Ik ga zo voor de 1e keer in de regen rijden:help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ik ga zo voor de 1e keer in de regen rijden:help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 19:33

Ik ga zo in de regen rijden en voor mij is dat niet zo'n probleem, maar wat doe ik met Baduh? Ik heb geen regendeken, dus hij wordt nat. Hoe krijg ik hem genoeg droog? Hoe zorg ik ervoor dat ie geen kou vat? Ik heb geen solarium jammer genoeg. Het is de eerste keer dat ik met een paard de regen in ga, dus ik weet het echt niet. Help!


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:05

Whaha wat een luxe probleem zeg! Ik zovaak in de regen....
Blijft hij op stal na de rit?
Uitstappen zodat hij op adem is en dan afzadelen en droog wrijven met stro en/of handoeken, de rest droogt ie van zelf wel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:26

Als hij verder geen deken op heeft gewoon op laten drogen, paarden smelten niet hoor.

Heeft hij wel een staldeken op, dan zou ik hem na het rijden een zweetdeken opdoen, wachten tot ie droog is en dan de staldeken op.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:26

Als je paard nat is moet je hem niet "droogwrijven" met stro of een handdoek, want het water ligt op de bovenste laag haren. De onderste, en tegelijkertijd de "warmhoudlaag", blijft droog en daardoor blijft je paard lekker warm. Als je dan gaat wrijven, wrijf je het water in de "warmhoudlaag" en daardoor op de huid en krijgt je paard het alleen maar koud! Gewoon op laten drogen met zweetdekentje op... Overigens, sommige paarden lopen zelfs beter in de regen dan wanneer het droog is, en van regen wordt de vacht lekker zacht!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:53

Mijn verzorgpaard krijgt na het rijden in de regen gewoon een fleece-deken om, ook als hij erg gezweet heeft, en die wordt dan s avonds omgewisseld voor zijn dikke deken door de eigenaresse van de stal.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:56

Citaat:
Als je paard nat is moet je hem niet "droogwrijven" met stro of een handdoek, want het water ligt op de bovenste laag haren. De onderste, en tegelijkertijd de "warmhoudlaag", blijft droog en daardoor blijft je paard lekker warm. Als je dan gaat wrijven, wrijf je het water in de "warmhoudlaag"


Mee eens, heb gisteren, zonder regen, mijn paard gereden, voor het uitstappen heel even stil gestaan en hij stond echt te dampen. 15 min. uitgestapt maar daarna was hij nog steeds nat. Ik zag wel de druppels op zijn vacht. Even een 100% wollen zweetdeken erop en de druppels zaten op zijn deken. Ik weet hoe lang het duurt eerdat hij helemaal droog is...kan daarvoor zeker 2 uur gaan staan wachten.

Nu mijn vraag: Kan het kwaad om de 100% wollen zweetdeken dan maar een nacht om te laten? De druppels komen immers aan de buitenkant van de deken terecht, daaronder is mijn paard (bijna) droog.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:10

gewoon rijden hoor gaan ze niet dood aan Lachen ik heb net een uur priveles gehad in de regen,hij staat wel onder dek dus droogt mooi.
maar anders geen probleem hoor als die van mij in het land staat ga ik 'm ook niet na elke bui droogstappen gewoon goed uitstappen dat ie op adem is en niet zo warm meer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 05:59

Ben het met Nimber eens.
Paard kan wel tegen een stootje en regen is niet erg Haha!
Gewoon uitstappen zoals Nimber al zegt Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers