vervolgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

vervolgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 15:38

Ik weet ff niet waar ik het neer moet zetten, maar ik zit hier heel erg mee. Met Nicky, ons merrieveulen gaat het niet goed. A is ze met een leeftijd van 3 maanden weggehaald bij haar moeder (niet door mij!!!!!!) en B wil ze niet meer staan en is zeer slap. De da is gebeld en ik hoop dat ie vandaag nog langskomt. Ik ben daarom ook benieuwd of ik die kerel kan vervolgen mocht ze toch doodgaan. Denk ajb niet dat ik dit gewoon zo even klakkeloos opschrijf, want ik heb het er echt moeilijk mee. Gister heeft ze een beetje melk met suiker gehad en een wormenkuur , vandaag gaat het nog slechter met haar. Ik hoop dat de da er nog wat aan kan doen, want zo iets verdiend geen enkel dier. Ik hing zelfs jankend aan de lijn toen ik de da gebeld heb. Ik hoop dat ze het red, want het is echt een snoepie.
Maar weten jullie ook of ik hem kan vervolgen als aan deze gevolgen dood gaat????


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:28

ik denk dat je hem niet kan vervolgen, omdat je het veulen zelf hebt gekocht en daarmee (ongewild) weggehaald hebt. door wie is ze dan weggehaald? door de vorige eigenaar? als dat zo is denk je dat je er wel nog kan komen.

ik lees in je onderschrift dat het veulen gestorven is. veel sterkte, ik hoop dat je nog wat kan doen tegen die vorige eigenaar. sterkte!!

Enya - Daya :-)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-02 16:30

ja ze is weggehaald door onze hengstenhouder en hij heeft haar weer ergens anders weggehaald. Beetje vaag verhaal, maar goed ze is dus idd gestorven ja.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:32

Wie wil je nou vervolgen? De dierenarts of diegene die het veulen heeft gespeend? En is het echt jouw veulen?
Ik begrijp het verhaal niet helemaal....

* To Belg, or not to Belg *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:35

Ow, sorry. Nu snap ik het wel.
Ik denk dat vervolgen moeilijk gaat worden, tenzij je iets kunt bewijzen van nalatigheid ofzo?
Sterkte met het verlies van je veulentje.

* To Belg, or not to Belg *

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:57

Op welke leeftijd werd ze eigenlijk al bij de moeder weggehaald? Want blijkbaar zaten er daar nog meer mensen tussen voor ze bij jullie kwam! Het kan de stress zijn geweest ook, het diertje heeft nooit rust gevonden wat zo belangrijk is!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-02 16:39

ik heb haar ong 4 weken in mijn bezit gehad en toen ik haar haalde en was dezelfde morgen net bij de moeder weggehaald, het was geen strees maar uitdroging.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 16:53

Ons hengstveulen is ook met drie maanden bij de moeder weggehaald omdat zij zich aan hem begon te irriteren. Hij is supergezond, eet netjes zijn brokjes en hooi en drinkt gewoon water uit het drinkbakje.

Het kan dus best en bij hengstenhouders gebeurt het wel vaker dat het veulen vrij jong gespeend wordt. Ik denk dus niet dat dit nalatigheid van de hengstenhouder is maar waarschijnlijk was het veulen niet helemaal gezond ofzo.

Verder kan ik me goed voorstellen dat je er toch flink verdrietig van bent en dat je graag iemand de schuld wilt geven.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:01

neei k dnek dus ook dat het veuelen niet helemaal gezond was
want er woprden wel meer veulens vroeg gespeend
dus mij lijkt het dus het slimst om hem niet te vervolgen
en je krijg je veulente er niet mee terug
veel succes

enz

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:09

echt heel erg wat er met je veulen is gebeurt, maar je kan niemand vervolgen, sinds ze bij jullie staat ligt de verantwoording bij jou en niet bij iemand anders

hel veel sterkte ermee en zoiets verdient geen enkel dier!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 22:14

een vraagje ze is doorgegaan aan uitdroging hoe kan dat dan kreeg ze iet gnoeg water ofzo
ja het is wat renske20 zegt de verantwoordelijkheid lag bij jou
veel sterkte

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 16:53

Haffielover schreef:
een vraagje ze is doorgegaan aan uitdroging hoe kan dat dan kreeg ze iet gnoeg water ofzo
ja het is wat renske20 zegt de verantwoordelijkheid lag bij jou
veel sterkte


dat leek me stug........ ze stond vaak bij de waterbak. Ik weet het niet, maar wij begrijpen nou ook al dat ze vanaf het begin niet goed geweest is. Waarschijnlijk dat moeders geen goed melk heeft gehad. Maar ik denk er niet eens meer overna om iemand te vervolgen, maar het was gewoon puur onmacht en boosheid en veel, erg veel verdriet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers