Wat verstaan jullie onder normale prijsklasse?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sannuh

Wat verstaan jullie onder normale prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 23:13

We denken erover om een paard te kopen, wel een jong paard, en mijn vader wil dit graag weten.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:16

Ligt denk ik helemaal aan je eisen. Moet het een super sportpaard worden? of gewoon om lekker recreatief mee te rijden? en een speciaal ras misschien? dat moet je allemaal meerekenen.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 23:20

We zoeken een paard alleen voor recreatie dus geen sportpaard..en jah we willen et liefst een Fries maar die zijn duur dat weet ik wel, maar anders gewoon een KWPN-er.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:23

Wij hebben net een lange zoektocht achter de rug voor een leuk 3 a 4 jarig dressuurpaard met een fijn karakter en drie goede gangen. Na heel veel zoeken zijn we geslaagt voor 6000 euro, voor minder moet je of op exterieur of op karakter of op beweging consessies doen. Is onze bevinding tenminste. Veel succes!!

Nieuwe aanwinst: Florida elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
verwacht in 2017 : 18 mei Guardian x Vilexa elite v Ro-lex x elite pref prest v Hemingway

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:10

Misschien eens rondkijken in de draverswereld ? Daar zijn goede en jonge dieren voor een redelijke prijs te koop.

gast981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:13

Tja, de prijzen zijn heel verschillend, wil je recreatief maar wel wedstrijden rijden tot ong M nivo? Dan moet je denken aan ong 4500 euro.
Wil je een jong sportpaard met potentie, denk aan ong 8-10 duizend euro.

Ik heb een hele fijne merrie staan voor je, superbraaf dier, jong mooi netjes bewegen. En vooral een knuffel, en heel braaf. Pb me maar voor meer info. Ze is een echte allrounder!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:38

Ik vind een redelijk prijs voor een recreatie paardje tussen de 3000 en 4000 GULDEN......

Ik heb in december mijn merrie verkocht:
KWPN stamboek.
merrie
bereden en betuigd.
Super lief en braaf.
geen gebreken
B springen en dressuur met winstpunten, nu inmiddels weer.
Is onlangs toch nog gekeurd (omdat ze af en toe haar benen niet optilt en zich daardoor vestapt, lijkt het) Niets mee aan de hand... dat "verstappen doet ze alleen aan de lange teugel en dan alleen tijdens een buitenrit...
incl. toebehoren: 4500 gulden...

Als je op internet kijkt is het net of men van de gulden gewoon euro's gemaakt heeft...
Blijf zoeken (bijv. viavia en dat soort bladen) en er zijn er zat te koop die en niets mankeren en goed in elkaar steken (exterieur) en braaf zijn...

Hoorde deze van een kennishandelaar nog een verhaal:
Iemand was op zoek naar een paard met potentie.... Die kennis heeft ze een paard verkocht voor weinig (prijs weet ik niet, maar hij heeft nooit echt dure paarden) het paard zat in de wintervacht, moest nodig bekapt worden (niet echt toonbaar) met papieren...
Maar dat paardje deugde niet... verkocht aan een andere handelaar vorr X-bedrag, dat paard is via weer een andere handelaar, bij die mensen terecht gekomen (ze hadden de koper gevraagd eens rond te kijken naar een paardje met potentie voor de sport...) het paardeje zat nu in de zomervacht en was helemaal getoiletteerd etc....
Die eerste handelaar (kennis van mij) ziet ze op concours en denkt dat ze toch het paard gehouden hadden, tegen de berichten in die hij van hun gekeregen had.......
Komt hij de vader van het meisje tegen en tijdens ehet gesprek vraagt hij wat mijn kennis van hun paard vindt....tja als je flink borsteld en de smidt laat komen zien ze er gelijk anders uit...
Nee, joh deze heb ik van die en die gekocht, dat papier zit er achter (bij de eerste keer waren die papieren erook bij) en die kan wat bereiken...
Duh, maar dat is dat paard wat ik jullie verkocht heb....
Knalrood hoofd en maar ontkennen tot die kennis de afstamming kon vertellen.....
En dit is werkelijk waar, ken dus die mensen en die hebben onlangs dat pard weer verkocht, omdat dochterlief niet meer wilde rijden.... Ze wonen vlakbij, en heb gevraagd hoe dat zat met dat "gerucht" paard verkocht enz....Ze hebben inderdaad 2 X hetzelfde paard gekocht... 1 X van handelaren zonder faam en naam en de 2e X van een handelaar met naam en faam...voor veel meer geld (nou ja was in iedergeval mooi getoiletteerd....)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie