ik heb er last van en mijn pony ook wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

ik heb er last van en mijn pony ook wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 20:39

ik heb dus het probleem dat mijn new-forestpony ondanks zijn dikke deken (300gram) een hele dikke wontervacht heeft en van hals tot kont altijd nat is! Ze zweet altijd al heet erg snel, maar dit is echt vervelend. OOk in de zomer is ze bij het woord werk al helemaal bezweet, Dus misschien is scheren een oplossing. Ze staat alleen overdag buiten ( met deken zonder hals) dus wat voor model zou ik dan moeten scheren?? ~Ik weet niets van scheren.
Wat zouden jullie doen?Ik word er gek van!!
Waarom ze zo veel zweet is trouwens niet duidelijk, maar waarschijnlijk stress en spanningen ofzo, en ze maakt zicht zelf heel erg druk meestal.

raad aub!


JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:48

ik zou hem scheren totaan zijn benen, dan heeft ie nu nog wat bescherming voor in de wei. en hij kan best de wei in hoor, koop je toch gewoon een los halsje voor hem? en anders moet ie zich maar een beetje warm rennen hoor Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 20:51

ik denk dat scheren wel een optie is, want zo bezweet dat is echt niet handig, dan krijgt ze het koud omdat ze zo lang natblijft of worden de spieren heel stijf.

ik zou haar gewoon helemaal scheren(behalve dan het stukje waar t zadel ligt).

en de benen&hoofd, ja dat moet je zelf weten wat je wel/niet mooi vind.

ze kan dan nog gewoon naar buiten hoor! maar dan wel als het koud is een dunne deken onder je dikke deken leggen, en natuurlijk niet in de regen buiten zetten of meteen na het rijden buiten zetten.
denk dat je sowieso als het van de winter nog wat kouder is er altijd een extra deken onder moet leggen, omdat t anders te koud is voor haar.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 21:04

hehe
het maakt mij niet uit of het mooi is eigelijk, maar ik weet niet of er een halsstuk op past, weet niet meer of die ringen heeft nooi top gelet maar kan het ook zonder? En als het regent hebben de paarden pecht en moeten ze van de staleigenaar toch naar buiten toe de heledag, ze mogen alleen op stal staan als hij ze binnen zet, of je er zelf bent.

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 21:05

ze staat dus na het rijden niet gelijk buiten

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:21

ach ja van een regenbuitje gaat ze niet dood, maar je moet toch oppassen met geschoren paarden om ze in de regen de hele dag buiten te zetten!

oke je dek is wel waterdicht, maar het kan langs de rand bij de hals nog in t dek lopen, en das niet prettig voor je pony!

kan je niet aan de staleigenaar vragen of die van jou bij erge regen binnen mag blijven omdat ie is geschoren?of dat ie maar even naar buiten hoeft alleen als de stal moet worden uitgemest?

hij zal toch ook wel begrijpen dat een geschiren pony niet de hele dag in de stromende regen buiten moet staan(klein buitje geeft niet zo veel hoor) en ik denk dat hij ook wel snapt dat t voor je pony ook niet gezond is als je m niet scheert en hij dus altijd zo lang nat van t zweet blijft!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:25

Je kan ook dekenmodelletje scheren, dus scheren op de plaats van de deken...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-02 21:41

dat dekenmolentje lijkt me wel iets, omdat ik anders een nieuw dek moet kopen omdat ik geen hals heb en die er ook niet op kan zetten
maar wat aan die kier bij de hals dan??? en die is al iets groter omdat de deken een heel erg raar model heeft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers