Als bijrijder: volle mep betalen voor lessen of ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Als bijrijder: volle mep betalen voor lessen of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 16:29

Ik zou graag jullie mening, advies hebben over hetv olgende:

Als jij benaderd wordt door degene die jou lesgeeft met de vraag of jij een paardje wil bijrijden, waar je wel gek mee bent, voor iemand. Diegene die les geeft heeft zelf even op dat moment geen tijd beschikbaar hiervoor. Natuurlijk accepteer je het aanbod *LOL*
Blij dat je kan rijden, als je geen eigen paardje hebt Pling

Probleem:Voordat je begon met bijrijden betaalde je de volle mep voor de les. Nu je berijd heb je een tijdje het bedrag betaald dat geldt voor een eigen paard (minder dus dan de volle mep). Nu word je benaderd met het feit dat je toch als bijrijder de volle mep moet betalen voor het volgen van de les met je bijrijpaard.

Nog te vatten Verward Heel verhaal, maar vinden jullie dit vreemd of juist terecht dat je de volle mep moet betalen voor het volgen van les?
In principe rij je dan niet op een paard dat voor de lessen wordt ingezet door hen, maar op een 'eigen paard'. Okay, het is niet mijn eigen paard, maar je maakt geen gebruik van een paard dat voor de lessen bestemd is. Zie ik dit nu verkeerd of hoe zit dat? B)

Wat zouden jullie doen?


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:33

Een bij rijd paard is toch net zo iets als een eigenpaard, voor een manege dan, ze hoeven niet een van de manegepony's/paarden mee te laten lopen dus ik vind het raar dat jij volle prijs moet betalen voor een les.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:34

Daar wordt heel verschillend mee omgegaan. Met mijn vorige bijrijdpaard moest ik ook gewoon de volle mep betalen. Het scheelde dat die lessen niet zo duur waren als dat ik gewend was, dus dat vond ik niet zo erg. Op een andere pensionstal worden bijrijdpaarden gezien als eigen paarden, dus dan geldt er wel een korting.

Nu les ik met mijn bijrijdpaarden bij een GP ruiter, en die heeft gewoon een vast bedrag per uur.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:39

Wat ik niet helemaal begrijp uit je verhaal, is hoe de verhoudingen zijn.
Is degene die lesgeeft ook de eigenaar van de manege/pensionstal etc. waar je les krijgt ?
Logisch gezien zou je zeggen dat het rijden van een manegepaard per uur duurder is dan het rijden met een eigen paard, vanwege de extra kosten die een manegepaard met zich meebrengt.
Maar jouw bijrijdpaard is zoals ik het begrijp geen manegepaard, maar particulier bezit.
Dan zou ik het logisch vinden dat je het tarief betaalt voor "eigen paard" omdat de manege geen extra kosten heeft voor dit paard.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:40

Het lijkt mij, dat als er normaal voor lessen als je geen eigen paard hebt, een paard van de manege/stal mag gebruiken, dat je minder moet betalen als je zelf een paard 'bij je hebt'
Waarom zouden ze meer kunnen vragen dan voor een eigen paard, zij verliezen er niets mee..

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:44

bij ons betaal je op stal voor een les met een bijrijdpaard ongeveer 7,50 gulden en voor een manegepaard geloof ik iets van 23 gulden

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:45

inderdaad, je betaalt nu niet de huur van een paard, alleen de les toch? Op dat manege paard waar jij anders op zou rijden kunnen ze weer iemand anders zetten.

De hond is de betere mens

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:55

Gewoon lekker niet de volle mep betalen hoor! Ben je helemaal gek!

Je hebt niet voor niks een bijrijdpaard (waar je over het algemeen ook nog wat moet bijdragen in de kosten, anders wordt het helemaal een duur geintje) Schijnheilig

Op zoek naar de zon!!!

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:13

bijrijpaard = eigen paard en dus ook geen manegepaard. hiervoor hoef jij niet de volle mep te betalen. Al helemaal niet als het paard op de desbetreffende manege staat aangezien het prijs van bak gebruik end. meestal in de prijs inbegrepen staat. Je betaalt dan gewoon de kale les dus de prijs vd instructeur.
Mijn oude verzorgpaardje Onanci was van mijn instructrice zelf die tevens eigenaar was vd manege waar ik reed. Ik reed voordat zij mij vroeg voor Onanci altijd op manege paarden. Toen ik na een tijdje ook de lessen volgde met Onanci (heb een tijdje gewoon met Manege paarden doorgereden) hoefde ik toch alleen maar de prjs van een eigen paard te betalen en niet van manegepaard. simpel weg omdat zij prive paard was.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:14

kan nog veel erger, heb een paard bijgereden en ik moest aan de manegeeigenaar 25 euro per maand betalen omdat ik dat paard bijreed. Ok ei me erbij neergelegd "regels van het huis" Nu komt het, paard ging voor 6 weken naar het land bij een andere boer (op de manegen was geen land) moest ik het "bijrijders"geld gewoon doorbetalen. dussuh ikke zei en als mirjam nou haar paard wil verhuizen naar een andere mamege moet ik dan alsnog elke maand langskomen om u 25 euro te geven!!!!!!!!! Das pas vervelend

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:18

Op mijn "oude" manege betaalde je de volle mep als je op een manege paard of pony lestte. Was het dier niet van de manege betaalde je een gereduceerd tarief.
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch aangezien je zelf voor je rijdier zorgt... Je maakt enkel gebruik van de instructie en de bak, en niet van hun paarden. Lijkt me dus ook een vreemde zaak dat voerkosten ed ook aan jou worden berekent.

* To Belg, or not to Belg *

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:30

Ik vind het ook heel simpel :

Je hoeft alleen maar puur lesgeld te betalen , en geen geld voor de huur van een manegepaard , want dat gebruik je immers niet .

Maar ik begrijp wel de redenering van die manege :

Jij reed gewoon les voor vol lesgeld , en nu kun je via de manege aan een bijrijdpaardje komen. Zij leveren dan alsnog het paard......ik denk dat het zo op een kromme manier rechtgepraat wordt ?

Je hebt het voordeel dat je waarschijnlijk een kwalitatief beter paard rijdt , dus mag volgens hun misschien wel blij zijn dat je niet MEER hoeft te betalen Haha! Knipoog

Maar ik ben het met iedereen eens , je gebruikt geen manegepaard dus hoef je daar ook niet voor te betalen.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:42

Op de manege waar wij vroeger stonden was het als volgt geregeld: Per paard mocht 1 persoon gebruik maken van het gereduceerde tarief, of dat nou de bijrijder of de eigenaar is maakt niet uit. Les je allebei met hetzelfde paard, dan heeft er dus eentje pech (of je deelt het verschil).

Ben jij in dit geval de enige die les heeft met dat paard?

Nulla tenaci invia est via

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 09:24

De stalhouder en degene die mij lesgeeft zijn verschillende mensen, maar zij kunnen het wel met elkaar goed vinden. De stalhouder vindt dat ik 15 euro moet betalen, maar mijn instructrice heeft destijds gezegd dat het voor mij dan gewoon reduceerd tarief is. De instructrice komt van buitenaf en eigenlijk heeft zij gewoon een 'vast tarief'. Ik heb het idee dat de stalhouder die 2,50 per keer gewoon in eigen zak steekt. Wat schiet ik er dan mee op. Okay, het is misschien maar in iemands ogen 2,50 (euro), maar per maand komt dat toch weer op 10 euro. Daarnaast vraag ik mij af wat ik dat moet betalen voor een buitenrit met mijn bijrijpaard. Het is 25 euro als je een paard huurt van hen en meegaat en 7.50 euro met je eigen paard. Okay, als ik een paard zou huren, dan betaal ik de volle mep natuurlijk...

Ik heb les met 3 anderen in een groep. Het gaat trouwens niet om een manege maar een kleinere stal. Op zich harstikke goed en gezellig, maar het gaat mij om het principe.
Eerst betaal je het een, dan komen ze er weer op terug. Ik vind het geen goede geldige reden, maar ja, wat heb je in te brengen. Zou kunnen stoppen met lessen, maar daar heb ik niet veel aan & alleen mijzelf maar mee Boos!
Ik rij nu 1 x les per week die ik zelf betaal & daarnaast rij ik 1 x per week extra om het paard soepeler te maken, etc. Ik hoef al bijrijder geen extra bijdrage te leveren aan de eigenaresse, want die zijn alleen maar blij met mij Haha! Ik ook met hen hoor Knipoog

Iemand nog tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:54

Ik betaal gewoon het eigenpaard tarief. Als ik een manegepaard wil gebruiken voor 1 les, dan betaal ik 5 euro bij.
Je betaalt bij ons per kwartaal, dus als je halverwege op een eige n paard overgaat, dan moet je wel de overige lessen gewoon het manegepaard tarief betalen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, GrapeshotBot, Sintara, YandexBot en 49 bezoekers