paard onder trein??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 02:43

Ah bah, ben blij dat mijn paard in een rustige omgeving staat.
Ze is 1 keer los gekomen waarbij ze de straat op liep, het was al vrij donker en van de andere kant ofzo kwam er ook een auto.
Ik helemaal in paniek natuurlijk, maar gelukkig zag de auto ons (ik was al achter mijn paard aan, volgens mij op de fiets).
Blij dat er geen rails bij ons in de buurt liggen oid, verder, naast de stalling van mijn paard ook geen drukke wegen oid, alleen afgelegen binnendoor weggetjes waar bijna geen verkeer langs komt.
Niet alleen voor paard, maar ook voor hond.

Ook een keer meegemaakt, dat toen ik les had op een manege in de buitenbak, een meisje van haar paard viel en die er vandoor peerde.
Stukje verder in galop over een grote weg gesjeesd.
Ik ging er achter aan op mijn pony, eerst kon ik haar nog goed bij me houden, maar zodra we de hoek om kwamen en ze (mijn pony dus) de pony voor zich galopperen, was er geen houden meer aan.
Ook zij sloeg op hol, en toen moest ik die drukke straat nog over.

Gelukkig is alles goed gegaan, maar ik had mijn hart wel even hoog zitten hoor.
Stukje verder had ik mijn paard weer onder controle en toen verder gaan zoeken naar de pony.
Die gevonden en weer terug gebracht.

Wat betreft dat zwembad verhaal, dat heb ik ook ergens gezien.
Pony was ergens losgebroken en in de tuin beland waar het zwembad was, daarna in het zwembad dus.
Eigenaar van zwembad is dus een ander persoon dan de eigenaar van het paard.
Iig, dat heb ik gelezen (zeg ik er maar even bij aangezien de media niet altijd waarheid naar voren brengt).

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:20

Tinne schreef:
Had er eigenlijk nog nooit van gehoord dat er een paard/pony onder een trein kon komen. Ik dacht dan dat ze wel zouden vluchten als ze zo'n trein aan zagen komen rijden Verward


Die pony die ik ken die onder de trein was gekomen was ontsnapt toen een meisje in het bos af was gestapt om aan te singelen, hij rende heel hard terug naar de manege, moest over het spoor en was daar precies op het verkeerde moment....

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:28

stom simpel te voorkomen door je hand door de teugel te houden

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:12

of gewoon helemaal niet afstappen tijdens een buitenrit.....

jesjee
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:55

Hallo mensen,

sorry dat ik nog zo laat op een oude topic reageer, ik weet dat het niet op prijs gesteld word
maar ja, ben nieuw hier, dus neem het me niet kwalijk
dat gedoe over dat paard is waar, ik weet het , omdat mijn verzorghaflinger er in de buurt stond
het ging om een shire die regelmatig op de dijk liep en de eigenaar wist dit en deed er niets aan, dus het is nu echt goed fout gegaan en ik vraag me af of ze dat wijf opgespoord hebben, ik denk het niet.
ik verzorg die haflinger (puck) overigens niet meer, want de eigenaar was geen paard waard en ik kon hem niet kopen
ik heb nu zelf eenhaflinger:-)

Jes

jesjee
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:56

reactie