Te laat voor een deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Te laat voor een deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 23:05

Mijn merrie is dus eindelijk hier, en ze heeft een redelijk dikke vacht gekregen aangezien ze eerst zonder deken stond. Ik vraag me af of het nu niet te laat is om een deken op te gooien (natuurlijk beginnend met een dunnetje). Ik heb gehoord dat ik beter kan wachten tot de volgende winter en dat ik nu dus geen deken meer moest gebruiken 9behalve als het te koud werd, dan een dunne deken op). Wie kan het me vertellen, want een dikke vacht (met haren die alle kanten op gaan) vind ik zo irritant Haha! (nou ja, irritant)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 03:16

Je paardje is nog jong, wordt nog niet bereden (toch?) en heeft dus helemaal geen winterdeken nodig. Laat haar gewoon lekker natuurlijk haar vachtje houden, dat is een prima bescherming voor de winter. En ik vind het persoonlijk heel schattig staan....en ach, wat maakt het uiterlijk nou verder nog uit bij een paardje dat van zichzelf al zo mooi is Youko?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:53

Ik ga met Franca mee. Je paard is nog jong en hoeft niet te werken. Ik denk dat je haar beter in haar vacht kunt laten kruipen, dan met dekens gaan rommelen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:56

Overigens heb je geen vervroegde rui periode zeg maar, je riskeert alleen een hoop gezweet en daardoor verkoudheid. Maar dunner in de vacht hoeven ze er niet door te komen. Gewoon puur natuur laten staan Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 13:01

Dat is duidelijk, thanks Lachen Ik laat haar lekker in der blootje staan Lovers

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:21

gewoon lekker laten staan
ze werkt toch niet dus het maakt toch niet uit of ze een wintervacht heeft of niet
het is voor haar ook fijner lekker haar vachtje te houden inplaats van al dat geklooi met dekens enz
dit kun je wel doen als je rijd maar nu liojkt het mij nog niet nodig