buitenbak verlichting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

buitenbak verlichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 09:47

Wij zoeken nog steeds verlichting, waar ebben jullie je verlichting gekocht en wat koste het?
Ik kreeg eerder al de tip om de gemeente te bellen maar de gemeente Houten en nieuwegein hadden geen lantaarnpalen dus dat is geen oplossing .

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:18

wij hebben ook een lantaarnpaal bij een kennis van ons vandaan... die kwam ook van de gemeente vandaan... we hebben er niks voor hoeven te betalen..

Misschien is het een goed idee om nog een paar andere gemeentes te bellen??

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:53

In de laatste BIT zag ik een advertentie van een bedrijf dat verlichting in de buitenbak aanlegt. Dit waren van die beweegbare lampenkoppen. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij waren deze lampen rond de € 350,-- per stuk. Ik heb de BIT niet bij de hand helaas, anders had ik het even opgezocht. De eigenaars van mijn bijrijdpaarden hebben deze lampen ook.

De buurman daarentegen heeft ook lantaarnpalen, overgenomen van de gemeente, voor erg weinig geld. Ziet er ook keurig uit. Nadeel daarvan is, dat er een hoogwerker moet komen als er een lamp stuk is. De beweegbare lampen kun je zelf naar beneden halen, dus dat scheelt ook in de kosten.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:42

We hebben licht in de bak met van die hlogeen pitten van 1000W, inderdaad op lichtmasten van de gemeente.
De gemeente Nieuwegein heeft ook lichtmasten, laat je niks wijsmaken, je moet alleen over wat contacten beschikken, dat is de truc.
Zet er overigens geen halogeenpitten op, dat kost een hoop stroom en het geeft vrijwel geen licht. Beter kun je lampen met MHN-TD 250W kopen (Philips) voor de helft van de stroomkosten bijna twee keer zoveel licht. Het duurt ongeveer vijf minuten voordat je volop licht hebt, verder is het perfect licht.