nogmaals: wat mag dit paard kosten? met uitleg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:23

In principe gaat er niet veel veranderen dus. Buiten dat jij de eigenaar wordt en de huidige eigenaar alle voordelen behoud. Dan zou ik gewoon een symbolisch bedrag betalen gelijk aan de werkelijke slachtprijs, want in de reele wereld is hij ook echt niet meer waard hoor. Eigenlijk vind ik het raar dat de eigenaar er geld voor wil hebben, hij mag blij zijn met zo'n regeling. Zou het geen optie zijn om zijn geldelijke bijdrage aan het rijden te verlagen i.v.m. zijn financiele omstandigheden. Plus een schriftelijke overeenkomst dat het paard niet verkocht wordt en evt. aan jou vervalt in geval dat hij het niet meer kan rijden??

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Fout Steef!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:33

Steef"]
[quote="Natasha"][quote="Steef schreef:
Vergeet niet dat ie wat ouder is en dat slager liever jonge paarden hebben. Betaal hier vooral niet teveel voor, als hij hem aan een handelaar aanbood kreeg hij er misshcien de slachtprijs voor!

Een slager heeft liever oudere paarden!!!
een 3 jarige is niet veel waard.
[/quote]

Mij is juist altijd vertelt dat slagers graag jonge paarden hebben omdat dat vlees dan minder taai is.
[/quote]
Nee sorry, een ouder paard is meer waard voor de dood.
Slachtprijs is tot zo'n 2000 gulden momenteel, voor een grote lux.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:14

sarabande schreef:
Zou het geen optie zijn om zijn geldelijke bijdrage aan het rijden te verlagen i.v.m. zijn financiele omstandigheden. Plus een schriftelijke overeenkomst dat het paard niet verkocht wordt en evt. aan jou vervalt in geval dat hij het niet meer kan rijden??


Misschien een idee dat je het paard koopt, maar ipv in een keer alles te betalen, dat maandelijks doet, tegelijk met zijn bijdrage aan jou.
Dus dat je eigenlijk niet betaald, maar dat verrekent met zijn maandelijkse kosten aan jou.

Snap je het nog?

Bijv, hij zou 100 euro in de maand moeten betalen aan jou omdat hij het paard nog bijrijd en jij 100 euro in de maand als 'aflossing', dit kun je dan mooi door bereken door hem gewoon niks te laten betalen, net zomin als jij.

Moet je natuurlijk nog wel weten wat de prijs voor het paard zou zijn.
Dan kun je na die periode weer gewoon op verdere voet verder gaan.
Bedoel, als het paard 1000 euro zou moeten kosten, dan is jouw afbetaling binnen 10 maanden voldaan.
Hij zit nog steeds in de bijrijder rol waarin hij een deel moet betalen, dus vanaf het moment dat het paard is afbetaald, dat hij weer mee gaat betalen.

Ik zou dan dus wel de eigenaar willen worden, dat het paard op jouw naam staat.
Als er dan eventueel onenigheid onstaat, dat het paard van jou is.
En dat als dat nog in die aflossingsperiode gebeurt, jij het resterende bedrag dan in 1 keer betaald en hij dan helemaal en officieel van jou is.
Spreek alles duidelijk af en zet het op papier, ookal zijn jullie nu vrienden, je weet nooit wat de toekomst geeft.

Verder, over de prijs, gezien alle omstandigheden, niet de persoonlijke, maar de rationele, denk ik dat 1000 euro wel een mooi prijsje is voor dat paard.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:34

Wat Chrystal voorstelt lijkt mij ook een prima idee !
Zo kun je ahw. met gesloten beurzen handelen.
'k Zou het zo voorstellen !

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:14

<quote>
Misschien een idee dat je het paard koopt, maar ipv in een keer alles te
betalen, dat maandelijks doet, tegelijk met zijn bijdrage aan jou.
Dus dat je eigenlijk niet betaald, maar dat verrekent met zijn maandelijkse kosten aan jou.<quote>

precies dat gaf de eigenaar al aan en we zijn beide redelijke mensen dus het zou me verbazen als we er niet uitkomen. Vandaag dus ook super gereden, misschien omdat de kans bestaat dat hij van mij wordt en een compliment gekregen van iemand die ik erg hoog acht en niet met complimenten strooit. Dat doet goed en ik weet nu zeker ik ga ervoor!!
Ik hou jullie op de hoogte, thanks!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:47

Prima succes ermee, maar leg wel in een schriftelijke overeenkomst een en ander vast voor als er iets met hem gebeurd. Erfgenamen zijn nooit erg vrijgevend.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:12

Hallo.

Ik zou niet te veel voor dit paard neerleggen.
Als je het paard echt leuk vind zou ik rond de 1000 euro geven.

Er zijn veel paarden op de markt en er komen er steeds meer te koop ook omdat we de winter krijgen.

Ik ga vaak mee met iemand die in paarden handelt en je merkt al snel dat veel mensen veel vragen maar op een gegeven moment kan je het paard goedkoper krijgen.

Een leuk paardje rond deze leeftijd van 15 jaar zou ik echt niet meer betalen als 1000 euro.
Veel sucses: Corina