gelpad of schapenbontshabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

gelpad of schapenbontshabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 22:30

Hoi, ik had een vraagje. Mijn paard heeft een hele gevoelige rug. Ik heb nou een gelpad onder mijn zadel, maar heb goede berichten gehoord over de echte schapenbontshabrakken. Nou is mijn vraag : Wat is beter voor een paard met een gevoelige rug een gelpad of een schapenbontshabrak? Wat zijn de voor- en nadelen? Kun je ze niet samen gebruiken, dus eerst het schapenbontshabrak en dan de gelpad erop en dan het zadel? Want mijn paard is heel gevoelig voor schokken op haar rug, word dit ook beschermt door dat schapenbontshabrak? Ik hoop op reacties, want ik ben serieus van plan om zo'n schapenbontshabrak te kopen en hij is aardig prijzig.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:46

gelpad valt meer schokken op maar je kan het ook bijde gebruiken

eerst gelpad en dan bontje

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 09:30

Pablo heeft sinds een paar weken zo'n schapenvacht. Heerlijk, zou er zelf wel op willen slapen, zo lekker voelt het aan. Het ging mij trouwens om de schuurplekken die PAblo heeft op zijn wintervacht tgv het zadel. Dat lijkt nu goed te gaan.
Zou zo wie zo eerst goed controleren of je zadel wel goed ligt, zeker met een gevoelige rug. Mij lijkt bont beter dan een gelpad.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:04

Of schapevacht beter is dan een gelpad, hangt voornamelijk van de kwaliteit van de gelpad af. Ik heb zelf een schapevacht, niet alleen een rug, maar een hele schabrak. Maar je kunt ook heel goed kiezen voor een Action gelpad. Hoewel die volgens mij nog duurder is dan alleen schapevacht voor de rug.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:11

Mij is altijd verteld:
Gelpad (een goede!) voor de spieren, bontje voor de huid.
Dus heeft je paard drukkingen (nee toch?!), of talgknobbels (dat heeft die van mij wel eens) dan kan je rijden met zo'n bont. Is je paard erg gevoelig kwa bespiering, kies dan voor een goede gelpad.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:30

bij mij hielp een schapenbontje in het begin wel maar naar een tijdje kreeg ze er drukkingen van. dus nou heb ik een gelpad. met een gelpad kun je met je zit ook beter op de rug in werken als met een schapenbontje

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 14:27

Zelf ik voor mijn verjaardag van mijn vriendin (de schat) een schapenbonte shabrak gekregen. Wel aan de prijzige kant (180,00 euro) maar wel ideaal voor zijn. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee !!