben! We willen dit erg graag schoonmaken ( of ik eigenlijk )Gewoon voor een fris gezicht. Aan de ene kant weet ik dat het nutteloos is maargoed! Nu heb ik rondom mijn stal met een veger al een beetje de webjes weggeveegd, maar er zijn er nog 3000000 zoveel! Hoe kunnen we/ of ik alleen Haha! dit het beste aanpakken ? Want het is allemaal natuurlijk erg stoffig, dus echt bevordelijk voor de paarden is het ook niet!
Zijn er trouwens nog meer mensen met van die irritante-ineens-opkomende-opruim-buien! Schijnheilig

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:20

Ja mijn moeder heeft die irritante opruimbuien... Haha!

Nu mijn conditie 'nulkommanul' is en ik toch nog naar Cerise wil, heeft zij besloten mij daarin te steunen door als ik een uur of twee/drie weg ben, ondertussen mijn huishouden aan te pakken.

Dat wil zeggen: een moeder die de was opvouwt/strijkt, geweldig!
Ze legt het alleen daar in de kast waar we het niet terug kunnen vinden, en een enkele blouse bleek al te heet gewassen. Bloos

Verder mijn moeder die alles in de keuken opruimt zodat je ineens bepaalde opscheplepels of een pan mist, waarvan je toch zeker wist dat die in die ene kast...not... Scheve mond }>

En dan nog een vader die de hele zolder opgeruimd wil zien waardoor je ineens moet vertellen wat je met die oude kast wilt, waarom je die ene boeken daar hebt liggen en of je ooit nog van plan bent om die doos met spullen uit te zoeken want dan kan dat meteen NU... B)

Kortom als ik alles zelf zou doen zou ik wel meer energie kwijt zijn maar zou het sneller klaar zijn geweest ondanks dat het dan niet zo netjes was als nu maar goed.
Ik ben stapel op hen, en toch wel blij dat de zolder nu zo mooi is en de kleding weer netjes en alles uitgezocht... Lachen

Opruimneigingen?
Alleen als het nodig is.
Ik ben en blijf namelijk een chaoot en maak mezelf chaotisch als ik het doe... kan het ook het beste alleen doen...

Wat die spinnewebben betreft: laatst op de badkamer weer zo'n leuke spin.
Zoeentje met harige poten en, nog erger, een zeer dik lijf.
Ik ben niet superbang voor spinnen, maar zoiets... vind ik zó erg! B)
Peter... zou je even... *LOL*

Succes met de schoonmaak Ymke! Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:55

we hebben afgelopen zaterdag op t werk alle spinnenwebben weggehaald.....was heel vies&stoffig!!
we hadden zo'n ragebol die je heeeeel ver uit kan schuiven en dus helemaal tot bovenaan bij het dak kon komen, maar dan veegde je alle spinnenwebben weg, maar pas op, want er valt dan ook veel spinrag(incl dode vliegen erin)naar beneden!! VIES!!

maar nu is alles weer mooi schoon!

de paarden stonde allemaal buiten want t was echt te stoffig om t schoon te maken met de paarden op stal!

succes!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:20

Spinnenwebben raggen is idd ook bij ons geen overbodige luxe. Paarden staan dan buiten zodat ze geen last hebben van het stof. Pet op en raggen maar!

* To Belg, or not to Belg *

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:46

ik herken het
ik en mijn moeder hebben er last van Haha!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:14

Als wij op stal grote schoonmaak gaan houden, zorgen we dat alle stallen leeg zijn en dan gaan we er lekker met de hogedrukreiniger doorheen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:12

De paarden naar buiten doen (of in een (binnen)bak), alle deuren en ramen wijd open zetten. ragebol en bezems en vegen maar. Na de tijd nog even door laten luchten en de paarden kunnen weer naar binnen.
Gewoon met een groep doen, radiootje aan en hartstikke gezellig.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:31

Ben ik dan de enige die nooit die spinnenraggen weghaald?
Ik laat ze lekker zitten,binnen de kortste keren zitten ze er weer en ze zijn toch ergens goed voor,ze zitten er niet voor niks en michelle d'r stalletje is toch al één en al aan elkaar getimmerd dus vallen die raggen ook niet op! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 114 bezoekers