pony die een deken echt niet op wil!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Apollo

pony die een deken echt niet op wil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 13:37

een pony die ik ken...haat dekens! is het eigenlijk nooit gewend want hij (=namelijk een hengst) een jaar in de hengstenwei gestaan. Hij is heel braaf en laat eigenlijk zowat alles met zich doen en hapt nog niet eens! wat wil je nog meer bij een hengst. Maar er is 1 probleem dat dekenw il hij absoluut niet op...hij trekt het er telkens weer af. en gaat heel wild doen. Hij moet er wel onder..voor de keuringen ed. Hebben jullie tips?

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 17:53

Als hij de deken eraf probeert te krijgen kan je misschien een hengstendeken proberen? Deze gebruiken vaak mensen in duitsland. Zo kunnen ze in ieder geval niet de deken aan de voorkant eraf buiten omdat het gesloten is. Idee?

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 19:31

thanx..ik zal het de iegenaar es zeggen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 19:47

wat ook helpt, laat hem er rustig aan wennen.
op de stal waar ik werk(ook met hengsten) leggen ze eerst een handdoek ofzo op de rug van het paard, dan voorzichtig een losse(paarden)deken, (of zo'n oude deken die oma's wel ns op bed hebben liggen)en dan stappen ze er aan de hand mee(in de bak, zodat ie niet weg kan als ie gek doet!) en dan loopt er 1 iemand met het halstertouw vast en 1 iemand die met zn hand de deken vastheeft.
volgende stap is losse (zweet)deken met een dekensingel erop leggen, dan ermee stappen of hem beetje longeren, niet te lang want dat is te warm met een deken op.

dan leg je er(na paar keer wennen aan andere deken)een hele stevige(bij voorkeur canvas, das heeeel sterk, wel stug maar ja)paardendeken op, die maak je vast en dan zet je hem in de bak, laat hem maar ff gek doen, zorg wel dat die deken goed vastzit, eventueel met extra dekensingel eromhoon, heb je geen dekensingel dan kan een longeersingel ook wel hoor.

en zo'n dek dat 1 stuk is aan de voorkant krijgen ze moeilijk af, kan wel t deel op zn rug scheef hangen, en t is moeilijk omdoen(over zn hoofd!)dus weet niet of ie dat toelaat.

maar laat hem er rustig aan wennen, en doe dan dus een sterke deken op die goed vastligt, na een paar keer gek doen heeft ie wel door dat de deken er niet afgaat, zie t maar als zadelmak maken!dan geven ze naar n paar keer vervelen ook op!maar dan is dit 'deken-mak' maken!

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 22:54

ik ken het probleem, mijn fjord haat ook dekens. wat je wel kan doen is half scheren

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie