inventarisatie onbekende zadelmerken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:10

Tegenwoordig is bij ons op stal de Spalding dressuur zadel erg hot. Iedereen vindt hem heel fijn zitten. Wie heeft dit zadel nog meer, want ik kende het niet, en echt goedkoop zijn ze ook niet (plusminus €1500,--)
Ik heb zelf een passier grand gilbert, en reed op mijn pony altijd met een kadett dressuurzadel. Die was half kunststof, en half leer.

rixta1
Berichten: 38
Geregistreerd: 04-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:17

Ik heb een Grand International zadel :d Weten jullie waar het vandaar komt ...waarschijnlijk is deze van een springruiter geweest....

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: inventarisatie onbekende zadelmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:00

Grande CS: fijn zadel, prima kwaliteit.
Lemetex: prima prijs/kwaliteit verhouding.
Exselle PSG Sofride: engels, heel goede kwaliteit, fijne zit.
Zaldi Grand Prix: top zadel, zit superfijn.
Zaldi Jupiter: dito fijn zadel.
Albion K2: gewoon top !! (hebben we momenteel)
Stübben: gewoon erg goede zadels (hebben we momenteel)
Kieffer: niet erg over te spreken, mn vwb de zitmaten (te groot of te klein) en zitten niet lekker.
Bates Caprilli: erg fijne zadels, goede kwaliteit.
Euroriding: redelijk fijne zit, pasvorm/ligging laat te wensen over.
Rossner: erg fijne zadels, kwaliteit/prijs oké.
Chamberlain: we hebben sinds kort een springzadel, zit erg fijn.
Prestige: goede zadels.Zitmaat is lastig omdat ze (veel) ruimer vallen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:05

Ik heb een zadel gehad van lord expert. Het zat heerlijk en lag ook goed op mijn pony. Ik heb verder nog nooit iemand over dit zadel horen praten. Het is een vrij onbekend merk geloof ik...

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:43

Heb ooit voor een prikje een 2dehands zadel van iemand overgekocht (2000 BEF, en een hoofdstel met bit erbij!). Er hangt een ijzeren plaatje op: Scan Horse - Hubertus. Er was wel wat oplapwerk aan (leer was stijf geworden van op de zolder te liggen, maar is terug soepel nu), en de singelgespen zijn nu wel echt versleten. Maar het past op m'n superbrede haf zonder schoft, m'n Kieffer is voor haar gewoon te smal. Het is een tamelijk plat zadel, dus niet geschikt voor paarden met een hoge schoft. Ik gebruik het ook niet voor m'n andere hafs, enkel voor die ene.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:26

Ik heb ook een Hubertus (ScanHorse) gehad, een heerlijk zadel, maar destijds een inch-maat voor mij te groot. Na overlijden van vorig paardje verkocht. Sindsdien een Lewa gehad, een heeeeel oud zadel (nu zo'n 25 jaar), maar het enige dat toen goed lag op mijn huidige paard. Dat was echt een super zadel. Heerlijk zachte en vaste zit.
Zadel is nu met pensioen, maar gaat niet meer weg :D. Op paard ligt nu een JC Sapphier.

Lewa is een voormalig Oost-Duits merk, uit Schwerin. Het merk is overgenomen door Passier, en daarmee ook vergelijkbaar qua kwaliteit. Op de pony van mijn moeder heeft ook altijd een Lewa gelegen, meer een dressuurmodel. Ook die gaat niet meer weg!

Verder hier nog een "hakenkruiszadel", oftewel een cavalerie-zadel van vlak voor WOII, compleet met adelaar en hakenkruis. :=
Klinkt luguber, maar zadel zit als een huis, en past ook nog erg goed op mijn paard. 11 kg Deutsche Gründlichkeit schoon aan de haak :D.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: inventarisatie onbekende zadelmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:26

Jeetje, dit is wel een heel oud topic! Maar nog steeds actueel, dus. Lees ik dat ik een Kentaur heb....nou, die is al weer een tijdje de deur uit. Was een heerlijk zadel, maar lag niet meer optimaal. Mijn paard heeft geen makkelijke pasvorm, zeg maar. Ik rij nu al drie jaar (geloof ik??) boomloos. BareFoot trailrider. Bevalt ons prima.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: inventarisatie onbekende zadelmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:52

Dit topic is 7 jaar oud.
Slotje lijkt mij niet vreemd ;-)