een concurent zooitje op de manege´s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

een concurent zooitje op de manege´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 12:09

Wat me is opgevallen is dat de mensen op de manege steeds meer kapsones krijgen. (p.s ik bedoel niet de mensen hier op bokt e.d.)
vroeger toen ik nog paard reed was het nog gezellig met de meisjes je kon nog lachen tijdens het rijden.
Maar ik heb een tijdje geleden gereden op een manege.
En die meisjes kijken je zo aan van ´wat doe jij hier´
En ze zitten op te scheppen hoe goed ze wel niet kunnen rijden , het was een concurenten zooitje.
Terwijl ik daar vroeger niks van merkte.
Nu zitten ze achter je rug om te kraken dat je niet kan paardrijden of wat voor goedkope paardrijkleren je wel niet aan heb

hebben jullie dat ook??

of ligt het echt aan mij

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:14

Een beetje geroddel onder elkaar herken ik inderdaad wel. Maar ik kan me niet herinneren dat het bij ons ook zover ging dat ze over je spullen of kleding aanmerkingen hadden.
Op de manege waar ik werkte zei ik er ook altijd wat van als ik mensen zo bezig hoorde. Werd me niet altijd in dank afgenomen, maar ik vind dat gewoon erg flauw...
Het ging er wel altijd erg over wie een goed paard had en wie een "rotbok" had. Maar het was niet zo serieus en betekende echt niet dat je niet meetelde ofzo...

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 12:20

nee ik merkte toen ik ging rijden was mijn nicht mee en zat te kijken.
Toen vertelde me nicht dat die meisjes me zaten aftekraken dat ik niet kon rijden etc.
Maar onderling hoor ik het ook vaak dat meisjes elkaar steeds meer afkraken op het rijden.
en dat vind ik jammer want dan ga ik niet meer zo snel met plezier naar de manege want ik ben iemand die darra heel snel wat van aantrekt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:27

Ja dat is mij ook al opgevallen en ik heb er zo'n pest hekel aan, waarom moet dat nou zo? Dit is trouwens ook een van de redenen dat ik niet echt meer op maneges rijd. Wat maakt het nou uit wat een ander doet of draagt of hoe hij/zij met paarden om gaat. Iedereen doet op zijn manier heus wel iets goeds en ipv elkaar af tekraken op wat verkeerd gaat kun je elkaar toch ook helpen? Iedereen wil ergens toch het beste voor zijn/haar paard althans dat neem ik aan dus je dan kun je toch ook wel een beetje normaal met elkaar omgaan. Dit is trouwens niet alleen met de paarden zo maar met heel veel dingen iedereen wil beter en meer zijn dan een ander. Nou ga ik niet zeggen dat ik dat nooit wil, maar ik maak er geen obsessie van en laat het niet tenkoste gaan van alles. Ik wil graag een beetje normaal contackt hebben met de mensen om me heen zonder die eeuwige concurrentie strijd.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:46

Ik heb er tegenwoordig ook last van. ik reed laatst in een nieuwe groep waarvan er eentje was die niet eens de moeite nam om wat tegen me te zeggen... ik dacht altijd dat ik de enige was maar das gelukkig niet zo. ik ben op een gegeven moment gestopt op de manege omdat het er alleen maar omging dat je (door middel van heel ruw met je pony omgaan) de pony in de krul had lopen en dat je won met wedstrijden. nou dan hoeft het van mij niet meer....

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:55

Lachen tijdens het rijden deed ik nog wel, toen ik nog met Navy op een manege stond, maar de sfeer (toch gezellig wel..) sprak mij ook niet aan. Veel te veel roddelen, op elkaar neerkijken, dingen opmerken, ik was minderwaardig met mijn Draver, enz.. Niet de diracte reden waarom ik nooit meer naar een grote manege zou verkassen, maar het speelt zeker een rol.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:27

Bij ons is dat ook zo...
Ik rijd nou al 7 jaar op een manege en ik heb er zelf niet zoveel last van, wel van de meiden onder elkaar maar niet echt van buitenaf.
Ik kwam laast op ene manege hier in de buurt waar me oude verzorgponytjes staan en ze kijken je aaan van wat doe jij hier...
Maar ik negeer ze of kijk arrogant terug...Tong uitsteken

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:28

ik heb daar echt geen last van..
tja, misschien dat ze achter mijn rug om zeggen dat ik niet kan rijden maar dat kan me eigenlijk niet zo veel schelen. bij ons is de sfeer over het algemeen erg goed. ik heb dan wel een eigen pony dus van de echte manege kinderen weet ik niet hoe ze tegen/over elkaar praten maar ik heb er nog nooit was van gemerkt. de sfeer tussen manege- en prive klanten is bij ons trouwens ook gewoon.
over je kleren commentaar leveren vind ik wel heel erg absurd...
ik hoorde laatste van een meisje dat ze toen ze mij voor het eerst zag dacht: dat is echt zo'n merk meisje, paard in de merken en zij zelf ook.. Knipoog maar verder heb ik nog nooit wat over mijn kleding gehoord, dat is wel heel erg extreem..(ik ga trouwens goed met dat meisje om hoor die dat zei)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:02

Nogmaal zeg ik: het zal de leeftijd wel zijn... Knipoog