Zijn jullie mooiweer ruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:36

Liefst wat beter weer, omdat ik altijd buiten moet rijden. Een beetje regen vind ik ook niet erg.. maar als het verschrikkelijk waait, is Mazzel nogal schikachtig.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:52

Het liefst rijd ik als het droog is, maar in de regen zou ik het misschien ook nog wel doen...Als het maar niet té koud of té warm is!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:47

Ik zal jullie eerlijk bekennen dat ik gisteren met die hele harde wind (ik zit vlak aan de kust, dus als het in de rest van Nederland hard waait, stormt het hier!!) mijn paarden een rustdag gegeven heb. Ik had gewoon even geen trek in die herrie om mijn kop....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:56

Anna-Jelly schreef:
haha echt wel, nu mag ik genieten met een binnenbak, dus ik ben nu een alles ruiter Tong uitsteken maar ik ga echt niet in de regen rijden, dikke vinger Tong uitsteken


nog even als reactie hier op bedoel ik meer nu ik over een binnenbak beschik ik niet in de regen ga rijden omdat ik anders niet kan rijden, dan sla ik wel een dagje over.
Maar toen ik bon nog reed reed ik met 30 graden en met 10 graden in de stromende regen gewoon in de buitenbak...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:34

Ligt eraan. Als het echt dagenlang plenst, hoeft het voor mij niet. Staat er een wedstrijd voor de deur, dan zal ik doorzetten. Heb ik geen zin, dan bespaar ik Jur ook werk hehe. Dus ja, liefst rijdt ik niet met regen, maar ik ben ook wel zo'n muts die 's morgens als het droog is, geen zin heeft, en 's avonds als het regent, nog moet rijden. Nee, ik ben niet slim.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:48

Wat is mooi weer?
Met meer dan 25 graden vind ik het niet leuk om te rijden.
Ik vind het herfst weer altijd lekker om in te rijden, net niet te koud, windje, soms regen, maar dat geeft niet als het maar niet strotregent.
Midden in de winter vond ik het ook altijd leuk om met mijn Kimmie buitenritten te maken, dan ging ze altijd dansen op de bevroren grond, omdat 'ie zo hard was.
Met Kim ging ik trouwens in elk weer naar buiten, dat vonden we allebei niet erg.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 22:46

in principe rij ik met elk weer!
Als et regent of dreigt, dan rij ik naar de binnebak van de club *10 minuten rijden*
Maar als het regent heeft Tos geen excuse, heb niet voor niks een regendeken met sleuven voor de beugelriemen!
Dus ook met regen rijden wij!
We smelten niet! }>
Meestal stap ik dan gewoon een ronde, blijft hij droog, en kan daarna gewoon weer met dekens op de regen in! }>

Maar ik heb liever toch wel dat het droog is hoor Schijnheilig

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:02

in de winter rij ik ook als het regent regenpak aan mijn reflecterende waterdicht rijdek op en mijn pony blijft ook vrij droog en aangezien het nu steeds vroeger donker word al mijn lampjes en reflecterende dingen uit de kast en rijden maar alleen met uitzonderingen rij ik niet als het glad is of onweert met zulke dagen heeft ze een vrije dag

en aangezien we geen bak in de buurt hebben wel in het land mogen rijden maar dat is nu ook niet te doen rijden we heel vaak buitenom we kunnen wel in een binnenbak rijden alleen is dat 7 km verderop doen we 1x in de week

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:37

Ik heb nu een binnenbak tot mijn beschikking maar straks als ik ga verhuizen niet, maar ik heb liever een goede bak om in te rijden, en ach dan rij ik maar in de regen, vind ik niet zo erg!!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:28

Ja ik ben ook meer een mooiweer ruiter. Ik vind het heerlijk om een lekkere buitenrit te gaan maken! Maar binnen vind ik a en toe toch ook leuk omdat je daar weer leert en buiten weinig leert.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:41

Ik rijd in principe altijd als ik dat van plan was. Behalve als het echt heel heet is, dan hoeft hij niet aan het werk. Ik heb alleen een buitenbak, dus als ik wil rijden moet het in de buitenbak.
Overigens ben ik ook brildragend, maar met cap voorkom ik al een hoop regen etc.