ik ben het zat!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

ik ben het zat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 17:43

Ik sta op een pension stal met mijn haflinger. Het mesten zit bij de prijs ingebrepen en het voer ook. Het is iedere keer iets op stal dan voeren ze slechten dan mesten ze niet. Al jaren heb ik het er met me ouders over dat ik er weg wil maar dit is niet mogelijk.

Nu word er al weer een tijdje goed gevoerd en ook redelijk gemest, mij hoorde je niet klagen. Alleen sinds 2 weken is het mesten weer een ramp. Gisteravond kom ik aan op stal en zie dat ze dus al minimaal 1 dag niet gemest moest zijn. Dus ik dacht agh morgen is ze weer aan de beurt en geef haar een paar plakjes stro erbij.

Vanmiddag was ik op stal geen verandering in haar box, geen een paard was nog gemest. Dus ik zit in de kantine en de stalbaas begon met mesten , mooi dacht ik nu kan die niet onder mijn lieveling uit. Toen hij weer in de kantine kwam zitten ben ik me paardje gaan poetsen en had nog niet naar haar stal gekeken want had verwacht dat het wel gebeurt was. Nou niet, dus ik ben kwaad gaan mesten maar heb er niet echt meer een woord over gezegt alleen heel kwaad dag gezegt en ben vertrokken.

iemand tips hoe ik me stalbaas eindelijk er toe kan krijgen om me paardje te mesten ?

kips

Re: ik ben het zat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:45

je kan misschien ook eerst vragen waarom ze de jouwe niet uitmest? ma wat zeggen de anderen ervan dan?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:45

Misschien moet je het gewoon vertellen, dat je er ook voor betaald om gemest te worden, want anders kan jij wel boos zijn maar hij of zij weet niet waarom

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:46

je moet er niet voor weglopen maar gewoon zeggen,
je betaald er toch immers voor, dit is wat ik zou doen.e
en ik neem aan dat hij er niet op zit te wachten dat er straks klanten weg gaan lopen vanwege de stallen.
sucses

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:04

Wel raar dat die jou paard niet mest.. Het zit immers bij de prijs inbegrepen, ik denk idd dat je het het beste gewoon kunt vragen waarom hij niet mest Knipoog

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:07

Ik zal als ik jou was een kijken of het ook mogelijk is dat je tegen mindering van de stalprijs zelf gaat mesten. Dan weet je zelf wanneer én dat het goed gedaan wordt. Daarbij idd zoals al voor mij gezeg is, het ook wel aankaarten bij de stalhouder dat je niet tevreden bent zo en het daarom zelf wil gaan doen.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:09

1 dag valt nog mee, bij ons is het inmiddels al 3/4 weken dat sommige boxen liggen. Ik ben zelf maar uit gaan mesten. Ik weet dat het bij ons lastig is met rond de 65 stallen en zonder Schäfer, omdat die gejat is, maar dan nog..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:16

we roepen hem eens in de zoveel tijd appart dus hij weet donders goed dat we willen dat er normaal gemest word. Hij merkt het aan alles.Door de weeks mest een stalgenootje van ons en uiteraard word weeeer die van mij niet gedaan. De verzorgster van me paard hoor ik ook als maar mopperen dat er niet gemest word.

Vandaag had die visite en zaten ze te borrelen dus tja die 5 minuten aan mijn paard haar box waren er toch echt te veel.

Zometeen ga ik weer terug naar stal en als er dan niemand is behalve ik de verzorgster en de stalbaas kaart ik het samen met haar weeeer aan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:21

haaii Knipoog
hier de verzorgster ..
ze is sinds donderdag niet gemest.. vrijdag was ik er en ik dacht dat ze zaterdag wel gedaan zou worden omdat ze het vrijdag druk hadden met de feesten hier in het dorp..
niet dus.. als moyra het vandaag dus neit had gedaan is ze in al 4 dagen gewoon niet gemest Scheve mond

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:23

gewoon wat van zeggen.. en anders weggaan daar

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:25

Inderdaad Lachen. Niet afwachten, maar gewoon even vragen wanneer jouw haflinger wordt uitgemest Lachen.

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:42

Ik zou het ook even vragen waarom hij de stal van jouw paard niet doet. Ik vind het niet normaal dat bij een pensonstal de stallen zolang blijven liggen. De stallen horen naar mijn mening elke dag gedaan te worden.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:46

Gesprek met je ouders over dat hij jou paard niet doet met mesten en ook met de pension eigenaar misschien kunnen jullie er samen uitkomen. Anders zou ik toch eens bij een boer in de buurt gaan kijken. Je kunt misschien daar wel een stal krijgen voor minder geld dat je zelf het voer betaalt maar dat hij s'ochtents en s'avonds bv geeft. Dat je dan zelf uitmest ofzo maar zelf maar ff oplossing proberen te vinden..

Veel succes!