Wandelen jullie wel es met je pony/paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Wandelen jullie wel es met je pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 18:45

Ik doet het af en toe als ik geen tijd heb om het te rijden en hij is nie naar buiten geweest ga ik met hem wandelen.. Lachen gewoon ff over het erf en hem overal wat laten rondneuzen... Doen jullie dat ook wel es of egt nooit??


Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:46

Ik doe niet anders Haha!
Maar Levi is ook pas 2,5 jaar Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:55

Ik doe ook niet anders. Rhona is 1,5 en ik wandel zo ongeveer 4 a 5 keer per week met haar. Vinden we beide erg leuk!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:14

Ik maak regelmatig een wandelingetje door het bos of de velden met Guinness, mijn hond Baco kan dan ook gezellig mee.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:16

ik wandel heeeeeel veel met destiny
want daar mag ik jammergenoeg niet meer op rijden(ze had al spat gehad, maar dat is nu weer erger geworden, moest eigenlijk afgemaakt worden, maar loopt nu weer goed!)

dus ik wandel bijna iedere dag wel met haar!soms neem ik de honden dan ook mee, maar das wel lastig, 2 honden en een paardje meenemen naar t bos!als ze alle3 een andere kant op willen!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:27

Als ik een dagje niet rij wandel of longeer ik. Maar ook als ik voor de 2de keer op een dag lans ga wandel ik altijd nog eventjes. Dat is goed voor de beentjes en goed voor de darmwerking.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:32

Ik wandel ook regelmatig en ben dan ook echt een uur, twee uur weg.
Meeste paarden vinden het harstikke leuk, baasje die gezellig meeloopt in plaats van weer op die rug...En ze worden er lekker makkelijk van omdat ze sneller volgen als ze jou iets voor zien doen om te laten zien dat iets niet eng is en daar heb je dan met buitenritten weer profijt van.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:35

ik wandel nu zo om de twee weken met wodan een klein half uurtje buiten.Maar hij is dan ook pas ander half. Verder laat ik hem om de dag lekker rennen in de bak om eens lekker z'n benen te strekken.

Ik weet van een stal genoot dat zij zomers met haar paard aan de hand gaat hardlopen Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:36

Ja, maar gewoon op het domein van de manege, door ons bos, eens helemaal naar achter naar de weiden, daardoor krijg je ook wel een goede band met je paard. Een van de eerste dagen dat Extreme er was, ben ik ook met hem gaan wandelen, precies een hengts Haha! .Hij heeft al een speknek, en omdat hij niet voorbij mocht(dan kon ik erachter gaan crossen) begon hij echt bijna ter plaatste te draven, staart in de lucht, veel knieactie, nog dikkere nek maken en maar snuiven.
Echt fantastisch Haha!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:56

nooit, hoogstens een rondje door de bak na het longeren. Ik zie er het nut niet zo van in en kan ook nergens heen. Daarbij ben ik al lang genoeg bezig met poetsen, mesten en rijden van twee paarden.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:11

Ja, ik doe het ook wel eens. Gewoon in de bak, maar ook om de manege heen. In het begin schrok Noah van alles, maar dat is tegenwoordig al veel minder.
Ik heb hem ook geleerd om door plassen heen te lopen, ipv erover heen te springen of er langs te gan.
Dat soort dingetjes kun je dan mooi trainen en leren.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:15

Vooral in de zomer weleens. Dan neem ik hem mee om verderop een stukje te grazen.

* To Belg, or not to Belg *

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:21

Ja, afgelopen zondag heb ik een wandeling van anderhalf uur gemaakt. Sydney heeft rugproblemen gehad, we zijn het rijden nu weer aan het opbouwen, ik kan nog niet dagelijks rijden. Dus als we het longeren zat zijn, is dat een goede afwisseling.
ze vind het ook leuk en voor mezelf kan het ook geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Suzan op 12-11-02 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:24

Ik wandel heel vaak met me kreupele pony, Early. Omdat de wei nu zo nattig is kan kan die er niet zo lang in en daarom ga ik dus met hem wandelen..
Tussen door laat ik hem dan ook grazen. Meestal loopt ik zo'n 20 minuten met hem.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:33

Ik wandel heel af en toe, meestal als ik geen tijd heb longeer ik Bobo. Maar vooral in de zomer is het soms heerlijk om gewoon op pad te zijn met je paard naast je lopen.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:59

Ja. In de zomer doe ik heb best wel vaak, een paar keer per week en dan kan hij gelijk even grazen Lachen De laatste tijd wandel ik niet zo heel vaak meer, zaterdag hebben we nog gewandeld. Ik wandel ook vaak als Lex bijv. heel lang niet buiten is geweest, om hem zo aan het verkeer te laten wennen.

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:05

nooit, tenzij om medische redenen.
Onze paarden lopen overigens elke dag buiten.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:10

Ik wandel nog wel eens in gezelschap van andere paarden langs de weg, omdat hij heel kijkerig is. Ik zit er liever niet op als hij kijkerig gaat doen en zo kan hij er gewoon aan wennen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:37

Ja ik wandel ook wel eens met Gam. Vooral de eerste week hebben we wat afgewandeld. De eerste dag dat ik hem had zijn we door een fietstunnel gegaan, een erg drukke minirotonde overgestoken en door een industrieterrrein gewandeld. God man, wat was dat spannend! Het zweet zat me overal, en Gammon maar opgewonden hinniken tegen de gebouwen....!!! En we moesten ook weer terug natuurlijk!!!

Als we nu gaan wandelen wil Gam nog wel eens bepalen wanneer het genoeg is dus neem ik mijn zweep maar mee om hem op zijn kont te tikken.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:18

ik wandel ook best vaak met mn dikkie als het mooi weer is.
zo kan ze wennen aan alles van de straat enz.
en andere paarden in weien.

Brabantse Fries ;)

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:14

ik wandel met mijn fjorden beest 1 keer per week ongeveer. als afwisseling. en als het bijv heel slecht weer is, dan vind ik wandel lekker dan er op zitten;)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:21

Ik laat mijn dochter bewust met de pony wandelen....
Om de dag zo'n beetje, ik vind dat het de band versterkt en dat de pony meer vertrouwen krijgt in mijn dochter (de pony is 3 en mijn dochter 8)

Uiteraard ben ik erbij, mijn dochter heeft de pony aan een halster touw, ik aan de andere kant (met afstand ) aan de longeerlijn.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:24

Ik ga de laatste tijd ook veel wandelen met mijn dikke drachtige merrie. Mooie afwisseling voor het zonder zadel stappen. Haha! Ze word er inderdaad ook veel relaxter van in het bos en we bekijken mooie paddestoelen enzo Schijnheilig het is natuurlijk nu super in het bos. En voor mijzelf is het ook goed. Ik ben van een paard afgevallen en moet veel lopen van de fisio voor mijn rug.... Scheve mond dusssss gezellig dan maar me paardje mee. We wandelen dan ook wel heel erg lang hoor, uur tot 2 uur soms en als ik moe word ga ik er gewoon ff op zitten 5 minuutjes uitrusten gna gna . Andersom doe ik dat niet hoor, kan me rug vast niet aan! Party!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:31

ja, nu ff niet, maar als de hoefmid is geweest wel weer.
verschilt van 1x per week tot 4x per week, m'n pony is ook pas 2,5 en moet nog veel leren.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:32

ik ga ook wel eens wandelen met mijn paarden.ik laat ze dan zelf een beetje uitzoeken waar ze naar toe willen.vinden ze leuk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers