Waar kan ik gaan werken, wat verdient het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Waar kan ik gaan werken, wat verdient het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:07

Momenteel ben ik aan het omscholen, op dit moment heb ik kantoorbaan en wil graag gaan werken met paarden.
De curcus Orun zal ik komend jaar gaan volgen, was net te laat met inschrijven Huilen .
Op dit moment werk ik op vrijwillige basis op een manege, hier staat ook mijn eigen paard.
Op de manege verzorg ik onder andere de paarden, voor en na het lessen. Het geven van de lessen doe ik ook regelmatig aan de kinderen tot 16 jaar. Het niveau wat gereden word is B tot L niveau.
De stallen uitmesten is ook een van mijn werkzaam heden.
Ik woon en werk in de omgeving van Rotterdam, ben ook niet beroerd om een 45 minuten in de auto te moeten rijden.

Ben nu op zoek naar een stal/manege waar ik zorg kan dragen over de paarden en evt kan les geven, de bij werkzaamheden zoals een bakslepen en stallen uitmesten horen er natuurlijk bij.



Ben momenteel 40 uur werkzaam op kantoor en zou het ook leuk vinden om evt part-time aan de slag te kunnen. Al is het alleen om meer ervaring op te kunnen doen.
Rij ervaring heb ik al een aantal jaar, ben bijna 30 jaar oud en rij al sinds mij 6e jaar.
Wedstrijd ervaring heb ik sinds een jaar, onderling kan ik L1 starten.
Hiervoor was ik altijd groom geweest en hebben de wedstrijden me nooit getrokken. Aankomend jaar wil ik echt gaan starten, we zijn er helemaal klaar voor.

Wat zou ik met zo'n baan kunnen verdienen en waar zoeken ze mensen?
Hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
Laatst bijgewerkt door bibi76 op 27-12-04 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:11

Het zou helpen als je vertelde in welke regio je woont / werkt Knipoog

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:14

Hij is aangepast met woonplaats

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:23

Mmm, in die buurt ben ik niet zo goed bekend! Ik las laatst wel een bericht over een manege in omgeving Deventer - Apeldoorn die iemand zochten en een manege op één van de eilanden die iemand voor de zomermaanden zochten. Misschien iets vor een onbetaald-verlof-periode???

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:25

Op 1 van de eilanden, weet je dan ook waar en hoe?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:51

Ik verplaats je vraag even naar Vraag maar Raak. Succes!

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 13:32

Kan iemand me vertellen, wat men in de paardensport ongeveer verdient
Het liefst uit gaand van een full-time baan/functie

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:26

Meestal zit je gewoon op minimumloon. Kijk eens op de site van Helicon, bij NHB-jobs.

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 15:41

Daar heb ik me inderdaad al ingeschreven, ze waren erg positief, maar over het salaris konden ze helaas weinig vertellen.
Het kan nog al wisseld zijn, hoop maar dat er mensen zijn op bokt die durven te vertellen wat ze verdienen, ze kunnen altijd een PB sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:30

Salaris hangt heel erg af van wat je precies gaat doen, wat voor soort stal, en vooral of je wel of geen paard meeneemt.

Veel banen zijn er namelijk op gericht dat je een paard mee hebt en daar dagelijks les mee krijgt. Dat wordt ahw van je loon afgetrokken. Verder verzorgt je werkgever meestal woonruimte en in sommige gevallen de basis boodschappen.

Als groom op die basis verdien je tussen de 300 en 450 gulden p.m. Handelsstallen betalen beter dan africhtingsstallen.

Als je meer wilt verdienen moet je bijv voor de veilingen in Duitsland gaan rijden oid, maar dat soort banen gaat vrijwel uitsluitend naar (hoog) geklasseerde ruiters.

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 08:05

Zep, bedankt voor je berichtje.
Maar ben eigenlijk meer op zoek naar wat men verdient op een manege.
Mijn paard wil ik inderdaad graag meenemen, maar mijn eigen huis wil ik wel graag aanhouden, het is niet de bedoeling dat ik intern zal gaan.
Nee gewoon een 40 uurige baan op een manege, begrijp wel dat dit vaak verschoven uren zullen zijn, dat lijkt me niet meer dan normaal.
S morgens vroeg beginnen na de middag naar huis en evt s avonds terug voor het lesgeven, maar ook dat is weer per manege wisselend.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:16

op een manege verdien je het minimum van het minimum
een manege gebruikt liever een aantal goedkopere zwarte krachten, dus ga er vanuit dat je echt een schraal salaris krijgt...

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 09:31

Ik hoop toch echt dat het wat gaat worden, ondertussen heb ik me in laten schrijven bij NHB jobs en hoop dat ze wat voor me kunnen doen.
Er is in iedergeval wel 1 bedrijf die op zoek is in de buurt en hoop dat ik daar aan de slag kan.
Zou zo graag weg willen, het werk wat ik nu doe is echt niets voor mij, de hele dag achter zo'n PC, kan nu wel lekker netten maar dat is ook niet alles.
Wil graag met mijn handen en in de buiten lucht werken, heerlijk, ondanks dat het nu sneeuwt, heb ik er echt geen moeite mee om naar buiten te gaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:35

ik ben precies zoals jij, ik kan ook niet binnen werken
ik heb de sportopleiding in deurne gedaan, en heb daarna 2 jaar op een handelsstal gewerkt, het werk was super, maar ik kon er niet van rondkomen ..
daarna ben ik op de vrachtwagen gegaan, en heb ik varkens vervoerd, daarbij ben je ook heel veel aan het sjouwen, en zit je vaak in de buitenlucht te werken
nu werk ik op stal op een slachterij, ik los de aangevoerde varkens en werk ook mee in het slachtgedeelte, ik heb dus weer lekker sjouw werk en zit ook grotendeels buiten te werken

plaats een advertentie in de vondst en op marktplaats, daar kreeg ik ook veel reacties op!

succes!

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:05

Waar moet ik een ad plaatsen in de Vondst ( wat is dat)
Misschien een beetje blond maar kom ook nog maar net kijken.
De baan die je nu hebt lijkt me niet echt iets voor mij, vroeger hadden we ook varkens op de manege en dat vond ik echt te vies.
Normaal gezien kan ik tegen aardig wat stank maar dat vind ik echt niets, zeker op een slachterij, daar ben ik niet voor gemaakt.
Ben niet echt een watje maar toch, kijk als ik een rat voorbij zie lopen in de stal en heb een riek of een bezem in mijn handen dan overleeft de rat het ook niet, maar echt helpen bij slachten lijkt me niets.
Maar ieder zijn voorkeur. Op de vrachtwagen daar in tegen vind ik ook wel grappig, lekker een beetje rond rijden met de beesten achter in.
Die opleiding is volgens mij wel erg zwaar?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:44

crossmonster schreef:
op een manege verdien je het minimum van het minimum
een manege gebruikt liever een aantal goedkopere zwarte krachten, dus ga er vanuit dat je echt een schraal salaris krijgt...


Nou dan heb jij slechte werkgevers getroffen, ik ben altijd normaal betaald en soms zelf boven minimum, kon er altijd goed van rondkomen hoor.

bibi76
Berichten: 406
Geregistreerd: 16-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:07

Zo zie je maar weer, er bestaat echt nog wel een kans dat ik iets leuk zal vinden.
Weet wel dat ik nu ruim, betaald word, maar plezier in je werk en een leuke werkomgeving is meer waard dan geld, dat is mijn optiek.