Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:40

Hoi pooh, ik heb net het hele topic gelezen, we hebben het hier vaak over gehad en je kent mijn mening. Als ik vanuit mn hart praat en wat ik weet van jou GJ en lissie, dan zeg ik heel eerlijk laat lissie niet gaan. Ik weet dat die stap zetten heel erg moelijk is. En mocht je besluiten dat lissie echt weg moet, dan vinden we ook wel een oplossing. Je weet me te vinden als je me nodig hebt. Kusje poohtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:07

Pooh, je weet nu dat er meer speelt, namelijk dat hij kinderen wil. De meest logische vraag is weer: wil jij dat ook? Kinderen moet je samen willen en samen maak je die keuze.
Van de paardenmensen die ik ken, zijn er een aantal die zeggen geen kinderen te willen zolang de paarden er nog zijn, die kinderen kunnen wachten. Anderen willen ze pertinent niet en daar blijft het dan bij. Soms maakt iemand dan maar de keuze voor een andere relatie waarin wel aan die kinderwens kan worden voldaan, dat moet dan maar.
Je hoort ook wel eens dat men ineens tijdens de zwangerschap van gedachten verandert en dat het paard ineens wel weg moet, ookal was er besloten om het paard te houden. Daar zit je dan met je dikke buik en valse beloften. Of je kinderen wilt, kan ik niet voor je bepalen, dat kun jij alleen zelf. Als je ze niet wilt, dan komen ze er kortweg niet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:58

Waarom laat je hem niet een keuze maken? Hij neemt je zoals je bent met paard of zoekt een ander die hem datgene wel kan geven waar hij naar zoekt?
Niet dat hij die zal vinden want mensen stappen 3, 4x in dezelfde valkuil. Iets zoeken in een relatie is eigenlijk iets missen in jezelf. hij moet zijn eigen innerlijk te rade gaan, daar ontbreekt iets en niet in jou!

Ik weet ook dat je soms zo afgestompt kunt zijn in een relatie dat je er geen heil meer in ziet. Dan kunnen praktische zaken je toch tegenhouden om het niet te doen. Logisch lijkt me ook, je stapt niet één twee drie op na 7 jaar. Niet alleen de relatie is belangrijk maar ook de spulletjes en dieren om je heen.
Houden van je vriend kan je ook verbloemen door praktische redenen aan te voeren om hem maar niet te verlaten.

Kijk goed in je hart en probeer te voelen wat je nog voor hem voelt. Als er nog iets zit moet je hem er van zien te overtuigen dat geld of wat dan ook niet tussen jullie in komt te staan. Geef hem je vertrouwen en de ruimte om zich zo te gedragen. Is hij het waard om voor te vechten? Hou je nog van hem, ook al zit het diep in je hart weggestopt door zijn gedrag?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:02

Lovely schreef:
Pooh, je weet nu dat er meer speelt, namelijk dat hij kinderen wil. De meest logische vraag is weer: wil jij dat ook? Kinderen moet je samen willen en samen maak je die keuze.


Dit wilde ik je ook gaan vragen. Hoe zie jij je toekomst? Zie jij jezelf samen met hem en een stel kids, als gelukkig gezinnetje? En je paard er ook nog bij, als je dat dan tenminste nog hebt? En als dat laatste het geval is, wat dan? Want dan moet het geld over nog meer dingen verdeeld worden, en dan is er ook nog eens minder tijd. En als je dan van je partner daar totaal geen steun bij kan verwachten... wat dan?

Ergens heb ik het idee dat je verstandelijk gezien wel weet welke afslag je het beste kunt nemen. Nu nog met je gevoel je richtingaanwijzer aanzetten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:55

Poohbeer:
Eerst relatie goed krijgen, dan pas denken aan zwanger worden...
Want hij denkt: als we eenmaal kinderen krijgen dan zal ze mij wel beter gaan begrijpen. Of dan zal de situatie wel anders worden, zullen onze wensen wel anders worden...
En er zijn zoveel mensen die dit dachten (ook stellen zonder paarden) en waarbij het in een echtscheiding eindigde... Verdrietig

Heel veel sterkte!
Ik duim voor je dat je voor jezelf op kunt komen en zoals iemand anders al zei: laat HEM maar kiezen.
Of jou zoals je bent, met paard, of jou niet. Scheve mond

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 09:03

Karin"]
[quote="Lovely schreef:
Pooh, je weet nu dat er meer speelt, namelijk dat hij kinderen wil. De meest logische vraag is weer: wil jij dat ook? Kinderen moet je samen willen en samen maak je die keuze.


Dit wilde ik je ook gaan vragen. Hoe zie jij je toekomst? Zie jij jezelf samen met hem en een stel kids, als gelukkig gezinnetje? En je paard er ook nog bij, als je dat dan tenminste nog hebt? En als dat laatste het geval is, wat dan? Want dan moet het geld over nog meer dingen verdeeld worden, en dan is er ook nog eens minder tijd. En als je dan van je partner daar totaal geen steun bij kan verwachten... wat dan?

Ergens heb ik het idee dat je verstandelijk gezien wel weet welke afslag je het beste kunt nemen. Nu nog met je gevoel je richtingaanwijzer aanzetten.
[/quote]
Ik wil dus geeneens kinderen, nooit gewild ook en dat wist hij voordat het "aan ging". Geloof dat hij alleen hoopt dat ik ooit van gedachten verander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:38

Dorine"]
Poohbeer:
Eerst relatie goed krijgen, dan pas denken aan zwanger worden...
Want hij denkt: als we eenmaal kinderen krijgen dan zal ze mij wel beter gaan begrijpen.
[/quote]
Dat gebeurt vaak dat een kind de relatie moet redden. Lekker belastend als je daarmee geboren wordt....

[quote="Poohbeer schreef:
Ik wil dus geeneens kinderen, nooit gewild ook en dat wist hij voordat het "aan ging". Geloof dat hij alleen hoopt dat ik ooit van gedachten verander.


HOe kun je NOG meer op een andere golflengte zitten dan jullie 2? Als jij echt geen kinderen wilt en hij is NU al van gedachten aan het veranderen zie ik geen heil meer hoor.

Uiteraard is je vriend WEDEROM egoistisch hierin: JIJ bent namelijk 9 maanden zwanger en JIJ draait het meeste op voor de baby, niet hij! Misschien is het een handige manier van hem om het paard er uit te manoevreren.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:39

Pfew... hij gaat de zaak steeds ingewikkelder maken!

Wat zou je zeggen van een weekje pauze?
Kan je niet een weekje bij vrienden of je ouders wonen? Jezelf even kunnen afsluiten van hem en eens rustig nadenken. Dan merk je hoe erg je HEM mist of niet. Dan kan je makkelijker keuze's maken!
Een week zonder Kalista trek je niet, maar een week zonder hem???

Denk hard na voordat je nu stappen gaat nemen. Geef in ieder geval nog niet toe aan zijn kinderwens. Dan zit je eraan vast en dit is niet iets wat je zomaar moet doen!

Sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:45

Ik zal je een voorspelling doen Poohbear:
als je kalista verkoopt, krijg je spijt voor de rest van je leven.
als je het uitmaakt met hem, krijg je het effe moeilijk, maar daarna ben je zo blij omdat het de beste beslissing is uit je leven....
Nou, waar kies je dan nog voor? Voor tijdelijke spijt of voor eeuwige?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:46

Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben is of Poohbear zich niet aangevallen voelt door onze reacties?!
Als ik eht topic nog even doorlees lijkt het wel of we haar van haar vriend afwillen hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat we haar alleen proberen te helpen.
Maar als ik even naar mezelf kijk dan zou ik in haar geval toch wat aangevallen voelen of zo. Ten slotte heb je het wel over de man waar je niet voor niks verliefd op bent geworden. Er moet dus ergens wat gevoel voor hem zitten.
Is dat niet zo, dan lijkt de oplossing me duidelijk. Anders ligt het toch wat anders.

Ik zou graag eens horen wat jij vriend hier allemaal van vindt? Ik kan me nl nog een topic goed herinneren waarin iemand behoorlijk werd afgemaakt omdat zij over iemand iets negatiefs op Bokt had gezet.

Poohbear, wellicht is het een idee jouw vriend dit hele verhaal te laten lezen. Wie weet aan dan ineens zijn ogen wel open?? (ik weet het niet hoor, maar het zou fijn zijn)

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:51

Dimple schreef:
Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben is of Poohbear zich niet aangevallen voelt door onze reacties?!
Als ik eht topic nog even doorlees lijkt het wel of we haar van haar vriend afwillen hebben.


Kort gezegd willen we dat toch ook? Althans, dat is wat we haar (nogal nadrukkelijk Lachen ) willen adviseren. Ik denk ook niet dat Pooh echt van haar vriend houdt, zoals zou moeten in een relatie. Volgens mij is ze er zelf wel uit, maar durft de stap niet te nemen.

Ik weet dat dit maar één kant van het verhaal is, maar in een relatie ben je maar een kant nodig. Is de een niet gelukkig, kan de ander moeilijk zeggen; ja, maar ik ben wel gelukkig.. Dan houdt het op, toch?

Trouwens Poohbeer; Wat raar dat hij over kinderen begint. Hij wil dat jij je wandelende biefstuk wegdoet, vanwege vakanties en etentjes die hij nu moet inleveren. Hoe had hij dat bedacht met een baby? Die kost minstens zoveel als een paard en bindt je ook nog eens behoorlijk aan huis. Maar goed, daar mag jij dan voor opdraaien?

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:51

Dat kan wel eens helpen, dan weet hij hoe alle paardenmensen over hem denken. Ik ken hem niet maar ik vorm me wel een beeld van hem, en dat is niet zo positief. Ik heb het er zelf met mijn vriend over gehad en ook hij denkt dat je 1:
zo'n keuze niet mag vragen en 2:
er wel wat fout zit, anders vraag je zoiets toch niet.
Een weekje alleen zijn, zonder hem, kan je wel eens goed doen
Ik wens je heel veel suc6 en sterkte is de komende tijd!
sterkte, groetjes
Marleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:00

Of Poohbear wel of niet bij haar vriend weg wil, is niet aan mij om te beslissen of om een beslissing te forceren. Maar volgens mij is dit verhaal wel iets verstrekkender dan alleen even het hart luchten. Als onze benaderingen geholpen hebben dan is dat mooi, maar ik denk niet dat haar vriend hier zoveel van opsteekt, hij zal zich eerder aangevallen voelen. Misschien is dit topic ook iets wat Poohbear voor zichzelf mag houden?

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:02

Denk het ook. Vriend zal 'ons' toch niet als volwaardig zien. Hooguit een stel pennymeisjes, die ook een wandelende biefstuk hebben.

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:05

Kusje voor poohtje..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:09

lis schreef:
Trouwens Poohbeer; Wat raar dat hij over kinderen begint. Hij wil dat jij je wandelende biefstuk wegdoet, vanwege vakanties en etentjes die hij nu moet inleveren. Hoe had hij dat bedacht met een baby? Die kost minstens zoveel als een paard en bindt je ook nog eens behoorlijk aan huis. Maar goed, daar mag jij dan voor opdraaien?

natuurlijk mag zij daar voor opdraaien. En het paard moet er voor uit en hij is waarschijnlijk gaarne bereid zijn etentjes en dure vakanties daarvoor WEL op te offeren. zolang hij maar bepaalt wat er gebeurt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:45

lis"]
[quote="Dimple schreef:
Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben is of Poohbear zich niet aangevallen voelt door onze reacties?!
Als ik eht topic nog even doorlees lijkt het wel of we haar van haar vriend afwillen hebben.


Kort gezegd willen we dat toch ook? Althans, dat is wat we haar (nogal nadrukkelijk Lachen ) willen adviseren.
[/quote]

Nee ik iig niet. Ik zou graag willen dat Poohbeer en vriend een pas op de plaats maken. Als de frustraties zo hoog oplopen wil nog niet zeggen dat je maar van elkaar af moet?

Maar ik geloof niet dat Pooh mijn posts leest... Lips are sealed

Je hebt toch voor elkaar gekozen en niet voor wel of geen kinderen? Het hóeft niet persé een obstakel te zijn en een paard ook niet.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:49

Pellie schreef:
Ik zou graag willen dat Poohbeer en vriend een pas op de plaats maken. Als de frustraties zo hoog oplopen wil nog niet zeggen dat je maar van elkaar af moet?


Maar op een gegeven moment loop je bij zoiets wel tegen een plafond, zeker als er al vaker strijd is geweest en dat allemaal tot niets heeft geleid, elke keer in hetzelfde kringetje, elke keer maar weer... Dan is op een gegeven moment een grens bereikt, iig zou dat bij mij wel het geval zijn.

Citaat:
Je hebt toch voor elkaar gekozen en niet voor wel of geen kinderen? Het hóeft niet persé een obstakel te zijn en een paard ook niet.


Klopt, en als je voor elkaar kiest, dan laat je de ander ook in zijn of haar waarde, dan gun je hem of haar een eigen leven binnen die relatie (binnen bepaalde grenzen natuurlijk, ik heb het nou niet over 'alles moet maar kunnen'). En kom je wat dat betreft niet op één lijn, dan zul je toch op een gegeven moment een conclusie moeten trekken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:50

Ik vind ook dat Poohbear dit toppic beter voor zichzelf kan houden want haar vriend zal zich waarschijnlijk aangevallen en verraden voelen door dit toppic.

Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je vriend je min of meer een keuze laat maken tussen hem en je paard. Ik denk dat je diep in je hart wel weet wat je wil maar het waarmaken is alleen wat moeilijker!

Een kind is natuurlijk ook geen redding van een relatie en ik denk dat een kind ook iets kostbaarder is dan een paard. Je zit eigenlijk je hele leven vast aan een kind en er gaat ook veel meer tijd inzitten dan in een paard. Als jij (nu) nog geen kinderen wil dan houdt het natuurlijk op.

Ik hoop dat je er voor jezelf snel uitkomt en doe alsjeblieft je paard niet weg want zoals door iedereen in dit toppic al gezegd: je krijgt er echt heel veel spijt van! Ik ga je niet zeggen dat je je vriend weg moet doen en dat de keuze makkelijk is want je zult het best moeilijk krijgen met je beslissing. Ik weet zeker dat je er wel uitkomt en eigenlijk aan je reacties te zien weet je denk ik al wat je moet doen.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:52

Pellie; Ik lees uit haar posts, dat hij geen respect heeft voor haar. En dat is toch THE keyword in een relatie. Ik wil haar eigenlijk ook niet zeggen dat ze bij haar vriend weg moet gaan, dat moet ze helemaal zelf weten. Dus nee, je hebt gelijk. Ik wil haar niet adviseren om weg te gaan. Wil alleen duidelijk maken wat ik zou doen. En dat is weggaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:06

He poohbear> ik heb een idee.
ALs JIJ nu eens een ultimatum stelt aan je vriend!
Je stelt dat hij voorgoed ophoudt met zeuren over je paard, OF hij kan vertrekken. Dan laat je HEM de keuze doen.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:23

lis schreef:
Ik denk dat ik hem een ultimatum had gesteld; ophouden met zeuren, of je vliegt eruit.


Niet mijn ideeën pikken he? Tong uitsteken

Ik vind het trouwens typisch dat jouw vriend het steeds weer in jouw richting weet te sturen. Eerst moest jij maar eens denken of je het paard weg wilt doen, nu moet jij beslissen of je kinderen wilt. Terwijl jij alleen maar wilt praten over dat HIJ op moet houden met zeuren. Hij doet alsof de problemen bij jou liggen, terwijl hij in feite een probleem heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:57

Oeps, had ik niet gezien, grinnik. MAar inderdaad. Hij legt het probleem iedere keer bij haar neer. Nu moet ze gewoon die problemen weer terug leggen bij hem, oftewel de bal terugkaatsen. Mischien dat hij dan wel een beslissing neemt, of zich gewoon neerlegt bij de feiten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:04

lis"]
[quote="lis schreef:
Ik vind het trouwens typisch dat jouw vriend het steeds weer in jouw richting weet te sturen. Eerst moest jij maar eens denken of je het paard weg wilt doen, nu moet jij beslissen of je kinderen wilt. Terwijl jij alleen maar wilt praten over dat HIJ op moet houden met zeuren. Hij doet alsof de problemen bij jou liggen, terwijl hij in feite een probleem heeft.


Daar zijn mannen erg goed in en wij vrouwen trappen daar vaak in Lips are sealed Heb daar ervaring mee helaas. Het probleem ligt inderdaad bij hem.... hij heeft problemen met jouw paard en jij.. jij hebt maar 1 probleem en dat is hij!

Ja inderdaad misschien moet je hem maar eens een ultimatum stellen Verward

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:09

Desiree schreef:
...of zich gewoon neerlegt bij de feiten.


Dat zou betekenen dat hij toegeeft, en ik weet uit ervaring dat veel mannen (maar ook vrouwen) daar moeite mee hebben... Toch een soort 'toegeven dat je het niet helemaal bij het rechte eind hebt'. En bij dat soort mensen kun je daarop wachten tot je een ons weegt, helaas.