Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Ik denk dat je paard de pony`s niet meer herkend en opnieuw de rangorde wil uitvechten.
Misschien eerst de wei in 2en delen?
mel86 schreef:is bij ons op stal ook gebeurd, ook met een eczeemdeken. we hebben een hele hechte kudde haflingers en eczeemdekens zijn uit den boze! echt pony's de hele wei door gejaagd terwijl ze elkaar al jaren kennen. heel raar, ik denk dat het toch iets met het uiterlijk te maken heeft. je ziet ook vaak dat paarden met een opvallende kleur (bont,schimmel) t pispaaltje zijn. misschien is t gewoon instinct omdat t roofdieren aantrekt?
Lowara schreef:jeetje, wat een reacties dan?
Nooit geweten dat een deken zo'n verschil in de rangorde kon zijn.
Mijn paarden hebben ook verschillende soorten dekens om ( vliegendekens, eczeemdekens, zomerdekens etc) maar het maakt qua rangorde eigenlijk nooit uit terwijl ik toch een kudde van 7 stuks heb staan.
lotjj92 schreef:waarschijnlijk herkennen ze elkaar niet direct, wat je bijv vaak ziet is dat donkere paarden (bijv friezen) geen lichtere kleuren, zoals vos of schimmel enzo accepteren. of kleine pony's ook niet. soort bij soort gaat vaak het beste! heel apart is dat.
Deetjuh schreef:lotjj92 schreef:waarschijnlijk herkennen ze elkaar niet direct, wat je bijv vaak ziet is dat donkere paarden (bijv friezen) geen lichtere kleuren, zoals vos of schimmel enzo accepteren. of kleine pony's ook niet. soort bij soort gaat vaak het beste! heel apart is dat.
Bij ons op vakantiewerk hebben we ook een groep friezen,en die staan altijd samen.Dan hebben we 3 hafs en die staan vaak samen,En een paar kwpn en kruisings daarvan en die staan ook vaak samen.
erg vreemd is dat,want die friezen staan echt altijd samen,Van die andere zie je er niet vaak bij lopen.
en we hebben ook 2 oude paarden en die 2 oudjes zijn ook altijd samen