Tips graag... over paardenbranche...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 14:11

Op Horses.nl heb ik een heleboel adressen gevonden van hengstenhouders en dressuur- en springstallen bij mij in de buurt. Per 1 juli houdt mijn huidige baan op en dan wil ik (een tijdje) in de paardenbranche aan het werk. Wat zouden jullie aanraden, eerst bellen of gewoon bij die bedrijven langs gaan? Zelf ben ik wat makkelijker in persoonlijk contact dan via de telefoon...
Ik heb wel heel wat jaartjes ervaring met paarden en ik heb korte tijd bij een handelsstal gereden, maar verder heb ik geen ervaring met dit soort bedrijven. Ik heb dus ook geen opleiding in deze richting. Wie kan mij er wat over vertellen en wat raden jullie aan? Ik las al in een ander stukje dat het keihard werken is, maar daar ben ik niet bang voor. Wat doe je zoal op bijvoorbeeld een handelsstal of spring- of dressuurstal? Wie heeft hier ervaring mee?
En is er iemand die nog een stal in de buurt van Groningen weet waar ze nog iemand zoeken?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 14:15

Mijn ingeving zou zijn... eerst bellen. Maar toch nu ik er even over nadenk, denk ik toch maar even langs gaan.
Voordeel 1:
De mensen zien je gelijk, je geeft ze niet de kans te denken dat je een 15 jarig huppelkutje bent dat "paardjes wil verzorgen" Verward Schijnheilig
Voordeel 2:
Je ziet gelijk wat van het bedrijf
Voordeel 3:
Je zegt zelf dat je er beter in bent.

1 Nadeel:
Als je "ongelegen" komt hebben ze misschien gelijk wel een negatief beeld van je Verward

Ik heb er verder totaal geen ervaring mee.
Heel veel succes!
GRoetjes PEtra

_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Er is iets aan het uiterlijk van een paard
dat goed is voor het innerlijk van de mens!
~~SIR WINSTON CHURCHILL 1874-1965 ~~

</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-06-12 14:22 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 14:20

Ik zou ook langsgaan denk ik. Of bellen van, ik ben in de buurt, kan ik even langskomen? Dan heb je het probleem ook niet wat Sjimmy aanhaalde.
En ik zal voor je uitkijken of er hier in de buurt wat te doen is. Je kunt bij Hippo in Assen een advertentie ophangen, en een advertentie zetten in huis-aan-huis krantjes. Deze advertenties zijn vaak gratis. Succes!